Komunikaty PR

Polacy nadal planują remonty, ale już na mniejszą skalę

2021-07-26  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Według danych PMR, w 2020 r. segment indywidualny artykułów DIY w Polsce wzrósł o rekordowe 9% i był motorem napędowym całego rynku, definiowanego jako suma sprzedaży segmentów detalicznego i instytucjonalnego. Wzrost napędziły remonty Polaków oraz wysoka liczba mieszkań oddanych do użytkowania.

 

Pandemia COVID-19 okazała się katalizatorem wzrostu rynku – sklepy DIY pozostawały otwarte przez cały rok, a brak możliwości wyjść do restauracji i podróży, czy też spędzanie znacznej ilości czasu w domu, skłoniły Polaków do przeprowadzania remontów.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PMR w lutym/marcu 2021 r., w ciągu minionego roku remont przeprowadziło aż 71% ankietowanych. Najczęściej deklarowanym pomieszczeniem, w którym przeprowadzono remont, był pokój dzienny. Z kolei w zakresie kompleksowości remontu, prym wiodły kuchnia i łazienka. Wśród respondentów, którzy przeprowadzili prace remontowe w 2020 i 2021 r. najczęściej deklarowane było odświeżanie ścian oraz wymiana mebli.

Chociaż pandemia COVID-19 spowodowała, że jedna piąta respondentów przeprowadziła remont wcześniej nieplanowany, ponad 60% badanych wciąż planuje wykonanie remontu w ciągu najbliższego roku. Co istotne, będą to już mniej kompleksowe prace  niż miało to miejsce w 2020 r. Średnia cena planowanego remontu jest niższa o ponad 6 tys. zł od średniej zadeklarowanej ceny przeprowadzonego remontu. We wszystkich deklarowanych pomieszczeniach, Polacy planują wydać na remont mniej niż to miało miejsce w 2020 roku.

 

Wyjaśnienie metodologiczne

Instytucjonalny rynek asortymentu DIY – suma wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych przez klientów instytucjonalnych czy firmy lub dla takich klientów (firmy budowlane, deweloperów, instytucje państwowe oraz samorządowe i firmy, na potrzeby przeprowadzanych remontów i budów, a także przez same firmy przeprowadzające takie prace na zlecenie klientów instytucjonalnych).

 Detaliczny (indywidualny) rynek asortymentu DIY – sumą wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych przez klientów indywidualnych oraz firmy działające na ich zlecenie, na potrzeby samodzielnej budowy domu, remontu mieszkania lub domu, prac dekoracyjnych lub ogrodowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.