Komunikaty PR

Od chmury do cebuli – korzyści z wdrożenia systemów ERP są wielowymiarowe

2021-07-07  |  11:10
Biuro prasowe

W ciągu blisko 20 lat działalności x-kom stał się jednym z trzech największych kupców detalicznych sprzedających elektronikę konsumencką w Polsce. By utrzymać trend wzrostu sprzedaży, spółka zdecydowała się skorzystać z doświadczonego zespołu wdrożeniowego XPLUS Global i sięgnęła po możliwości systemu Microsoft Dynamics 365 do automatyzacji procesów. Przejście do chmury pozwoliło jeszcze bardziej skupić się na obsłudze klientów i rozwoju oferty oraz na działaniach marketingowych – jak choćby ostatnia głośna akcja zakupu sprzętu nie za złotówki, lecz za cebule. O transformacji cyfrowej biznesu mówi się od jakiegoś czasu – ta, którą przechodzi x-kom jest na pewno warta odnotowania, gdyż stanowi dobry przykład modelowego przeprowadzenia wdrożeń, a rozwój firmy dobrze ilustruje korzyści, jakie niesie ze sobą migracja do chmury.

 

Nowy rekord sprzedaży

x-kom to polska grupa zajmująca się sprzedażą detaliczną i e-commerce, znana klientom z 3 sklepów  internetowych: x-kom, al.to i Combat.

- Rok 2020 był punktem zwrotnym w handlu detalicznym. Sprzedaż online poszybowała, a sprzedawcy na całym świecie musieli wejść na wyższy poziom obsługi klienta. Musieliśmy być zdolni do niesamowicie szybkich reakcji i to nie tylko podczas wydarzeń promocyjnych, jak Black Friday, ale każdego dnia - mówi Przemysław Ladra, wiceprezes x-kom. Aby dotrzeć do większej liczby klientów, a także skrócić czas realizacji zamówienia, firma x-kom zdecydowała się na aktualizację systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP).

x-kom, korzystając z Dynamics 365 Finance and Operations, x-kom zbudował platformę omnichannelową dla swoich portali sprzedażowych i partnerów dostaw. Wcześniej większość zamówień była przetwarzana ręcznie. Teraz, dzięki Dynamics 365 Customer Service, cały proces sprzedaży jest zautomatyzowany. Po naciśnięciu przycisku „KUP”, w ciągu zaledwie 360 sekund centrum dystrybucyjne widzi zamówienie i może rozpocząć proces wysyłki. – Sprzedawca angażuje się tylko wtedy, gdy system dostrzeże problem, na przykład jeśli produktu nie ma w magazynie – wyjaśnia Marcel Klaja, specjalista ds. Dynamics 365 w x-kom.

 

Nowa rola sprzedawcy

Usprawnienie działań dzięki przeniesieniu firmy do chmury wpływa na cały proces zarządzania oraz w znacznym stopniu redefiniuje współczesną rolę sprzedawcy. Przeniesienie firmy do chmury daje nową przestrzeń i czas na szukanie nowych klientów oraz budowanie z nimi długotrwałej relacji. Sprzedawca to już nie jest osoba zbierająca zamówienia i wpisująca je do różnych systemów. Jego rolą jest doradzanie i bycie partnerem w procesie zakupowym. Paweł Sala - CEO i co-founder FreshMail - w Trendbooku „E-commerce w B2B: szanse, wyzwania, zagrożenia” wydanym ostatnio przez CStore S.A. stwierdza wręcz, że „zespoły sprzedaży powinny zacząć przechodzić do historii”. Dzięki wdrożeniu ERP osoby zajmujące się do tej pory sprzedażą będą mogły poświęcić czas na podnoszenie swoich kompetencji. Dział sprzedaży musi działać w symbiozie z działem marketingu, gdyż w swoich codziennych działaniach sprzedażowych firmy budują swój wizerunek. – Na spotkaniach z klientem, zawsze podkreślamy, że migracja do chmury może i powinna przynieść policzalne efekty! Dla przykładu firma x-kom, dzięki wdrożeniu ERP skróciła czas dostaw do 18 godzin –komentuje Karol Sudnik, prezes XPLUS Global, firmy od blisku 20 lat specjalizującej się we wdrożeniach ERP.

 

Cebula-Deal

W kwestii marketingu polskich sklepów z elektroniką użytkową, x-kom jest jednym ze zdecydowanych liderów. Firma już nie raz udowodniła, że ma koncepcje na nieszablonową promocję własnej marki. Ostatnim z pomysłów ekipy marketingowej częstochowskiej firmy był Cebula-Deal, czyli promocja, by za wybrany smartfon zapłacić cebulą (1 cebula = 1 złoty). Choć akcja trwała 30 sekund (w takim czasie został wykorzystany kod promocyjny), odbiła się szerokim echem i tylko w ciągu 3 dni w mediach społecznościowych obejrzało ją ponad 230 tysięcy osób.

 

Elastyczność i łańcuch dostaw

Aby spełnić rosnące oczekiwania klientów, organizacje muszą zachować elastyczność w stale zmieniającym się środowisku cyfrowym. Budowanie odpornego łańcucha dostaw w środowisku Microsoft Dynamics 365 obejmuje wnikliwą analizę Dynamics 365 Supply Chain Management, proaktywnego zarządzania zasobami oraz Dynamics 365 Commerce. Poszczególne elementy systemu współdziałają ze sobą, zapewniając kompleksowy wgląd w łańcuch dostaw i pozwalając na sprawne planowanie, pozyskiwanie i dystrybucję. Pomagamy w usprawnianiu procesów dzięki wdrażaniu inteligentnych łańcuchów dostaw i proaktywnym zarządzaniu aktywami. Uważam, że wielowymiarowe spersonalizowane doświadczenia zarówno dla pracowników, jak i klientów to silny trend w projektowaniu procesów zarządzania – podkreśla Karol Sudnik.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-15 | 08:00

SAP Story: Grupa American Heart of Poland stawia na rozwój z SAP

Cyfryzacja w ochronie zdrowia dotyczy wielu obszarów. To budowa przyjaznych, dostępnych systemów i usług dla pacjentów, rozwój telemedycyny i narzędzi cyfrowych, wspierających procedury medyczne czy zaawansowana
IT i technologie Synappx Cloud Print – oprogramowanie Sharp do zarządzania drukiem w chmurze
2024-05-15 | 01:00

Synappx Cloud Print – oprogramowanie Sharp do zarządzania drukiem w chmurze

Sharp, wiodący dostawca produktów i usług w sektorze technologii biznesowych, wprowadził na rynek Synappx Cloud Print -  ekonomiczne rozwiązanie do zarządzania drukowaniem w
IT i technologie Universal Robots i MiR otwierają nowy robotyczny hub w Danii.
2024-05-14 | 16:00

Universal Robots i MiR otwierają nowy robotyczny hub w Danii.

14 maja 2024: ODENSE, DANIA: Duńskie firmy: producent robotów współpracujących (cobotów) Universal Robots oraz Mobile Industrial Robots (MiR), dostawca autonomicznych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.