Komunikaty PR

Panattoni sprzedało Savills IM centrum dystrybucyjne pod Wrocławiem

2020-02-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie sprzedał Savills Investment Management obiekt magazynowy pod Wrocławiem. Park o powierzchni 46 000 m kw. został zbyty za ok. 33 mln euro. To już trzecie centrum dystrybucyjne w Polsce kupione od Panattoni przez Savills.

Centrum dystrybucyjne klasy A zbudowane przez Panattoni w 2019 roku pod Wrocławiem nabył Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy zarządca inwestycji w nieruchomości, dla swojego ogólnoeuropejskiego Savills IM Europejski Fundusz Logistyczny 3 (ELF 3). Nieruchomość o łącznej powierzchni 46 000 m kw. jest w pełni wynajęta przez krajowe i międzynarodowe firmy z branży logistycznej, spożywczej i chemicznej. Inwestycja znajduje się w Nowej Wsi Wrocławskiej, w obrębie dużego węzła logistycznego, obok autostrady A4 / A8, drogi ekspresowej S8 i drogi krajowej nr 5.

„Projekty logistyczne i produkcyjne są dziś poszukiwanym i atrakcyjnym produktem inwestycyjnym – komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni. – W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku sfinalizowano w Polsce transakcje w sektorze magazynowym na kwotę ok. 620 mln euro. Zainteresowanie tymi obiektami rośnie, bo rynek Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski oceniany jest jako bezpieczny, a jednocześnie zapewniający wyższe stopy zwrotu z inwestycji. Stąd możliwości inwestycyjnych na Wisłą poszukują już nie tylko fundusze z Europy Zachodniej, ale także Afryki Południowej oraz Azji.

Piotr Trzciński, Dyrektor ds. Transakcji w Savills IM, powiedział: „Dzięki dogodnej lokalizacji w pobliżu granicy z Niemcami i Czechami, bardzo dobrym połączeniom drogowym z głównymi polskimi miastami i chłonnemu rynkowi lokalnemu Wrocław szybko się rozwija i dąży do zostania jednym z największych rynków magazynowych w kraju. Znakomita lokalizacja parku, bliskość ważnego klastra przemysłowego oraz zróżnicowany profil najemców wpłynęły na naszą decyzję o debiucie we Wrocławiu. Inwestycja bardzo dobrze wpisuje się w strategię funduszu ELF3, który zakłada inwestowanie w nowoczesne obiekty magazynowe z potencjałem wzrostu ich wartości, zlokalizowane na kluczowych rynkach w Europie, w pobliżu głównych korytarzy transportowych”.

Wrocławski magazyn to trzeci obiekt nabyty przez Savills od Panattoni. W jego portfolio znajdują się już dwa inne, nowoczesne obiekty typu BTS (build-to-suit) zakupione przez Savills IM w imieniu inwestora azjatyckiego. Pierwszym z nich było centrum logistyczne Amazon Gliwice, powstałe w 2019 roku. Obiekt o rekordowej powierzchni ponad 200 000 mkw. został zbudowany przez Panattoni zgodnie z wytycznymi dostarczonymi przez Amazon, światowego lidera handlu elektronicznego. Drugą tego typu transakcją było centrum dystrybucyjne H&M Bolesławiec o powierzchni 75 000 m kw.

W Polsce Savills IM zarządza obecnie zasobami logistycznymi o łącznej powierzchni ponad 720 000 m kw. i o łącznej wartości ponad 500 milionów EUR.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.