Peakside sprzedaje biurowiec Argo Alpha
Peakside Capital zakończył sprzedaż Argo Alpha, nieruchomości biurowej zlokalizowanej w Pradze. Nowym właścicielem obiektu jest BPD Development, czeska spółka deweloperska.
Argo to biurowiec klasy A o powierzchni najmu ok. 12 600 m kw. Budynek oddany do użytku w 2016 roku znajduje się na terenie czeskiej Pragi, w dzielnicy Praga 6. Nieruchomość jest wynajęta przez renomowanych najemców, takich jak Sanofi-Aventis, Czech Airlines czy też Konica Minolta.
Obiekt został kupiony przez Peakside w lutym 2017 roku, a sprzedany w styczniu 2020 roku. Podczas transakcji sprzedaży Peakside był wspierany przez doradców komercyjnych i technicznych z CBRE, kancelarię prawną btn attorneys in CEE oraz doradców finansowo-podatkowych z ASB Group.
Michał Nawrot, Principal w Peakside Capital Advisors, skomentował “Jesteśmy bardzo zadowoleni z kolejnej udanej transakcji na czeskim rynku. Zrealizowaliśmy nasz plan inwestycyjny dla biurowca Argo, obejmujący przedłużenie umów najmu, zwiększenie poziomu wynajęcia, dochodów z czynszów oraz wskaźnika średnioważonej długości umów najmu (tzw. WAULT). Przeprowadziliśmy również kompleksową renowację kantyny oraz recepcji. Wszystkie te działania w efekcie przełożyły się na wzrost wartości nieruchomości”.
Martin Machala, Starszy Analityk Inwestycyjny z czeskiego oddziału CBRE, dodał: ”Argo Alpha to wysokiej jakości budynek z doskonałą dostępnością komunikacyjną oraz prestiżowymi najemcami. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy wspomagać Peakside w usprawnianiu funkcjonowania budynku poprzez odpowiednie inwestycje, zwiększenie obłożenia oraz wspieranie Peakside w trakcie procesu sprzedaży”.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.