Nawet 280 tys. zł wsparcia na starania o unijne dofinansowanie
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Od początku czerwca przyjmowane są wnioski o wsparcie w II rundzie konkursu Granty na Eurogranty. Firmy, które planują realizację projektu z dofinansowaniem w ramach jednego z Programów UE mogą otrzymać nawet 280 tys. zł na przygotowanie niezbędnej dokumentacji. Budżet podzielonego na pięć rund konkursu to 5 mln zł. Termin składania wniosków do dofinansowanie w II rundzie upływa 2 sierpnia br.
– „Aby zdobyć pieniądze z programów zarządzanych przez Komisję Europejską trzeba umiejętnie, zgodnie z wymogami przygotować dokumentację projektu. Większości firm z sektora MŚP brakuje doświadczenia i środków umożliwiających włączenie się do rywalizacji o fundusze unijne w ramach programów zarządzanych bezpośrednio przez Komisję Europejską. Granty na Eurogranty pomogą im przełamać tę barierę” – mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.
Celem konkursu jest sfinansowanie kosztów przygotowania projektu planowanego do realizacji w ramach jednego z Programów Unii Europejskiej, w szczególności: Horyzont 2020, COSME, Kreatywna Europa, LIFE, oraz inne programy Unii Europejskiej zarządzane centralnie przez Komisję Europejską.
Środki z dotacji można przeznaczyć m.in. na pokrycie kosztów:
- usługi doradczej, dzięki której zostanie przygotowany projekt;
- opracowania studium wykonalności;
- organizacji spotkań (w tym koszty poszukiwania partnerów projektu oraz koszty podróży służbowych);
- przygotowania wniosku/aplikacji o dotację, zgodnie z wymaganiami określonymi przez organizatora konkursu oraz działania związane z ich ewentualną korektą - w tym koszty wynagrodzeń pracowników w części, w jakiej wynagrodzenia te są bezpośrednio związane z przygotowaniem projektu planowanego do realizacji w ramach jednego z Programów UE, a także koszty związane z prezentacją wniosku/aplikacji przed komisją oceny projektów powołaną przez organizatora konkursu;
- tłumaczenia dokumentacji aplikacyjnej przedkładanej organizatorowi konkursu.
Pieniądze można przeznaczyć na projekty realizowane zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
O wsparcie mogą ubiegać się przedsiębiorstwa, które mają siedzibę lub oddział na terenie Polski i planują ubiegać się o dofinansowanie w konkursach organizowanych w ramach Programów UE w charakterze projektodawcy (w przypadku samodzielnego aplikowania), koordynatora, partnera projektu lub członka konsorcjum ubiegającego się wspólnie o dofinansowanie.
Przedsiębiorca, który składa wniosek samodzielnie może otrzymać maksymalnie 280 060 zł. Natomiast, ubiegający się o Eurogrant w ramach konsorcjum może liczyć na 239 310 zł (jeżeli konieczne jest opracowanie studium wykonalności). Wkład własny nie jest wymagany.
Nabór w konkursie o Granty na Eurogranty jest podzielony na pięć rund. Ostatnia z nich zakończy się 27 stycznia 2022 r.
Szczegółowy harmonogram oraz zasady ubiegania się o wsparcie można znaleźć na stronie: www.parp.gov.pl/granty-na-eurogranty

Pułapki unijnych dotacji – jak uniknąć błędów i skutecznie rozliczać projekty?

Nowe nabory na dofinansowania z UE. Eksperci wyjaśnią, jak złożyć wniosek

Jak zmieniła się polska przedsiębiorczość przez 20 lat w Unii Europejskiej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.