PATRIC KOECK – THE NEW CEO IN CREAMFINANCE GROUP
![Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_370893764.jpg)
Patric Koeck – the new ceo in creamfinance group
Creamfinance appoints new CEO to continue expanding near-prime products and growing past EUR100mil revenue.
Patrick Koeck, the new CEO of Creamfinance as of 15 January, is set a goal to expand the business consistently at around 20% per annum and aims to grow sustainably above €100M annual revenue within two years despite the complex regulatory landscape.
“Staying ahead of ever-changing regulations is tough and operating across EU and Latam requires a lot of effort. Strong focus on operations and a steady launch of our full product offer across all of our markets is in my view critical at this stage of our company’s growth,” Koeck commented.
The company is said to have gone through a hyper-growth phase having raised over EUR100M in funding with over 3.6M registered users and EUR700M in issued loans across 7 countries. It has now entered a mature state where the key focus is set on risk management, operational excellence and efficiency. The skillset of the new CEO is expected to enable Creamfinance to grow steadily and consistently.
Koeck has previously worked as a Chief Operating Officer, being part of the company’s core team for over 6 years.
“It is an honor to gain confidence from the co-founders, who have been great mentors to me, to lead Creamfinance to the next level. I am looking forward to cooperating with the team to pursue significant growth opportunities ahead and I am certain that it will lead to stable long term profits,” Koeck said in a recent statement.
The former CEO, Matiss Ansviesulis and the Chairman of the Board, Davis Barons, reflected that for the past 8 years Creamfinance has been their life with many ups and downs. During that period they have not only built a sizeable business but were also very fortunate to have worked with some very talented people from all over the world. “However, now we recognize that the team we have built is capable of taking the company to the next level on its own. We feel that our company is well positioned,” Ansviesulis concluded.
The company stated that both co-founders remain with Creamfinance as Board Members and will continue working on creating new business opportunities.
Important:
- In 2019 the company has grown revenue close to €80M while maintaining profitability.
- The company is closely cooperating with its strategic investor Capitec, the biggest retail bank in South Africa, to improve the Cream’s pricing model and client scoring for long term loans.
- After launching Creamcredit, a new custom-priced 5 year loans of up to EUR10,000 in Latvia in 2018, the company is now expanding this offer to all EU markets.
- Having launched in 2016 in Mexico, Creamfinance has now reached profitability and become a leading online lender in the market with an innovative app-based loan offer. Mexico is a key future growth market for the company.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.