Komunikaty PR

MK z nowym logo i filozofią

2020-02-06  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kaźmierczak
Blue Ocean Communication Experts

ul. Św. Michała 73
61-005 Poznań
kswoboda|niebieskiocean.pl| |kswoboda|niebieskiocean.pl
+48532363046
www.niebieskiocean.pl
Do pobrania MK Żary ( 0.06 MB )

Grupa zdecydowała się na odświeżenie identyfikacji wizualnej wszystkich firm z Grupy. Nowe loga, to jednak nie wszystko.

Nowa nazwa Grupy

Początek XX wieku dla branży kominowej związany jest z powstaniem rodzinnego przedsiębiorstwa produkującego rury kominkowo-piecowe Joncoux. Lata poświęcone rozwojowi firmy sprawiły, że stała się ona jedną z najważniejszych spółek w Europie.  Aktualnie w skład Grupy wchodzą producenci systemów kominowych i wentylacyjnych z całej Europy: Apros we Włoszech, Eurotip w Belgii, Isotip-Joncoux i Lorflex we Francji, MK w Polsce i  Niemczech oraz centrum innowacji- laboratorium WeLab we Francji.

Po 100 latach Grupa otwiera nowy rozdział historii i decyduje się na zmianę nazwy na Sphering (Sphering Group). Nazwa ta powstała z myślą o międzynarodowym rynku i pochodzi od angielskiego słowa sphere oznaczającego sferę, obszar, krąg, kulę, co w słowie Sphering nabiera symbolicznego znaczenia. Nawiązują do niej logotypy wchodzących w jej skład firm, a każdy z nich odnosi się właśnie do kształtu półkuli. Zabieg ten gwarantuje spójność komunikacyjną wszystkich brandów w Grupie. Dotychczas loga firm były bardzo różne, ciężko było je powiązać i domyślić się, że firmy należą do tej samej grupy.

Nowe logo MK wyróżnia nowoczesne liternictwo. Kształt ułożenia dwóch półkul nawiązuje do liter M i K. Został przywrócony, dobrze znany dla MK – kolor niebieski.

Filozofia Sphering

Nowego wyrazu nabrała także filozofia Grupy. Wspólna motywacja, a jednocześnie przesłanie wszystkich jej członków zawiera się w słowie CARE. Co ono tak naprawdę oznacza? To codzienna dbałość o relacje z Klientami, Pracownikami i Dostawcami. To troszczenie się o jakość i właściwości produktów, o bezpieczeństwo rozwiązań a także o społeczeństwo i środowisko naturalne.

W Sphering na pierwszy plan wybija się dbałość o  bezpieczeństwo budynków, tym samym ich mieszkańców oraz o ekonomiczny sposób ogrzewania i wentylacji. A każde z proponowanych przez Grupę rozwiązań dopasowane jest do specyficznych wymagań obiektów w całej Europie.

- Aby opracowywać jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania, stworzyliśmy własne laboratorium WeLab. Sprawdzamy tam, czy nasze systemy kominowe prawidłowo współpracują z urządzeniami oraz testujemy wydajność urządzeń we współpracy z kominami. Wykonujemy testy termiczne układów spalinowych i urządzeń grzewczych oraz testy szczelności. W wyniku procesu certyfikacji systemy kominowe uzyskują oznaczenie CE, co potwierdza ich zgodność z wymaganiami norm zharmonizowanych – mówi Przemysław Dobosz, Project Manager w firmie MK, ścisłe współpracujący z działami rozwoju w całej Grupie Sphering.

MK wspólnie z Grupą Sphering stworzyło nie tylko hasło przewodnie, ale i nową filozofię, przez którą wyraża dbałość o swoich Klientów i Pracowników, a jednocześnie ukazuje misję, którą jest  wyznaczanie nowych standardów w branży.

MK z zasadami od zawsze

Mocną stroną MK są pracownicy firmy, którym od zawsze przyświecają konkretne zasady i wartości. To w dużej mierze osoby związane ze swoim miejscem pracy kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat. Przez cały ten czas kierują się dobrem Klientów, a jednocześnie dbają o relacje między sobą. W ten sposób tworzą zgrany zespół.

- Liczy się dla nas również dopasowanie standardów i oferty, indywidualnie do potrzeb rynkowych, a tym samym indywidualne podejście do sprzedaży. Wyróżniającą cechą MK jest z pewnością, oprócz elementów katalogowych, projektowanie i produkcja elementów specjalnych, a zatem możliwość dopasowania się do wszystkich instalacji, tworzenie elementów pod indywidualne rozwiązania. Dzięki elastyczności naszej oferty produkty marki z powodzeniem odnajdują się na międzynarodowym rynku - mówi Kinga Pachnik, Managing Director firmy MK.

Wszystkie zmiany zachodzące w Grupie – zarówno uwypuklenie wartości, jak i odświeżenie identyfikacji wizualnej – świadczą o chęci stałego rozwoju i kreowania innowacji. Nowy wizerunek pokazuje, że dla Sphering i jej członków, jak dotychczas, najważniejszy jest Klient oraz jakość wykonywanych dla niego produktów i usług.

Doświadczenie zebrane podczas 100 lat działalności pozwala na dalszy rozwój i coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Oznacza to zatem jeszcze większą skuteczność i zaangażowanie MK – wszystko to z myślą o stałych i nowych klientach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Blue Ocean Communication Experts
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.