Komunikaty PR

Peakside sprzedaje biurowiec Argo Alpha

2020-02-05  |  13:00

Peakside Capital zakończył sprzedaż Argo Alpha, nieruchomości biurowej zlokalizowanej w Pradze. Nowym właścicielem obiektu jest BPD Development, czeska spółka deweloperska.

 

Argo to biurowiec klasy A o powierzchni najmu ok. 12 600 m kw. Budynek oddany do użytku w 2016 roku znajduje się na terenie czeskiej Pragi, w dzielnicy Praga 6. Nieruchomość jest wynajęta przez renomowanych najemców, takich jak Sanofi-Aventis, Czech Airlines czy też Konica Minolta.

Obiekt został kupiony przez Peakside w lutym 2017 roku, a sprzedany w styczniu 2020 roku. Podczas transakcji sprzedaży Peakside był wspierany przez doradców komercyjnych i technicznych z CBRE, kancelarię prawną btn attorneys in CEE oraz doradców finansowo-podatkowych z ASB Group.

Michał Nawrot, Principal w Peakside Capital Advisors, skomentował “Jesteśmy bardzo zadowoleni z kolejnej udanej transakcji na czeskim rynku. Zrealizowaliśmy nasz plan inwestycyjny dla biurowca Argo, obejmujący przedłużenie umów najmu, zwiększenie poziomu wynajęcia, dochodów z czynszów oraz wskaźnika średnioważonej długości umów najmu (tzw. WAULT). Przeprowadziliśmy również kompleksową renowację kantyny oraz recepcji. Wszystkie te działania w efekcie przełożyły się na wzrost wartości nieruchomości”.

Martin Machala, Starszy Analityk Inwestycyjny z czeskiego oddziału CBRE, dodał: ”Argo Alpha to wysokiej jakości budynek z doskonałą dostępnością komunikacyjną oraz prestiżowymi najemcami. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy wspomagać Peakside w usprawnianiu funkcjonowania budynku poprzez odpowiednie inwestycje, zwiększenie obłożenia oraz wspieranie Peakside w trakcie procesu sprzedaży”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.