OM-D E-M1 Mark III - nowy bezlusterkowiec Olympusa dla zaawansowanych fotografów
Najlepszą na świecie stabilizację obrazu, nowy procesor, szybki i precyzyjny autofokus oraz funkcje dla zaawansowanych fotografów. Marka Olympus prezentuje bezlusterkowca - OM-D E-M1 Mark III.
OM-D E-M1 Mark III to aktualizacja modelu E-M1 Mark II, który swoją premierę miał ponad trzy lata temu. W nowszej wersji aparatu procesor obrazu TruePic VII zastąpił system TruePic IX. Dodatkowo w OM-D E-M1 Mark III został udoskonalony algorytm AF (autofokus), co w połączeniu z lepszym procesorem daje możliwość wykrywania mało widocznej twarzy np. jej profil.
Użytkownicy nowego produktu Olympusa będą mogli wykorzystać optyczną stabilizację do 7,5 EV1 (Sync IS) dostępną w obiektywach kompatybilnych z tym modelem. Ponadto aparat ma również wbudowaną stabilizację, która w połączeniu z dowolnym obiektywem systemu Mikro Cztery Trzecie gwarantuje do 7,0 EV (bez Sync IS)2.
Kolejnym atutem OM-D E-M1 Mark III jest wytrzymały korpus wykonany ze stopu magnezu oraz uszczelnienia, które sprawiają, że aparat jest odporny na pył, mróz i zachlapania. Bezlusterkowiec został również wyposażony w ultradźwiękowy filtr - Super Sonic Wave Filter, który skutecznie usunie zabrudzenia z matrycy podczas robienia zdjęć w ekstremalnych warunkach. Czyszczenie odbywa się tu za pomocą wibracji z prędkością ponad 30 000 drgań na sekundę.
Nowością w OM-D E-M1 Mark III jest tryb Starry Sky AF, który docenią przede wszystkim miłośnicy astrofotografii. Tryb ten umożliwia ustawienie ostrości na najmniejsze gwiazdy świecące na niebie. W aparacie nie zabrakło również funkcji znanych z innych modeli Olympusa:
- Live Composite - pozwala nakładać na siebie wiele zdjęć wykonanych przy tym samym czasie otwarcia migawki i łączy tylko jaśniejsze sekcje, by zarejestrować smugi światła. Funkcja ta przeciwdziała prześwietleniu ujęcia, z którym mamy do czynienia przy długim czasie ekspozycji,
- Pro Capture – umożliwia sfotografowanie trudnych do uchwycenia momentów, np. chwilę, w której ptak wzbija się do lotu. Po naciśnięciu spustu migawki do połowy aparat zapisze w buforze nawet 14 ostatnich klatek w pełnej rozdzielczości, a po naciśnięciu spustu migawki do końca – kolejne bieżące ujęcia. Oznacza to, że mimo naturalnego opóźnienia reakcji fotografa uda się zarejestrować obrazy obserwowane przed wciśnięciem spustu migawki do końca.
Olympus E-M1 Mark III do sprzedaży trafi pod koniec lutego, ale wcześniej (12 lutego https://partner.olympus.pl/pre-order/) ruszy jego przedsprzedaż. Aparat będzie dostępny w czarnej wersji kolorystycznej w następujących wariantach: sam korpus (7 690 zł), zestaw z obiektywami M.Zuiko Digital ED 12-40mm F2.8 PRO (10 990 zł) lub zestaw z obiektywem M.Zuiko Digital ED 12-100mm F4.0 IS PRO (12 790 zł).

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.