Peakside sprzedaje biurowiec Argo Alpha
Peakside Capital zakończył sprzedaż Argo Alpha, nieruchomości biurowej zlokalizowanej w Pradze. Nowym właścicielem obiektu jest BPD Development, czeska spółka deweloperska.
Argo to biurowiec klasy A o powierzchni najmu ok. 12 600 m kw. Budynek oddany do użytku w 2016 roku znajduje się na terenie czeskiej Pragi, w dzielnicy Praga 6. Nieruchomość jest wynajęta przez renomowanych najemców, takich jak Sanofi-Aventis, Czech Airlines czy też Konica Minolta.
Obiekt został kupiony przez Peakside w lutym 2017 roku, a sprzedany w styczniu 2020 roku. Podczas transakcji sprzedaży Peakside był wspierany przez doradców komercyjnych i technicznych z CBRE, kancelarię prawną btn attorneys in CEE oraz doradców finansowo-podatkowych z ASB Group.
Michał Nawrot, Principal w Peakside Capital Advisors, skomentował “Jesteśmy bardzo zadowoleni z kolejnej udanej transakcji na czeskim rynku. Zrealizowaliśmy nasz plan inwestycyjny dla biurowca Argo, obejmujący przedłużenie umów najmu, zwiększenie poziomu wynajęcia, dochodów z czynszów oraz wskaźnika średnioważonej długości umów najmu (tzw. WAULT). Przeprowadziliśmy również kompleksową renowację kantyny oraz recepcji. Wszystkie te działania w efekcie przełożyły się na wzrost wartości nieruchomości”.
Martin Machala, Starszy Analityk Inwestycyjny z czeskiego oddziału CBRE, dodał: ”Argo Alpha to wysokiej jakości budynek z doskonałą dostępnością komunikacyjną oraz prestiżowymi najemcami. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy wspomagać Peakside w usprawnianiu funkcjonowania budynku poprzez odpowiednie inwestycje, zwiększenie obłożenia oraz wspieranie Peakside w trakcie procesu sprzedaży”.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.