Komunikaty PR

Mobilna telewizja przyszłości. Emitel testuje technologię 5G Broadcast [WIDEO]

2025-08-21  |  06:00
Biuro prasowe
Emitel

Emitel – operator infrastruktury nadawczej – we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testy sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy w kraju projekt, w którym wykorzystano naziemną sieć nadawczą do przesyłania treści telewizyjnych w trybie jednokierunkowym (broadcast) – bez udziału sieci komórkowej, logowania do internetu czy użycia karty SIM.

Technologia 5G Broadcast otwiera zupełnie nowe możliwości. Umożliwia jednoczesną dystrybucję treści do nieograniczonej liczby urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów czy odbiorników samochodowych – bez konieczności nawiązywania indywidualnych połączeń. Dzięki temu może znaleźć zastosowanie zarówno w darmowej telewizji mobilnej, transmisjach na żywo i radiu cyfrowym, jak i przy aktualizacjach oprogramowania czy w systemach ostrzegania kryzysowego. Co ważne, sygnał 5G Broadcast można odbierać także w sytuacjach przeciążenia sieci komórkowej lub jej czasowej niedostępności. To czyni go atrakcyjnym rozwiązaniem dla transmisji masowych wydarzeń sportowych czy koncertów, a także w sytuacjach nadzwyczajnych.

Technologię prezentuje najnowszy film Emitel, w którym eksperci spółki – Urszula Marzec, Patryk Reda i Wojciech Szczęsny – wyjaśniają zasady działania systemu oraz pokazują testową aplikację mobilną, mogącą w przyszłości stać się pełnoprawnym „telewizorem” zawsze dostępnym „pod ręką” widzów.

Standard 5G Broadcast testowany jest obecnie w kilkunastu krajach Europy – m.in. w Niemczech, Francji, Austrii i Czechach. Specjaliści podkreślają, że rozwiązania broadcastowe stanowią naturalne uzupełnienie usług transmisji mobilnej. W warszawskich testach Emitel transmituje obecnie kanały TV Puls i PULS2, a celem projektu jest przygotowanie rynku – zarówno nadawców, jak i właścicieli mediów – do szerszego, ogólnopolskiego wdrożenia tej technologii. Dowiedz się więcej o współpracy Emitel i Telewizji Puls: https://emitel.pl/komunikaty-prasowe/5g-broadcast-emitel-testuje-nowy-standard-telewizji-mobilnej-dla-telewizji-puls/.

KONTAKT:
Agnieszka Sobucka  
Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji, Rzecznik Prasowy 
e-mail: press|emitel.pl| |press|emitel.pl

Źródło informacji: Emitel

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja 5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Emitel - operator infrastruktury nadawczej - we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testową emisję sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy tego
Telekomunikacja Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika
2025-06-17 | 09:30

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Marka HONOR, globalny lider w branży technologicznej, zaprezentowała najnowszą serię smartfonów HONOR 400. Premiera ta jest nie tylko krokiem naprzód w dziedzinie
Telekomunikacja Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
2025-06-16 | 06:00

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska po raz kolejny potwierdził, że poziom pola elektromagnetycznego (PEM) w środowisku jest bezpieczny we wszystkich regionach kraju. Wyniki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy

Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.