Panasonic wybiera system SFA/RSE aby zwiększać skuteczność merchandisingu
eLeader Sp. z o.o.
ul. Nałęczowska 16
20-701 Lublin
bartlomiej.lacinski|eleader.biz| |bartlomiej.lacinski|eleader.biz
+48 81 536 96 90 (wew. 418)
www.eleader.biz
Panasonic, producent szerokiej gamy sprzętu elektronicznego – od AGD poprzez hi-fi i video po drobną elektronikę użytkową, poszukiwał rozwiązania, które pomoże w utrzymywaniu jakości sprzedaży prowadzonej w sieciach handlowych. Dla przedstawicieli realizujących procesy związane z merchandisingiem oraz audytami Panasonic wybrał system SFA / RSE eLeader Mobile Visit.
Wymaganiem Panasonic było aby zamodelowane w systemie scenariusze wizyt merchandiserów Panasonic obejmowały wszystkie działania, które powinny zostać zrealizowane w punktach sprzedaży posegmentowanych według określonych kryteriów. Oprócz więc takich zadań, jak badanie obecności produktów (np. względem listingu właściwego dla danego segmentu) czy badanie zgodności ze standardem, należało zamodelować m.in. procesy kontroli materiałów POSM (marketingowych), zarówno tych związanych z produktami jak wobblery, jak i elementów wyposażenia stanowisk (czyli np. mebli, wysp, standów).
eLeader Mobile Visit upraszcza procesy merchandisingowe i kontrolingowe w sklepach oraz usprawnia komunikację merchandiserów z centralą. Ujęcie naszych procesów w przejrzystą i sprawnie działającą aplikację uwalnia pracowników od wielu niekomfortowych czynności związanych z gromadzeniem danych, a Key Account Managerom daje możliwość monitoringu i szybkiej reakcji na egzekucję ustaleń centralnych z kupcami – od listingów po akcje promocyjne. Na poziomie strategicznym pozwala optymalizować tzw. „trasówki” oraz zadania i czas wizyt w różnych typach sklepów. Wszystkie wyżej wymienione zastosowania pozwalają na optymalizację kosztów i przyczyniają się do wzrostu sprzedaży.
Marcin Ostachowski
Business Director Baltics Bulgaria Poland Romania
Panasonic Marketing Europe GmbH
Informacja o realizacji celów wytyczonych przedstawicielom przekazywana jest w formie raportów mobilnych, generowanych w ramach systemu. Dla kadry managerskiej informacje o efektywności merchandiserów (np. typu realizacja vs. target) dostępne są jako element systemu raportowego w aplikacji WEB, służącej do zarządzania całością.
W celu bardziej komfortowej pracy z aplikacją jej interfejs został uspójniony z systemem identyfikacji wizualnej Panasonic – poprzez branding tapet i ekranu logowania pracownicy odbierają aplikację jako bardziej przyjazną, związaną z marką, dla której wykonują zadania. Aplikacja mobilna umożliwia również obsługę pewnych procesów kadrowych, takich jak nieobecności (zwolnienia, urlopy).
W ramach swoich zadań pracownicy mobilni Panasonic wykorzystują zdjęcia jako dokumentację przeprowadzanych działań na własnych i należących do konkurencji produktach oraz materiałach POSM. Tę samą funkcjonalność wykorzystują audytorzy przeprowadzający kontrolę jakości pracy i schludności stanowiska pracy merchandiserów.
Dodatkowe informacje o eLeader:
eLeader należy do czołówki dostawców rozwiązań Retail Store Execution wspierających realizację strategii sprzedażowej w terenie. Nieustannie rozwijane mobilne systemy SFA/FFM ze sztuczną inteligencją usprawniającą m.in. merchandising wizualny, doceniane są przez globalne ośrodki analityczne (np. Gartner, POI) i zostały wdrożone przez międzynarodowe koncerny w ponad 80 krajach.
Firma jest podstawą Grupy eLeader, która dostarcza również systemy bankowości mobilnej (Finanteq) oraz rozwiązania automatyzujące tworzenie aplikacji biznesowych (Productive24).
Więcej informacji na stronie: www.eleader.biz/pl/
tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku
W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.
Problemy społeczne
Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.