Panattoni sprzedało Savills IM centrum dystrybucyjne pod Wrocławiem
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie sprzedał Savills Investment Management obiekt magazynowy pod Wrocławiem. Park o powierzchni 46 000 m kw. został zbyty za ok. 33 mln euro. To już trzecie centrum dystrybucyjne w Polsce kupione od Panattoni przez Savills.
Centrum dystrybucyjne klasy A zbudowane przez Panattoni w 2019 roku pod Wrocławiem nabył Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy zarządca inwestycji w nieruchomości, dla swojego ogólnoeuropejskiego Savills IM Europejski Fundusz Logistyczny 3 (ELF 3). Nieruchomość o łącznej powierzchni 46 000 m kw. jest w pełni wynajęta przez krajowe i międzynarodowe firmy z branży logistycznej, spożywczej i chemicznej. Inwestycja znajduje się w Nowej Wsi Wrocławskiej, w obrębie dużego węzła logistycznego, obok autostrady A4 / A8, drogi ekspresowej S8 i drogi krajowej nr 5.
„Projekty logistyczne i produkcyjne są dziś poszukiwanym i atrakcyjnym produktem inwestycyjnym – komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni. – W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku sfinalizowano w Polsce transakcje w sektorze magazynowym na kwotę ok. 620 mln euro. Zainteresowanie tymi obiektami rośnie, bo rynek Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski oceniany jest jako bezpieczny, a jednocześnie zapewniający wyższe stopy zwrotu z inwestycji. Stąd możliwości inwestycyjnych na Wisłą poszukują już nie tylko fundusze z Europy Zachodniej, ale także Afryki Południowej oraz Azji.
Piotr Trzciński, Dyrektor ds. Transakcji w Savills IM, powiedział: „Dzięki dogodnej lokalizacji w pobliżu granicy z Niemcami i Czechami, bardzo dobrym połączeniom drogowym z głównymi polskimi miastami i chłonnemu rynkowi lokalnemu Wrocław szybko się rozwija i dąży do zostania jednym z największych rynków magazynowych w kraju. Znakomita lokalizacja parku, bliskość ważnego klastra przemysłowego oraz zróżnicowany profil najemców wpłynęły na naszą decyzję o debiucie we Wrocławiu. Inwestycja bardzo dobrze wpisuje się w strategię funduszu ELF3, który zakłada inwestowanie w nowoczesne obiekty magazynowe z potencjałem wzrostu ich wartości, zlokalizowane na kluczowych rynkach w Europie, w pobliżu głównych korytarzy transportowych”.
Wrocławski magazyn to trzeci obiekt nabyty przez Savills od Panattoni. W jego portfolio znajdują się już dwa inne, nowoczesne obiekty typu BTS (build-to-suit) zakupione przez Savills IM w imieniu inwestora azjatyckiego. Pierwszym z nich było centrum logistyczne Amazon Gliwice, powstałe w 2019 roku. Obiekt o rekordowej powierzchni ponad 200 000 mkw. został zbudowany przez Panattoni zgodnie z wytycznymi dostarczonymi przez Amazon, światowego lidera handlu elektronicznego. Drugą tego typu transakcją było centrum dystrybucyjne H&M Bolesławiec o powierzchni 75 000 m kw.
W Polsce Savills IM zarządza obecnie zasobami logistycznymi o łącznej powierzchni ponad 720 000 m kw. i o łącznej wartości ponad 500 milionów EUR.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.