Komunikaty PR

PATRIC KOECK – THE NEW CEO IN CREAMFINANCE GROUP

2020-02-05  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.14 MB )

Patric Koeck – the new ceo in creamfinance group

Creamfinance appoints new CEO to continue expanding near-prime products and growing past EUR100mil revenue.

Patrick Koeck, the new CEO of Creamfinance as of 15 January, is set a goal to expand the business consistently at around 20% per annum and aims to grow sustainably above €100M annual revenue within two years despite the complex regulatory landscape.

“Staying ahead of ever-changing regulations is tough and operating across EU and Latam requires a lot of effort. Strong focus on operations and a steady launch of our full product offer across all of our markets is in my view critical at this stage of our company’s growth,” Koeck commented.

The company is said to have gone through a hyper-growth phase having raised over EUR100M in funding with over 3.6M registered users and EUR700M in issued loans across 7 countries. It has now entered a mature state where the key focus is set on risk management, operational excellence and efficiency. The skillset of the new CEO is expected to enable Creamfinance to grow steadily and consistently. 

Koeck has previously worked as a Chief Operating Officer, being part of the company’s core team for over 6 years.

“It is an honor to gain confidence from the co-founders, who have been great mentors to me, to lead Creamfinance to the next level. I am looking forward to cooperating with the team to pursue significant growth opportunities ahead and I am certain that it will lead to stable long term profits,” Koeck said in a recent statement. 

The former CEO, Matiss Ansviesulis and the Chairman of the Board, Davis Barons, reflected that for the past 8 years Creamfinance has been their life with many ups and downs. During that period they have not only built a sizeable business but were also very fortunate to have worked with some very talented people from all over the world. “However, now we recognize that the team we have built is capable of taking the company to the next level on its own. We feel that our company is well positioned,” Ansviesulis concluded. 

The company stated that both co-founders remain with Creamfinance as Board Members and will continue working on creating new business opportunities.

 

Important:

  • In 2019 the company has grown revenue close to €80M while maintaining profitability. 
  • The company is closely cooperating with its strategic investor Capitec, the biggest retail bank in South Africa, to improve the Cream’s pricing model and client scoring for long term loans.
  • After launching Creamcredit, a new custom-priced 5 year loans of up to EUR10,000 in Latvia in 2018, the company is now expanding this offer to all EU markets.
  • Having launched in 2016 in Mexico, Creamfinance has now reached profitability and become a leading online lender in the market with an innovative app-based loan offer. Mexico is a key future growth market for the company.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.