Łódzcy studenci ASP nagrodzeni przez OKAM
OKAM, wraz z Instytutem Architektury Wnętrz łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, rozstrzygnął konkurs wśród studentów uczelni. W ramach inicjatywy młodzi ludzie przygotowywali projekty aranżacji funkcjonalno-przestrzennej trzech mieszkań: kawalerki, a także 2 i 3-pokojowych w inwestycji Strefa PROGRESS, pierwszym projekcie mieszkaniowym dewelopera w Łodzi. Zwycięzcy otrzymali nagrody finansowe, a uroczystość odbyła się na terenie Odlewni w Strefie Piotrkowska 217 OKAM sąsiadującej ze Strefą PROGRESS.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, w szczególności zwycięzcom konkursu, którzy zaproponowali naprawdę ciekawe rozwiązania dla mieszkań w Strefie PROGRESS. Nie jest powiedziane, że nasze drogi jeszcze kiedyś się nie zejdą - czy nie będą z nami współpracować przy projektach architektonicznych, a może któryś z nich znajdzie również u nas zatrudnienie - podkreśla Anna Watkowska, Head of HR i Członek Zarządu w OKAM Capital.
Zwycięzcy wyłonieni zostali przez Kapitułę składającą się z przedstawicieli OKAM oraz Instytutu Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W kategorii: kawalerka i mieszkanie 2-pokojowe przyznane zostały nagrody główne i wyróżnienia, zaś w kategorii mieszkanie 3-pokojowe wyłoniono jednego laureata. Jako nagrodę główną studenci otrzymali po 1500 zł, zaś za wyróżnienie kwotę 500 zł. Każdy z 14 uczestniczących w inicjatywie studentów otrzymał również pamiątkowy dyplom z podziękowaniem.
Studenci poddali analizie mieszkania 1, 2 i 3-pokojowe, przygotowując dla wybranego lokalu autorską propozycję układu funkcjonalno-przestrzennego, z uwzględnieniem kwestii praktycznych. Pod uwagę wzięte zostały bieżące trendy, funkcjonalność rozwiązań, aspekty psychologiczno-społeczne, w tym potrzeby przyszłych mieszkańców.
Pomysły młodego pokolenia - które w znacznej części zamieszka w Strefie PROGRESS - w postaci reprezentacji studentów łódzkiej ASP, są dla nas bardzo ważne. W niezwykle twórczy sposób odpowiedzieli na założenie wizji naszej inwestycji, która nie będzie zwykłym miejscem do mieszkania, a przestrzenią do życia w pełni. Łódzcy studenci kolejny raz pokazali też, że należą do najlepszych wśród kierunków architektonicznych w całej Polsce – zaznacza Marcin Michalec, CEO OKAM Capital.
Zwycięskie projekty zostaną udostępnione przez dewelopera zainteresowanym przyszłym nabywcom mieszkań w Strefie PROGRESS jako inspiracje. Prace będzie można obejrzeć w biurze sprzedaży Strefy PROGRESS.
Strefa PROGRESS to pierwsza łódzka inwestycja mieszkaniowa OKAM realizowana przy al. Kościuszki 132. Znajdzie się na niej łącznie niemal 280 mieszkań o metrażach między 26 a 150 mkw, a w części parterowej zaplanowano lokale usługowe. Kompleks wyposażony będzie w parking podziemny oraz komórki lokatorskie.
Przyszli mieszkańcy będą mogli skorzystać z szeregu udogodnień. Do ich dyspozycji przeznaczona zostanie m.in. strefa mieszkańca wraz z przestrzenią do co-workingu, darmowa wypożyczalnia rowerów i hulajnóg, automat paczkowy, a także stacje do ładowania aut elektrycznych czy serwis naprawy rowerów. Powierzchnia pomiędzy budynkami wypełniona zostanie z kolei wewnętrznym zielonym dziedzińcem.
Strefa PROGRESS powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie innej inwestycji OKAM – centrum kulturalno-rozrywkowego Strefy Piotrkowska 217. Przyszli mieszkańcy będą mieli dostęp do pełnej infrastruktury i tej przestrzeni – usługowej, restauracyjnej, a także do odbywających się tam wydarzeń. W Strefie PROGRESS sprzedanych zostało już ok. 35 proc. mieszkań. Oddanie inwestycji do użytkowania planowane jest na I kwartał 2024 r.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.