Komunikaty PR

Nowe Kolibki czyli nowoczesny ‘slow life’ według Roark Studio

2019-08-13  |  10:15
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.15 MB )

Nowe Kolibki to wyjątkowa inwestycja Invest Komfortu, która mogła być zrealizowana tylko na mapie Trójmiasta. W samym sercu tej unikatowej aglomeracji, zaledwie 800 metrów od pięknej, piaszczystej plaży powstało prestiżowe osiedle łączące zalety tętniącego życiem miasta z kojącą bliskością natury.

Główną ideą zespołu projektowego Roark Studio było stworzenie wyjątkowego miejsca dla osób, które oczekują od życia czegoś więcej. Dla ludzi, którzy cenią sobie wysoką jakość i tak również pragną myśleć o miejscu, w którym mieszkają.

Jest to założenie projektowe w duchu ‘slow life’, według którego osiedle ma dawać wytchnienie od codziennej gonitwy. Jest to koncepcja spokojnego, zrównoważonego życia, polegająca na osiągnięciu  odpowiedniego balansu między życiem zawodowym i osobistym, a także równowaga między zdobyczami współczesnego świata i bliskością natury.mówi Jakub Bladowski, prezes zarządu Roark Studio.

Życie w milionowej metropolii, jaką jest Trójmiasto, wiąże się z ciągłą gonitwą, brakiem czasu, staniem w korkach i stresem. Warto swój wolny czas oraz ten, który spędzamy z rodziną przeżywać w miejscu, które pozwala nam zwolnić tempo. W miejscu, w którym jest dokąd pójść, gdzie życie może się dziać na różne sposoby, gdzie istnieje wiele miejsc i przestrzennych warstw do odkrycia. Zespół Roark Studio do wykreowania tego typu przestrzeni postawił na zwrócenie się do wewnątrz osiedla oraz wpuszczenie do niego tego, co najbardziej wartościowe w zastanej okolicy – czyli zieleni.

Z założeniem ‘slow life’ koresponduje również minimalizacja, a wręcz prawie całkowita likwidacja, ruchu samochodowego w obrębie osiedla oraz położenie nacisku na wysoką jakość urbanistycznych wnętrz, co zachęci mieszkańców do spacerowania czy jazdy na rowerze.

Projekt

Projektowany układ osiedla odzwierciedla ideę projektową: budynki usytuowano w taki sposób, aby wykształcić przestrzenne wnętrza urbanistyczne i w jak największym stopniu otworzyć się na istniejącą i projektowaną zieleń. Zabudowa jest stosunkowo zwarta przy ulicy i ‘rozluźnia się’ w kierunku lasu.

Całość założenia nanizano na dwa przecinające się ciągi piesze: główny ciąg łączący wejście od ul. Bernadowskiej w stronę fitnessu oraz ciąg łączący wszystkie wnętrza urbanistyczne osiedla.

Znaczne różnice wysokości występujące na działce potraktowano jako atut i wykształcono swoiste „płyty tektoniczne”, na styku których, jak w naturze, wyzwala się energia osiedla i dzieją się najciekawsze rzeczy. Znajdziemy tu budynek fitnessu, skarpy porośnięte zielenią czy kaskady wodne.  Budynek fitnessu zaprojektowano na styku o dużej różnicy wysokości, sytuując go jednocześnie na przecięciu dwóch głównych osi kompozycyjnych osiedla – w jego sercu. Taka lokalizacja również jest korzystna ze względu na bliskość wszystkich budynków.

W projekcie zastosowano gradację prywatności przestrzeni: od własnego mieszkania i ogródka, poprzez wspólne z sąsiednimi budynkami ‘podwórka’, aż do wyjątkowych miejsc zorientowanych na życie całego osiedla. Nadaje to przestrzeni ciekawą warstwowość, która obca jest wielu nowoczesnym założeniom.

Chcieliśmy przygotować projekt, który zgodnie ze współczesnymi tendencjami, skupia się przede wszystkim na człowieku i jego potrzebach. Mówimy tu zarówno o zdrowiu fizycznym i mentalnym, jak i społecznym. Zadaniem architektów jest wytworzenie przestrzeni, która skutecznie balansuje pomiędzy prywatnością a sąsiedzkimi interakcjami. Projekt przestrzeni ma tu więc kluczowe znaczenie, ponieważ musi uwzględniać potrzebę relaksu, dawać możliwość różnorodnego wykorzystania danego miejsca a także sprostać wymogom estetycznym mieszkańcówmówi Jakub Bladowski.

Ciągi piesze obfitują w mini-placyki, elementy decku, miejsca do siedzenia i ciekawą małą architekturę (nowoczesne lampy, siedziska, stojaki na rowery). Wprowadzono zbiorniki wodne z kaskadami wykorzystującymi różnice rzędnych terenowych.

Zieleń potraktowano z najwyższą uwagą – zarówno tę istniejącą jak i projektowaną. Zadbano o maksymalne zachowanie istniejącego drzewostanu (wzdłuż granicy działki oraz w skupisku w środku działki) jak również zaplanowano szereg niekolidujących z projektowaną zabudową nasadzeń. W ten sposób osiągnięto efekt lasu ‘wlewającego się’ pomiędzy budynki. Zaprojektowano również zieleń niską w postaci traw, bylin i roślinności płożącej. Ogródki wydzielono za pomocą żywopłotów.                                                                                              

Architektura budynków odznacza się prostotą i elegancją nawiązującą do tradycyjnej gdyńskiej architektury. Wzbogacona jest jednak nowoczesnymi detalami, jak przesuwne tafle szklane, dzięki którym możliwe jest prawie całkowite zamknięcie powierzchni balkonu. Na uwagę zasługują również tarasy dachowe z podwyższonymi balustradami szklanymi chroniącymi siedzących na nich mieszkańców przed wiatrem.

Dane liczbowe - całość założenia:

  • 19 budynków na 11 halach garażowych
  • 327 mieszkań
  • Łączna powierzchnia użytkowa: 23 300 m2
  • Liczba miejsc postojowych w halach garażowych: 433
  • Liczba miejsc postojowych zewnętrznych: 50

W tym etap I (wybudowany – widoczny na zdjęciach):

  • 52 mieszkania
  • 3 budynki na dwóch halach garażowych
  • łącznie 65 miejsc postojowych w halach, oraz 8 zewnętrznych
  • Powierzchnia użytkowa mieszkań: 3722 m2

Nagroda

Projekt zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych Nowe Kolibki, mieszczącego się Gdyni przy ulicy Bernadowskiej, otrzymał nagrodę III stopnia w kategorii „Budowa roku”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa.

Link do zdjęć: https://1drv.ms/u/s!Amfe5bbSIMKigTNtovo8elI7K1oC?e=O4iwE8

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Nowoczesny design i magia lokalnych legend: ibis Styles Lublin Stare Miasto Biuro prasowe
2019-12-06 | 14:40

Nowoczesny design i magia lokalnych legend: ibis Styles Lublin Stare Miasto

Marka ibis Styles jest znana z unikalnego i oryginalnego designu. Hotele te wyróżniają się starannie dobranymi detalami, które łączą kreatywność i wyjątkowy storytelling.
Nieruchomości Nieruchomości wciąż na celowniku inwestorów w Europie
2019-12-06 | 13:00

Nieruchomości wciąż na celowniku inwestorów w Europie

Wraz z utrzymującymi się niższymi stopami procentowymi oraz spadkiem rentowności obligacji, europejskie nieruchomości niezmiennie przyciągają inwestorów, zwłaszcza w
Nieruchomości Grupa Murapol w 2019 r.: konsekwentny rozwój biznesu deweloperskiego
2019-12-06 | 11:10

Grupa Murapol w 2019 r.: konsekwentny rozwój biznesu deweloperskiego

Szeroka oferta mieszkań wraz z innowacyjnymi udogodnieniami smart home i eko, produkty dedykowane nabywcom inwestycyjnym, a także kampania wizerunkowa z Ambasadorem Andrzejem Bargielem,

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Blisko 200 mln euro trafi na transport kolejowy i paliwa alternatywne. BGK i Komisja Europejska rozdysponują granty na realizację takich projektów

Przyspieszenie rozwoju europejskiej sieci transportowej oraz paliw alternatywnych – to dwa priorytety finansowania w ramach instrumentu CEF Transport Blending Facility. Prywatne i publiczne podmioty mogą się ubiegać w nim o unijne granty na realizację projektów z tych obszarów. Do rozdysponowania jest w sumie 198 mln euro. Dofinansowanie w minimalnej wysokości 1 mln euro na projekt przyznaje Komisja Europejska. Dotacja łączy się z kredytem udzielanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego. To pierwsza instytucja narodowa, która współpracuje z Komisją Europejką przy wdrażaniu tego programu.

Polityka

Pracodawcy RP: Wprowadzenie prezydenckiego pomysłu emerytur stażowych doprowadziłoby do braku pracowników. Wypłacane świadczenia byłyby niskie

Kobiety po 35 latach pracy, a mężczyźni po 40 latach mogliby zyskać prawo do wcześniejszej emerytury stażowej – proponuje Andrzej Duda. Eksperci podkreślają, że jest to postulat, który spodoba się związkowcom, natomiast pracodawcy mogą mieć problem ze znalezieniem pracowników, bowiem osoby ze średnim wykształceniem zyskiwałyby prawo do świadczenia o około 5–7 lat wcześniej niż obecnie. Zdaniem głównego ekonomisty Pracodawców RP przy obecnym stanie demografii sami zainteresowani będą się borykać z niskim poziomem emerytur, niewystarczającym na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

CES Las Vegas 2020

Bankowość

Klienci niechętni udostępnianiu fintechom swoich danych transakcyjnych. Bezpieczeństwo kluczowym aspektem zmian w bankowości

Dyrektywa PSD2, która wdraża otwartą bankowość, pozwala fintechom tworzyć całkiem nowe usługi finansowe dla klientów banków. Otwiera także nowe możliwości współpracy tych podmiotów z bankami. Może się jednak okazać, że największym beneficjentem nowych przepisów będą nie fintechy, ale właśnie zaawansowane technologicznie banki. Wynika to po części z niechęci klientów do udostępniania swoich danych transakcyjnych innym podmiotom.

Konsument

96 proc. rodziców świadomie planuje posiłek w podróży z dziećmi. Przy wyborze miejsca kierują się głównie bezpieczeństwem żywności i czystością

Prawie wszyscy rodzie podróżujący z dziećmi na dłuższych trasach świadomie planują posiłki w drodze – wynika z raportu Federacji Konsumentów „Posiłki w podróży z dziećmi”. Przy wyborze miejsca postoju najważniejsza jest higiena przygotowywania posiłków, czystość miejsca i zróżnicowane menu. 82 proc. wybiera restauracje sieciowe.