Nowy szef TechFM w SPIE Building Solutions
- Od 1 marca 2020 roku Mariusz Kisiel obejmie stanowisko Dyrektora Operacyjnego działu TechFM w SPIE Building Solutions.
- Będzie zarządzał zespołem liczącym 460 osób, wykonujących zadania związane z techniczną obsługą Facility Management (FM) i pracami serwisowymi w całej Polsce.
- Powierzchnia nieruchomości obsługiwanych przez dział to 7 milionów m2 w 220 budynkach.
Mariusz Kisiel od sierpnia 2018r. był Dyrektorem Działu Serwisów odpowiadając przede wszystkim za integrację jednostek serwisowych po połączeniu firm SPIE Polska oraz AGIS Fire & Security Polska. Teraz w wyniku wakatu na stanowisku szefa działu TechFM zakres jego odpowiedzialności znacznie wzrośnie.
Zespół obsługujący w SPIE Building Solutions zadania Facility Management liczy ponad 460 pracowników zarządzanych przez 7 struktur regionalnych realizujących kontrakty w całej Polsce.
- Dział, który obejmuję, świadczy usługi dla portfela nieruchomości o łącznej powierzchni prawie 7 milionów m2, więc nasz FM-owy zespół jest bardzo duży. Z pewnością zarządzanie tak znaczącą grupą specjalistów to ogromne wyzwanie. Tym bardziej, że z usługami docieramy praktycznie w każdy zakątek Polski, obsługując bardzo zróżnicowane obiekty - biurowce, parki logistyczne, hale produkcyjne, kina czy galerie handlowe - mówi Mariusz Kisiel Dyrektor Operacyjny TechFM SPIE Building Solutions.
Do głównych obowiązków działu należą przeglądy, inspekcje, modernizacje, naprawy wszelkich instalacji i systemów budynkowych. Zespoły w budynkach są wspierane przez serwisy specjalistyczne: gazowy, chłodniczy, niskoprądowy, instalacji gaśniczych i mobilny.
Większość spośród ponad 220 budynków firma obsługuje dzięki dedykowanym zespołom specjalistów, a niektóre z nich, np. kina są utrzymywane dzięki serwisowi mobilnemu, odwiedzającemu obiekty wg ustalonych harmonogramów. Zapisy w umowach precyzyjnie określają też czas dojazdu serwisu w przypadku awarii. W niektórych przypadkach to tylko 2 godziny.
Mariusz Kisiel jest absolwentem Politechniki Warszawskiej z wieloletnim doświadczeniem w zakresie FM. Z tą branżą związany jest od początku 2012 roku. Doświadczenie zdobywał m.in. w Hochtief Facility Management Polska, Elektrobudowie, czy FAST Group. Jego awans to część wewnętrznego programu rozwoju kariery dla managerów SPIE. Pracę w firmie zaczynał jako Młodszy Kierownik Projektów, a swoje kompetencje rozwijał także w ramach doświadczeń międzynarodowej Grupy SPIE.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.