Komunikaty PR

Polska branża IT rośnie w zawrotnym tempie, a przewodzi jej Escola!

2021-06-21  |  10:00
Biuro prasowe

Escola, jedna z czołowych spółek tworzących aplikacje mobilne w Polsce zajęła 6. miejsce w światowym rankingu najszybciej rosnących firm IT według Clutch. Spółka zanotowała średni wzrost przychodów o 182 proc. za lata 2019-2020. Firma zamierza przeprowadzić kampanię crowdinvestingową w trzecim kwartale br. Debiut na NewConnect planowany jest w 2022 r. Escolę od 4 lat rozwija Krzysztof Wojewodzic, obecny prezes spółki, wspierany przez doświadczoną Radę Nadzorczą, m.in. prof. Witold Orłowski, prof. Dariusz Jemielniak, czy dr Maciej Maziński.

Wejście na rynek aplikacji mobilnych w Polsce okazało się świetnym wyborem. Pokazują to kolejne kontrakty z naszymi klientami, a także wysokie – 6. miejsce w rankingu Clutch. Jestem dumny z tego wyróżnienia, szczególnie, że w skali Polski zajęliśmy pierwsze miejsce, kolejna firma z polski zajęła 24. miejsce – mówi Krzysztof Wojewodzic, prezes zarządu Escoli.

Ranking Clutch zestawia 100 najszybciej rozwijających się firm IT i jest oparty jest na bezwzględnej stopie wzrostu przychodów w latach 2019-2020. Historia Escoli na rynku kapitałowym rozpoczęła się jeszcze w maju 2017 r., wtedy także spółka pozyskała 400 tys. zł z kampanii crowdinvestingowej. Dwa lata później firma przeprowadziła drugą rundę inwestycyjną na kwotę 521 tys. zł. Spółka przez ostatnie lata pozyskała kilku znaczących partnerów biznesowych, a także nagrody za tworzone rozwiązania.

– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię i notujemy dynamiczny przyrost przychodów , prawie dwukrotny rok do roku. Z biznesu z aspiracjami przerodziliśmy się w technologicznego partnera dla wielu podmiotów. W 2019 r. nasza spółka zależna Escola sp. z o.o. otrzymała nagrodę Mobile Trends Awards 2019 za aplikację Orlen Mobile, natomiast w 2021 r. – Mobile Trends Awards 2021 – za aplikację dla Radia 357. Myślę, że zespół Escoli nie powiedział jeszcze ostatniego słowa – dodaje Krzysztof Wojewodzic. 

Firma poza realizacją projektów jako software house prowadzi też działalność venture buildingową. W tym segmencie Escola tworzy produkty, które w perspektywie 1-3 lat mogą stać się niezależnymi firmami.  Spółka zamierza pozyskać kapitał w crowdinvestingu m.in. na skalowanie własnych projektów, przejęcia innych spółek i rekrutację. Debiut na NewConnect planuje w 2022 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.