Komunikaty PR

Panattoni ceni Bydgoszcz - deweloper dostarczył tu ponad 200 000 m kw.

2021-08-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, potwierdza potencjał bydgoskiego rynku magazynowego. W ciągu ostatnich 5 lat deweloper dostarczył tu ponad 200 000 m kw., zarówno w ramach własnych parków, jak i inwestycji BTS – m.in. dla gigantów handlu detalicznego – firm Carrefour i Kaufland. Na bydgoskie obiekty Panattoni stawiają m.in. liderzy z sektora logistyki, czy e-commerce. Dlatego już teraz deweloper zapowiada rozbudowę swojego portfolio korzystając z doskonałego położenia Bydgoszczy w centrum pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Trójmiastem, a także nieustannego wsparcia Miasta Bydgoszcz i Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Panattoni napędza Bydgoszcz, a Bydgoszcz Kujawy. Bydgoszcz to najważniejszy ośrodek magazynowy na Kujawach – w regionie, który pod względem popytu na nowoczesną powierzchnię magazynową dogania tzw. Wielką Piątkę – rynek poznański, warszawski z okolicami stolicy, górnośląski, wrocławski oraz Polskę Centralną. Podaż w regionie przekroczyła 400 000 m kw., z czego ponad 70 proc. przypada w udziale Panattoni, zaś w samej Bydgoszczy firma dostarczyła już ponad 220 000 m kw. Deweloper nie tylko jako jeden z pierwszych dostrzegł potencjał regionu, ale i od lat napędza jego rozwój planując kolejne inwestycje.

- „W naszych realizacjach swoje miejsce znalazły liczne firmy logistyczne – m.in. Nissin Logistics, czy DB Schenker a lokalizację docenił także e-commerce. W Panattoni Park Bydgoszcz powierzchnię wynajął lider w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku – Oponeo.pl, a na Panattoni Park Bydgoszcz II postawił Inpost - kolejny gigant swojej branży. Zrealizowaliśmy także dwie bardzo duże inwestycje w formule BTS dla liderów branży handlowej – firm Carrefour i Kaufland– dostarczając kolejno 38 184 m kw. i 45 000 m kw.” komentuje Andrzej Spiesz, Development Director, Panattoni i dodaje: „Teraz planujemy realizację kolejnej fazy centrum dystrybucyjnego przy ulicy Mokrej. Budynek powstanie w pierwszym kwartale 2022 i poszerzy portfolio Panattoni na Kujawach o ponad 30 000 m kw. Będziemy też obecni w zachodniej części miasta”.

Rosnący rynek nieruchomości przemysłowych w Bydgoszczy i okolicach to skutek konsekwentnie realizowanej polityki wsparcia inwestycji i przedsiębiorców przez Miasto Bydgoszcz i Bydgoską Agencję Rozwoju. -„Probiznesowa postawa lokalnych organizacji i władz pozwoliła wielu inwestorom odkryć ogromny potencjał tej lokalizacji, zarówno dla działalności krajowej, jak i międzynarodowej. Stolica województwa Kujawsko-Pomorskiego to nie tylko doskonałe połączenia drogowe z ośrodkami w kraju i Europie, ale także strategiczne szlaki kolejowe i międzynarodowe połączenia lotnicze” – dodaje Andrzej Spiesz z Panattoni.

Doskonała lokalizacja Bydgoszczy napędza zainteresowanie powierzchnią dostarczaną przez Panattoni. Realizowana droga ekspresowa S5, połączy miasto z Poznaniem i Gdańskiem, a budowana „S-dziesiątka” oprócz Kujaw, przetnie m.in. okolice portu Szczecin-Świnoujście i północne Niemcy, a z drugiej strony dotrze niemal do samej Warszawy. Ponadto przez jedną ze stolic województwa przebiegają trzy główne połączenia kolejowe (Śląsk-Gdańsk, Warszawa-Szczecin, Wrocław-Gdynia), a w regionie powstaje również Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo, który będzie logistycznym zapleczem dla trójmiejskich portów morskich. Globalnego charakteru Kujawom dodaje także obecność Międzynarodowego Portu Lotniczego, położonego ok. 8 km od obiektów Panattoni.

Bydgoskie obiekty Panattoni zyskują dzięki powierzchni, którą deweloper może dostosować zarówno do procesów magazynowania jak i lekkiej produkcji. Jest to szczególnie istotne w kontekście danych mówiących, że sektor produkcyjny odpowiada za ponad 50 proc. zatrudnienia w stolicy regionu. Ponadto kujawskie inwestycje realizowane są w zrównoważony sposób, a ostatnia z nich – Panattoni Park Bydgoszcz III – przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Very Good. Jest to również jeden z pierwszych projektów dewelopera wyposażony w instalację fotowoltaiczną na specjalne życzenie klienta – firmy Reconext, wiodącego dostawcy usług posprzedażowych w zakresie serwisu urządzeń elektronicznych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.