Komunikaty PR

Nowoczesne technologie w sektorze MŚP –

2021-06-28  |  11:00
Biuro prasowe

Autorem artykułu jest Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w firmie Infobip

Nowoczesne technologie w sektorze MŚP – jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą podnieść swoją efektywność, wdrażając innowacyjne rozwiązania?

Cyfryzacja biznesu w ciągu ostatnich miesięcy gwałtownie przyspieszyła – nie jest to już domena wyłącznie największych firm, a coraz więcej sektora MSP ma aspiracje by wykorzystać najnowsze technologie w biężacym funkcjonowaniu do poprawy perspektyw biznesowych. Jednym z głównych kierunków ekspansji biznesu, niezależnie od jego wielkości, stają się obecnie technologie wspierające komunikację wielkonałaową tzw. omnichannel. Chodzi tu zwłaszcza o platformy typu contact center, działające w modelu CPaaS i pozwalające w wielu kanałach efektywnie zarządzać relacjami z klientami.

Kanały zdalne zyskują na znaczeniu biznesowym od dłuższego czasu, przed 2020 r. był to wynik boomu na media społecznościowe i postępującej smartfonizacji społeczeństw. W 2020 r. , w wyniku pandemii koronawirusa i obowiązkowych lockdownów, kanał zdalny był dla wielu branż jedyną alternatywa biznesową. Obszar ten miał jednak pewne ograniczenia, a presja pandemicznych obostrzeń wymogła jeszcze większą profesjonalizację narzędzi IT do komunikacji omnichannel.

Przede wszystkim w przypadku kanałów zdalnych końcowy klient oczekuje już nie tylko możliwości  kontaktu o charakterze informacyjnym, ale i realnej możliwości zakupu produktów lub usług oraz sprawnej obsługi posprzedażowej. Dodatkowo, klienci w coraz większym stopniu widząc dużą aktywność reklamową poszczególnych marek w sieci, zakładają, że mogą skontaktować się z firmą w pełni zdalnie. Firmy, niezależnie od wielkości, by pozostać konkurencyjne muszą obecnie jak najbardziej profesjonalnie umieć sprostać temu wyzwaniu. Nawet w przypadku niewielkiej skali działności wydaje się to jednak trudne bez profesjonalnych narzędzi CPaaS – to efekt gruntownych zmian również po stronie nawyków i oczekiwań konsumentów, które, co warto sobie uzmysłowić, mają trwały charakter i nie sa jedynie incydentalną koniecznością wymuszoną pandemią. Pandemia pozwoliła im wybrzmieć ze zdwojoną siłą, ale te oczekiwania zaczęły pojawiły się już znacznie wcześniej.

Obecnie szereg popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową i pozwala wykorzystywać swoją infrastrukturę do komunikacji z klientem. Takie kanały jak np. Whatsapp, Facebook, Viber, Google’s Business Messeges, Instagram są na to doskanałym przykładem, nie tylko będac naturalnym środowiskiem aktywności konsumentow, ale i miejscem do kształotwania relacji z klientem. Co ważne szczególnie dla firm, z racji imponujących organicznych zasięgów tych kanałów, jest potencjał do efektywnej komunikacji zarówno z klientem lokalnym jak i zagranicznym. Warto tu dodatkowo zaznaczyć, że np. komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości, co znacznie rozszerza pole manewru w przypadku działalności biznesowej. Obecnie kluczowe z perspektywy biznesu staje się efektywne i profesjonalne zarzadzanie tym potencjałem. I tutaj w sukurs przychodzą właśnie profesjonalne platformy CPaaS, integrujące w ramach jednego organizmu wszystkie najpopularniejsze kanały i pozwalające skutecznie zarządzać i automatyzować komunikację z klientem.

Ważne by używana platforma pozwalała firmie korzystać z pełni potencjału jakie dają kanały zdalne. Wszelkie kampanie marketingowe powinny móc być realizowane na dużą skalę, analizowane i na bieżąco modyfikowane jeśli zachodzi taka potrzeba. Możliwość natychmiastowej reakcji na działania klientów związane z marką wraz ze zintegrowanymi narzędziami analitycznymi pozwalają na weryfikację, które komunikaty i kanały najbardziej angażują klientów, a także umożliwiają agregację danych otrzymywanych z wielu źródeł i tworzenie bogatszych profili klientów. Każdorazowo warto sprawdzić, czy platforma z jakiej chcemy korzystać jako firma zapewnia nam dostęp do kanału społecznościowego, który skupia i angażuje akurat naszych klientów. Przykładowo, jeśli firma działa w branży odzieżowej, a jej klientela skupia się wokół jej produktów na Instagramie, platforma powinna zapewnić dostęp do Instagram Messaging.

Modelowe contact center powinno zapewnić firmie jak najszerszy dostęp do klienta, zawierając przy tym pełnię dostępnych informacji o nim. Rozwija to bowiem możliwości w zakresie cross i upsellingu, a przy tym pomaga podnieść jakość obsługi. Jak widać, niezależnie od branży czy wielkości firmy, takie rozwiązania są sporą szansą na rozwój biznesowy zarówno sektora MSP jak i większych firm.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 65 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

www.infobip.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.