Nowe biuro Tpay daje przestrzeń i wyznacza trendy
Pandemia wpłynęła na styl pracy w wielu firmach. Tpay pomaga e-commercom radzić sobie z dużym boomem na zakupy online, a z drugiej sam również przechodzi dużą zmianę. Jego liczba pracowników wzrosła z 55 osób w maju 2020 r. do 80 w maju bieżącego roku i firma dalej pnie się w górę, aktualnie szukając przede wszystkim specjalistów w obszarze developmentu.
Jeszcze przed pandemią Spółka myślała o zmianie głównej siedziby. Koronawirus nie zastopował tych planów, lecz je dookreślił, doprowadzając do stworzenia wyjątkowej przestrzeni biurowej. - Podczas prac nad koncepcją nowego biura zespół projektowy Tpay prezentował dużą otwartość w stosunku do naszych pomysłów, ale przede wszystkim wymagań poszczególnych swoich zespołów. Dla Tpay najważniejsi byli pracownicy i ich potrzeby - opowiada Monika Papiernik, Project Coordinator z Kinnarps.
Spółka nie tylko - mimo trwającej pandemii - zainwestowała w biuro, lecz także dała swoim pracownikom wybór. Mogą oni pozostać na tzw. home office lub regularnie przyjeżdżać do biura lub po prostu każdego dnia wybierać dla siebie dogodne miejsce pracy. Dziś domowe biuro, jutro nowoczesna przestrzeń w jednym z najwyższych budynków w Poznaniu.
Przestrzeń w najlepszym wydaniu
Nowa powierzchnia biura Tpay zachwyca niesamowitym widokiem na prawie cały Poznań, ale ceniona jest przede wszystkim za funkcjonalność. Podzielono ją na kilka stref. Miejsce dla siebie znajdują tu zarówno specjaliści pracujący z poufnymi dokumentami, jak i handlowcy często prowadzący rozmowy, czy kreatywne zespoły potrzebujące wygodnego stołu, flamastrów i mobilnej tablicy. Pracownicy nie mają stałych biurek - stanowiska pracy i sale do spotkań rezerwują poprzez aplikację.
Zespół pracuje w openspace, ale rozumianym zupełnie inaczej niż negatywnie kojarzy go większość z nas. Strefy oddziela od siebie żywa zieleń, podwieszone wygłuszające panele oraz estetyczne szafki. Na podłodze znajduje się wykładzina nie tylko wygłuszająca kroki, lecz także tworząca przytulny klimat. Wygłuszone pomieszczenia do odbywania zamkniętych spotkań pozwalają na swobodne rozmowy nieprzeszkadzające pracownikom znajdującym się w openspace.
Inspiracją do stworzenia projektu była koncepcja Activity Based Working (ABW), co oznacza przestrzeń dopasowaną do pracowników i charakteru ich działań. Zespół korzysta z ruchomych mebli, konfigurowanych według bieżących potrzeb, zawierających sprytne skrytki na złącza, kable i wtyczki.
- Wartości naszej organizacji, które wskazują pracownicy, czyli zaufanie, kreatywność, elastyczność i wsparcie, są odzwierciedlone w użytych w biurze materiałach, formie i kolorach. Bardzo się cieszę, że pracujemy w tak przyjaznym otoczeniu, skłania ono do większych interakcji oraz wspiera pracowników fizycznie i psychicznie - opowiada Natalia Dykiert, Head of People w Tpay.
Architekci pomyśleli również o funkcji reprezentacyjnej biura, czyli recepcji i sali VIP. Recepcję stworzono w stylu meet-and-greet pozwalającym na przyjmowanie gości, a dzięki układowi z ukrytą garderobą, zyskano kameralne miejsce, w którym spokojnie można poczekać na spotkanie.
Technologiczne DNA
Tpay to dynamiczna organizacja, która dzięki najnowszym technologiom tworzy przełomowe rozwiązania na polskim rynku fintechowym. Jednocześnie bardzo świadoma, jak warunki tworzone dla jej pracowników, wpływają na przyszłość spółki. Zanim powstał projekt biura w Andersia Tower, pracownicy wzięli udział w specjalnej ankiecie. Pandemia umocniła firmę w przekonaniu, że za każdą technologią stoi człowiek i warto dbać o jego potrzeby.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.