Nanovo rośnie na nowych rynkach w Europie i Azji

- Polska firma technologiczna Nanovo realizacjami dla Cinema City, 6thStreet.com oraz Sephora rozszerza swoją obecność na rynkach Europy i Azji.
- Dzięki współpracy z Cinema City spółka do końca 2022 r. wejdzie na rynki w Wielkiej Brytanii i Izraelu, a w 2023 r. wprowadzi technologie m.in. na Węgry, do Czech i Bułgarii.
- W ostatnim czasie Nanovo wdrożyło w Dubaju pierwszy phygital store w regionie GCC (Gulf Cooperation Council), a na co dzień poza Polską obsługuje już 20 sklepów Sephora na rynku czeskim.
Nanovo jest polskim liderem w zakresie projektowania i wdrażania rozwiązań dla nowoczesnych formatów smart retail. Spółka wdraża rozwiązania Digital Singage+ oraz format phygital store, w którym łączy doświadczenia zakupowe znane ze świata online (digital) z zakupami w przestrzeni fizycznej (physical).
- Obecność na zagranicznych rynkach to jeden z naszych strategicznych celów, a zawarte w II poł. 2022 r. kontrakty i zamknięte w ostatnim czasie realizacje pokazują, że nie snujemy tych planów na wyrost. Najlepszym przykładem jest rozszerzenie współpracy z Cinema City, w ramach której stajemy się odpowiedzialni za kontekstową dystrybucję treści na ekranach LCD i LED w sieciach kin w kolejnych krajach. Jesteśmy w trakcie fazy pilotażowej, a do końca 2022 r. planujemy pełne wdrożenia w całych sieciach kin w Polsce, Wielkiej Brytanii i Izraelu. W przyszłym roku będziemy kontynuować realizację projektu w Bułgarii, Czechach i na Węgrzech – mówi Piotr Badowski, CEO Nanovo.
Rozwój współpracy Nanovo z Cinema City zbiegł się w czasie z innymi zagranicznymi realizacjami Nanovo. Polska spółka nawiązała partnerstwo technologiczne z 6thStreet.com, jednym z najszybciej rozwijających się e-commerce’ów w regionie GCC. W ramach tej współpracy powstał pierwszy phygital store w Dubaju i w regionie GCC w ogóle.
- Nieustannie patrzymy w przyszłość, poszukujemy przestrzeni do opracowywania i wdrożeń nowych rozwiązań. To nasi klienci, stawiając przed nami realne wyzwania, są najlepszym motorem naszego rozwoju. Wymagania innowacyjnych projektów rezonują z kompetencjami naszego zespołu w obszarach usług projektowo-doradczych, programistycznych oraz doboru i wdrożenia warstwy sprzętowej. Bardzo ważna jest też nasza autorska platforma software’owa SIGNIO, która stanowi realną przewagę konkurencyjną – tłumaczy Dariusz Sobczak, Partner Zarządzający Nanovo.
Wśród realizacji formatu phygital w portfolio Nanovo znajduje się również m.in. projekt i wdrożenie innowacyjnego rozwiązania typu endless aisle – z aplikacją podpisu elektronicznego – w całej sieci placówek stacjonarnych PKO Banku Polskiego.
E-commerce napędzi nowoczesne formaty brick & mortar
Nowe kontrakty na realizację w formacie phygital store potwierdzają kierunek, w którym globalnie zmierza rynek retail. Coraz większy udział w stacjonarnej sprzedaży będą miały sklepy internetowe. Aż 40% biznesu e-commerce w Europie planuje otwarcie sklepu stacjonarnego w ciągu najbliższych 3 lat – to szacunki Tribe Payments. Branża będzie się zmieniać m.in. dlatego, że pandemia przemodelowała oczekiwania konsumentów, którzy co prawda chętnie wracają do sklepów stacjonarnych, ale przyzwyczaili się do zakupów w internecie. Aż 73% klientów chce robić zakupy w modelu omnichannel, a 61% Polaków twierdzi, że woli kupować u sprzedawców, którzy wykorzystują nowe technologie do poprawy doświadczeń klientów – wynika z raportów Adyen.
- Trendy światowe potwierdzają, że format phygital store to recepta na dynamiczny wzrost graczy e-commerce, dla których sam online staje się za ciasny. To też rozwiązanie dla szeroko rozumianego klasycznego handlu detalicznego, który chce podłączyć swoje sklepy stacjonarne do omnichannel. Szybki, wygodny i automatyczny proces obsługi klienta można wprowadzać z powodzeniem w różnych kategoriach. Dane wskazują, że najważniejszymi polami przyszłych zmian będą branże fashion, electronic goods i grocery. Dostrzegamy też duży potencjał w branżach pharma oraz health & beauty. Droga do innowacji i osiągnięcia oczekiwanej z punktu widzenia biznesu efektywności – w zależności od kategorii – co do zasady jest różna. Nie działa tu formuła kopiuj-wklej – mówi Dariusz Sobczak z Nanovo.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.