PolCard from Fiserv rozszerza usługę DCC o kolejne waluty
DCC (ang. Dynamic Currency Conversion) to usługa dodatkowa dostępna na terminalach PolCard from Fiserv, która umożliwia posiadaczowi karty zapłacenie w walucie kraju, w którym została ona wydana. Do tej pory funkcja ta obejmowała blisko 30 walut. W związku z rosnącym zainteresowaniem PolCard from Fiserv zdecydował się na wdrożenie kolejnych 14, m.in. riala saudyjskiego, wona południowokoreańskiego czy nowego szekla izraelskiego. Usługa jest dostępna zarówno na terminalach tradycyjnych, w e-commerce, jak i poprzez aplikację płatniczą PolCard ® Go.
– Możliwość płatności w różnych walutach to usługa, z której często korzystają odwiedzający Polskę obcokrajowcy. Po przeprowadzeniu analizy rynku oraz ruchu turystycznego w Polsce postanowiliśmy rozszerzyć ją o dodatkowe 14 walut. Największą popularnością do tej pory cieszyły się – oprócz oczywiście euro i dolara amerykańskiego – funt brytyjski, korona czeska oraz korona szwedzka. Ponadto można zauważyć, że po pandemiczny zastój szczęśliwie już za nami i Polska z każdym rokiem staje się coraz bardziej atrakcyjna turystycznie – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A. – Dlatego największy potencjał dla DCC zauważamy oczywiście w branży HoReCa i wśród przedsiębiorców z regionów najbardziej atrakcyjnych turystycznie – dodaje.
Co ważne, dla właścicieli firm, poza szerszą akceptacją płatności, korzystanie z tej usługi oznacza dodatkowe korzyści finansowe. Konsument zaś zyskuje pełną transparentność, ponieważ w trakcie płatności na terminalu z uruchomioną funkcją DCC widzi kwotę przewalutowania w odniesieniu do kursów walut Europejskiego Banku Centralnego i to on decyduje o jego zaakceptowaniu i zakończeniu transakcji.
Rośnie liczba turystów w Polsce
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w pierwszym półroczu 2023 roku liczba turystów korzystających z bazy noclegowej w Polsce wzrosła. Ogółem 16,4 mln osób odwiedziło nasz kraj – to wzrost o 7,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku oraz o 3,5 proc. w stosunku do 2019 roku.
Z kolei według badania „Obcokrajowcy o Polsce 2023” Polskiej Organizacji Turystycznej z roku na rok rośnie odsetek osób chcących przyjechać do Polski w ciągu najbliższych 5 lat – tak odpowiedziało 69 proc. badanych (67 proc. wskazań w roku 2022), a jedynie 2 proc. twierdzi, że zdecydowanie nie ma takich planów.
Polacy korzystają z usługi DCC
Jak wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, zrealizowanego przez Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv, również polskie firmy korzystają z usługi dodatkowej na terminalu płatniczym, jaką jest DCC. Takiej odpowiedzi udzieliło 43 proc. respondentów. Z kolei według danych PolCard from Fiserv najpopularniejsze waluty, które były wymieniane na terminalach marki w ubiegłym roku to euro oraz dolar amerykański.
– Inne ciekawe rozwiązania dodatkowe, z jakich chętnie korzystają przedsiębiorcy to integracja z kasą fiskalną bądź systemem kasowym, zwrot środków na rachunek karty czy też oferowanie swoim klientom płatności kartami lojalnościowymi, podarunkowym czy bonami towarowymi. Warto pamiętać, że usługi dodatkowe na terminalach mogą być dobrym sposobem na przyciągnięcie klientów, rozszerzenie oferty firmy, a co za tym idzie, zwiększeniem zysków – podsumowuje Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A.
Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.