Nowoczesne technologie w sektorze MŚP –
Autorem artykułu jest Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w firmie Infobip
Nowoczesne technologie w sektorze MŚP – jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą podnieść swoją efektywność, wdrażając innowacyjne rozwiązania?
Cyfryzacja biznesu w ciągu ostatnich miesięcy gwałtownie przyspieszyła – nie jest to już domena wyłącznie największych firm, a coraz więcej sektora MSP ma aspiracje by wykorzystać najnowsze technologie w biężacym funkcjonowaniu do poprawy perspektyw biznesowych. Jednym z głównych kierunków ekspansji biznesu, niezależnie od jego wielkości, stają się obecnie technologie wspierające komunikację wielkonałaową tzw. omnichannel. Chodzi tu zwłaszcza o platformy typu contact center, działające w modelu CPaaS i pozwalające w wielu kanałach efektywnie zarządzać relacjami z klientami.
Kanały zdalne zyskują na znaczeniu biznesowym od dłuższego czasu, przed 2020 r. był to wynik boomu na media społecznościowe i postępującej smartfonizacji społeczeństw. W 2020 r. , w wyniku pandemii koronawirusa i obowiązkowych lockdownów, kanał zdalny był dla wielu branż jedyną alternatywa biznesową. Obszar ten miał jednak pewne ograniczenia, a presja pandemicznych obostrzeń wymogła jeszcze większą profesjonalizację narzędzi IT do komunikacji omnichannel.
Przede wszystkim w przypadku kanałów zdalnych końcowy klient oczekuje już nie tylko możliwości kontaktu o charakterze informacyjnym, ale i realnej możliwości zakupu produktów lub usług oraz sprawnej obsługi posprzedażowej. Dodatkowo, klienci w coraz większym stopniu widząc dużą aktywność reklamową poszczególnych marek w sieci, zakładają, że mogą skontaktować się z firmą w pełni zdalnie. Firmy, niezależnie od wielkości, by pozostać konkurencyjne muszą obecnie jak najbardziej profesjonalnie umieć sprostać temu wyzwaniu. Nawet w przypadku niewielkiej skali działności wydaje się to jednak trudne bez profesjonalnych narzędzi CPaaS – to efekt gruntownych zmian również po stronie nawyków i oczekiwań konsumentów, które, co warto sobie uzmysłowić, mają trwały charakter i nie sa jedynie incydentalną koniecznością wymuszoną pandemią. Pandemia pozwoliła im wybrzmieć ze zdwojoną siłą, ale te oczekiwania zaczęły pojawiły się już znacznie wcześniej.
Obecnie szereg popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową i pozwala wykorzystywać swoją infrastrukturę do komunikacji z klientem. Takie kanały jak np. Whatsapp, Facebook, Viber, Google’s Business Messeges, Instagram są na to doskanałym przykładem, nie tylko będac naturalnym środowiskiem aktywności konsumentow, ale i miejscem do kształotwania relacji z klientem. Co ważne szczególnie dla firm, z racji imponujących organicznych zasięgów tych kanałów, jest potencjał do efektywnej komunikacji zarówno z klientem lokalnym jak i zagranicznym. Warto tu dodatkowo zaznaczyć, że np. komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości, co znacznie rozszerza pole manewru w przypadku działalności biznesowej. Obecnie kluczowe z perspektywy biznesu staje się efektywne i profesjonalne zarzadzanie tym potencjałem. I tutaj w sukurs przychodzą właśnie profesjonalne platformy CPaaS, integrujące w ramach jednego organizmu wszystkie najpopularniejsze kanały i pozwalające skutecznie zarządzać i automatyzować komunikację z klientem.
Ważne by używana platforma pozwalała firmie korzystać z pełni potencjału jakie dają kanały zdalne. Wszelkie kampanie marketingowe powinny móc być realizowane na dużą skalę, analizowane i na bieżąco modyfikowane jeśli zachodzi taka potrzeba. Możliwość natychmiastowej reakcji na działania klientów związane z marką wraz ze zintegrowanymi narzędziami analitycznymi pozwalają na weryfikację, które komunikaty i kanały najbardziej angażują klientów, a także umożliwiają agregację danych otrzymywanych z wielu źródeł i tworzenie bogatszych profili klientów. Każdorazowo warto sprawdzić, czy platforma z jakiej chcemy korzystać jako firma zapewnia nam dostęp do kanału społecznościowego, który skupia i angażuje akurat naszych klientów. Przykładowo, jeśli firma działa w branży odzieżowej, a jej klientela skupia się wokół jej produktów na Instagramie, platforma powinna zapewnić dostęp do Instagram Messaging.
Modelowe contact center powinno zapewnić firmie jak najszerszy dostęp do klienta, zawierając przy tym pełnię dostępnych informacji o nim. Rozwija to bowiem możliwości w zakresie cross i upsellingu, a przy tym pomaga podnieść jakość obsługi. Jak widać, niezależnie od branży czy wielkości firmy, takie rozwiązania są sporą szansą na rozwój biznesowy zarówno sektora MSP jak i większych firm.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 65 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.