Komunikaty PR

Północna nie czeka na blackout, inwestuje w odnawialne źródła energii

2022-10-18  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Z zielonego dachu Północnej płynie teraz zielony prąd. Galeria zaczęła sama produkować energię z odnawialnych źródeł. Wszystko za sprawą najnowszej eko-inwestycji, jednej z największych w ostatnich latach. Na dachu obiektu uruchomiono właśnie 224 panele fotowoltaiczne.

– Obserwując coraz trudniejszą sytuację na rynku energetycznym, a co za tym idzie rosnące ceny energii, postanowiliśmy nie tylko przyspieszyć zaplanowaną inwestycję w OZE, ale także zrealizować ją w niezwykle krótkim czasie. Wszystko po to, aby być możliwie jak najlepiej przygotowanym na najbliższe miesiące i wyzwania, jakie mogą się pojawić – komentuje Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland w GTC S.A.

– Oddany właśnie do użytku system fotowoltaiczny to konkretne rozwiązanie, dzięki któremu możemy nie tylko zmniejszyć skalę zakupów energii na rynku, częściowo obniżyć koszty, ale także – co istotne – w warunkach niepewności osiągnąć pewien stopień niezależności energetycznej dla naszej infrastruktury, wpisując się tym samym w coraz mocniejszy eko-trend na polskim i globalnym rynku retail – dodaje.

Jest i inny aspekt, na który zwraca uwagę galeria. – Dla Północnej to ważny krok w kierunku jeszcze bardziej zrównoważonego rozwoju, ale także racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych i dalszego zmniejszania „śladu węglowego”. W dobie gwałtownych zmian klimatycznych to działanie konieczne i odpowiedzialne, będące zarazem częścią budowanej strategii ESG – mówi.

W sumie Północna zdecydowała się na zamontowanie na dachu dwóch niezależnych instalacji fotowoltaicznych o wydajności 49,5 kWp każda. Składają się one z dwustronnych modułów PV Risen Bifacial, które umożliwiają przechwycenie do 30% dodatkowego promieniowania ze spodniej części panelu, a także są doskonale wydajne nawet przy niskim napromieniowaniu np. jesienią i zimą.

– To bezpieczna, ekologiczna i – co najważniejsze – nie generująca zanieczyszczeń instalacja, która pozwoli nam przede wszystkim na zasilenie potrzeb własnych w częściach wspólnych, czyli ruchomych schodów, wind czy oświetlenia alei handlowych i food hall. W ciągu roku dzięki panelom słonecznym będziemy w stanie wytworzyć 97.900 kWh energii, znacząco także zmniejszymy emisję dwutlenku węgla – zauważa Roman Bugajczyk

Pora na eko-potencjał Północnej
Nie jest to jednak jedyne działanie na czasy kryzysu energetycznego. Północna sięga także do swojego eko-potencjału. – Sam obiekt został zaprojektowany jako energooszędny, co ma swoje potwierdzenie w certyfikacje LEED Gold. Dysponujemy więc licznymi, już dawna wdrożonymi, rozwiązaniami, które pozwolą zmniejszyć zużycie energii – mówi.

Oszczędność zapewnia m.in. nowoczesne oświetlenie LED, które powszechnie stosowane jest w całej galerii, a także konstrukcja dachu obiektu, którego przeszklenia zapewniają sporą dawkę dziennego światła. Do tego izolacja samego budynku jest znacznie grubsza niż wymagają tego przepisy budowlane.

Ponadto, w sytuacji, kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 15 st. Celsjusza, Północna ma możliwość przestawienia trybu drzwi na obrotowy, co minimalizuje utratę ciepła. Centrum posiada także wentylację mechaniczną z rekuperacją. Oznacza to, że powietrze wyciągane z wnętrza galerii jednocześnie ogrzewa powietrze wtłaczane do budynku.

W działaniach na najbliższe miesiące nie brakuje też doraźnych rozwiązań. – Już ograniczyliśmy wentylację obiektu poza godzinami otwarcia, obniżamy także temperaturę na powierzchniach wspólnych, jednak w taki sposób, że jest to nieodczuwalne dla klientów. Z kolei ciepłem pochodzącym z klimatyzacji najemców podgrzewana jest woda w łazienkach – wylicza Roman Bugajczyk

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.