Pierwszy sklep stacjonarny MODIVO, czyli standard zakupów modowych na nowo
Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Szybka przymiarka nowej kolekcji w Paryżu lub Mediolanie, bez wcześniejszego dotykania ubrań? Cyfrowe przymierzalnie dopasowujące się do preferencji klienta? Wybrane produkty dostarczane wprost do przymierzalni z ogromnego, trzypiętrowego magazynu mieszczącego blisko 250 000 pozycji? To rzeczywistość pierwszego stacjonarnego salonu z odzieżą premium – MODIVO. W warszawskiej Galerii Młociny uruchomiono sklep, jakiego dotychczas nie było – bez wyeksponowanych w przestrzeni sprzedaży ubrań, za to z 21 specjalnie zaprojektowanymi terminalami cyfrowymi, dzięki którym klienci mają dostęp do niespotykanej dotychczas oferty, dostępnej na miejscu. Za technologię digital in-store (DIS) obecną na sali sprzedaży, w przymierzalniach i integrację cyfrowych procesów odpowiada Nanovo.
Branża modowa stanowi ważny sektor gospodarki. Z analizy PwC Polska dotyczącej wpływu koronawirusa na rynek modowy wynika, że 81 proc. Polaków odwiedza centra handlowe głównie w celu nabycia odzieży, obuwia lub dodatków, przeznaczając na zakupy w tym sektorze 7 proc. dochodów. To więcej niż np. przeciętne wydatki na kwestie zdrowotne. Pandemia wstrząsnęła branżą, natomiast wyniki footfallu wskazują, że między 17 a 23 sierpnia odwiedzalność obiektów handlowych osiągnęła średnio 84-93 proc. wartości ubiegłorocznych, w zależności od dnia. Po okresie lockdownu klienci chcą z powrotem przymierzać i kupować, a sektor modowy z podwójną siłą szuka nowych pomysłów na przeniesienie doświadczeń znanych z online do fizycznych przestrzeni handlowych.
Spółka eobuwie.pl pod szyldem MODIVO uruchomiła premierowy, stacjonarny salon odzieżowy typu premium. W jego wnętrzu nie ma tradycyjnych wieszaków. Proces wyboru i zamawiania ubrań odbywa się z poziomu cyfrowych terminali, a wybrane produkty są dostarczane prosto do przymierzalni ze zlokalizowanego na zapleczu magazynu. Ten zajmuje trzy piętra i mieści blisko 250 tys. pozycji (butów i ubrań), z czego około 50 tys. stanowi odzież. To blisko 20-25 proc. pełnej oferty Modivo.pl. Rzeczy, których nie ma fizycznie w magazynie, można zamówić do sklepu i przymierzyć w kolejnych dniach bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
– Naszym motorem napędowym są innowacje. Przy realizacji każdego kolejnego projektu chcemy dostarczać klientom nowych, niespotykanych dotąd doświadczeń zakupowych. Stawiamy na pełną integrację kanałów sprzedaży. Coraz więcej klientów ceni jakość doświadczenia zakupowego co najmniej na równi z samymi produktami. Doceniają nowości technologiczne i świadomie dysponują swoim czasem. Technologia wpływa na ich zachowania w coraz głębszym stopniu - np. robiąc zakupy, przeglądają oferty sklepu internetowego, porównują ceny i oglądają produkty stacjonarnie – mówi Konrad Jezierski, head of retail w eobuwie.pl.
MODIVO to pierwszy format odzieżowy oferujący przestrzeń dla klientów o różnych preferencjach zakupowych – online i offline – w jednym stacjonarnym sklepie.
Platforma digital in-store dzięki wbudowanym algorytmom i integracjom z zewnętrznymi aplikacjami odpowiada za:
- dystrybucję oferty produktowej na stanowiska cyfrowe
- kontekstową komunikację cyfrową na wielkopowierzchniowych nośnikach w strefie wejścia, jak i w częściach wspólnych sklepu.
- zupełnie nowe doświadczenie w przymierzalniach (klient może dopasować m.in. kolor oświetlenia do swoich preferencji, a proces wyboru ustawień i produktów realizuje poprzez wbudowany w poszycie przymierzani cyfrowy terminal)
- integrację z platformą e-commerce, dzięki czemu zamówienie w sklepie stacjonarnym może być realizowane w scenariuszu, jaki klienci znają ze świata online
- komunikację z systemami magazynu in-store, przez co z cyfrowych terminali w przestrzeni sklepu zamówienia są przekazywane do systemów magazynowych. Klient w zaprojektowanych interaktywnych przymierzalniach ma możliwość rozbudowy koszyka zakupowego i domawiania rozmiarów bezpośrednio z przymierzalni bez udziału obsługi. Dzięki integracji z technologią logistyki magazynowej, system DIS dysponuje danymi o postępie realizacji zamówienia.
Osią nowego formatu sklepu jest przemyślane podejście do cyfrowych procesów (terminale samoobsługowe, zautomatyzowane przymierzalnie) i towarzyszącej im cyfrowej komunikacji. W całym salonie znajduje się osiem automatycznych przymierzalni, które łączą potrzebę realizacji przymierzenia wybranych ubrań ze światem technologii – IOT (Internet of Things). Każda z przymierzalni nosi nazwę jednej z europejskich stolic mody. I tak odzież można przymierzyć w Londynie, Paryżu, Berlinie czy Mediolanie. Z poziomu przymierzalni, dzięki przeniesieniu sesji ze stanowiska self-service, klient otrzymuje informacje o kompletowaniu danego zamówienia. Może także wezwać obsługę, wybrać inny kolor lub rozmiar produktów, czy spersonalizować oświetlenie. Dla wygody także z poziomu przymierzalni, przy użyciu cyfrowego terminala wbudowanego w poszycie ściany, deklaruje, które produkty kupuje, a które zwraca do magazynu. Niezależnie od decyzji wszystko zostawia w przymierzalni, aby to z niej obsługa sklepu, poza salą sprzedaży, przekazała wybrane ubrania do strefy płatności i odbioru.
– Klienci uwielbiają i potrzebują na miejscu czuć, dotykać i przymierzać wybrane produkty. Chcą też korzystać z szybkich oraz wygodnych procesów, które znają z kanałów on-line. Połączenie internetu, rozwiązań IOT, funkcji społecznych i sprzedaży stacjonarnej to pole, na jakim technologia Nanovo oraz doświadczenie zespołu sprawdzają się najlepiej. Ten projekt jest bardzo ważny, gdyż technologicznie należy go pozycjonować w zupełnie nowej kategorii. Od wdrożenia MODIVO definicja cyfrowych kanałów w fizycznych powierzchniach handlowych nabiera nowego znaczenia – mówi Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo odpowiedzialny za rozwój produktów i usług spółki.
Koncepcja autorskiego salonu MODIVO zrodziła się w spółce eobuwie.pl. Jest rozwinięciem uruchomionej platformy internetowej Modivo.pl, oferującej ubrania 200 marek typu premium. Oficjalna premiera stacjonarnego sklepu miała miejsce 8 września b.r.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.