Komunikaty PR

Nowy wymiar prowadzenia biznesu w polskim sektorze usług pogrzebowych

2024-03-06  |  16:10
Biuro prasowe

Sereni Polska konsoliduje rynek funeralny

W Polsce rocznie organizuje się około 415 tysięcy pogrzebów, a przedsiębiorstwa branży funeralnej stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich usług do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów. Profesjonalizm, empatia oraz pomoc w załatwieniu wszelkich formalności stają się kluczowymi czynnikami, które decydują o konkurencyjności i sukcesie na tym rynku.

 

Szczególnie w ostatnich latach, zarządzanie domem pogrzebowym niesie ze sobą szereg wyzwań – począwszy od stale rosnących kosztów pracowniczych, cen mediów, poprzez agresywną konkurencję, aż po nieaktualizowany zasiłek pogrzebowy, który często nie jest w stanie pokryć nawet kosztów zakładu. Rosnące wydatki, wraz z koniecznością utrzymania biznesu i infrastruktury zakładu, stanowią znaczące obciążenia dla przedsiębiorstw, które muszą równocześnie zaspokajać rosnące oczekiwania klientów. 

Nie sposób też zapomnieć, że często przedsiębiorcy pogrzebowi są dostępni 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, a początki wielu firm z tego sektora sięgają przełomu lat 80. i 90. – przekładając się na ponad 30 lat intensywnej i wymagającej pracy. Starsi już dziś właściciele rozważają upragnioną emeryturę, a ich dzieci, jeżeli decydują się prowadzić dalej biznes, często szukają wsparcia w dynamiczniejszym rozwoju firmy.

Firma Sereni od prawie dekady na rynku europejskim wspiera domy pogrzebowe najwyższej jakości, oferując im wsparcie zarówno w sukcesji, jak i dynamicznym rozwoju firmy i optymalizacji działalności. 

Od początków rozwoju sieci, kiedy to Sereni rozpoczęło współpracę z pierwszymi zakładami, firma z sukcesem rozszerzyła swoje usługi na rynki międzynarodowe, stając się liderem w Belgii i obecnie dynamicznie rozwijając swoją obecność w Polsce i Niemczech. W sieci spółki znajduje się ponad 85 domów pogrzebowych, obsługujących prawie 20 000 pogrzebów i 8 000 kremacji rocznie, co jest wyraźnym dowodem na skuteczność i zaangażowanie firmy w dążeniu do doskonałości. W Polsce Sereni nabyło już 3 domy pogrzebowe i podejmuje kolejne kroki w celu dalszego rozwoju na tym wymagającym rynku.

Nasza misja to nie tylko ciągłe podnoszenie jakości usług na rynku pogrzebowym, ale również wspieranie i odciążanie właścicieli firm, którzy zdecydowali się na sprzedaż swojego domu pogrzebowego lub wejście z nami w spółkę. Współpraca z Sereni otwiera przed funkcjonującymi już domami pogrzebowymi nowe możliwości rozwoju, podnosząc standardy branżowe i kreując przyszłość usług pogrzebowych w Polsce. Jednak wszystko zaczyna się od samego przedsiębiorcy – najważniejsza dla nas jest współpraca z ludźmi z pasją i pomysłem na ten trudny biznes – mówi Jakub Ronduda, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki. 

Model biznesowy Sereni oferuje właścicielom domów pogrzebowych atrakcyjne i elastyczne opcje współpracy dopasowane do konkretnego przedsiębiorstwa, umożliwiając znaczące korzyści finansowe. Głównym założeniem jednak jest współinwestycja w dom pogrzebowy i odciążenie przedsiębiorców od części obowiązków. 

Przystępując do sieci Sereni, partnerzy zyskują wsparcie operacyjne dzięki przejęciu zadań administracyjnych przez centrum usługowe, umożliwiające skupienie się na obsłudze klientów i rozwoju biznesu. Ponadto, Sereni dysponuje unikatową ekspertyzą i wglądem w trendy branżowe na podstawie doświadczeń z Belgii oraz Niemiec, jak również szerokim wachlarzem autorskich narzędzi ułatwiających i automatyzujących pracę (systemy IT do zarządzania procesami, księgowością czy flotą). Kluczowym aspektem współpracy jest jednak zachowanie autonomii w podejmowaniu decyzji przez dyrektorów przy wsparciu kapitałowym i merytorycznym, co przyczynia się do lepszej równowagi życia zawodowego i prywatnego. Ta współpraca dba o zachowanie unikalnego DNA i wartości zakładu pogrzebowego, które są kluczowe dla jego sukcesu, dając przedsiębiorcom więcej czasu dla siebie i bliskich.

Sereni, z głębokim szacunkiem i zrozumieniem dla trudnych chwil, jakie przeżywają rodziny, kontynuuje swoją misję pomagania ludziom w tych najcięższych momentach, jednocześnie umacniając pozycję zakładów pogrzebowych jako miejsc, w których pamięć o zmarłych jest pielęgnowana z największą czcią, a rodziny otrzymują wsparcie i opiekę na najwyższym poziomie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.