Ponad 6 tys. m kw. dla Bohnenkamp w MLP Łódź
Dostawca pełnego asortymentu opon i kół do zastosowań profesjonalnych dołączy do grona najemców parku logistycznego MLP Łódź. Firma Bohnenkamp będzie korzystała z ponad 6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni. Przekazanie do użytkowania części magazynowej zaplanowano na koniec marca br. W transakcji najemcę wspierała agencja Axi Immo.
MLP Group pozyskało nowego najemcę w centrum logistycznym MLP Łódź. Firma Bohnenkamp wynajęła ponad 6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni. Z tego blisko 5,7 tys. m kw. przeznaczone zostanie na cele magazynowe. Pozostałe 370 m kw. stanowić będą powierzchnie socjalne i biurowe. Zgodnie z ustaleniami przestrzeń magazynowa zostanie przekazana do użytkowania pod koniec marca br. a powierzchnia biurowa na początku lipca br. W zawarciu transakcji najemcę reprezentowała agencja Axi Immo.
Bohnenkamp to wiodący hurtownik opon, kół i części samochodowych do użytku profesjonalnego. W wysokiej jakości produkty ze swojej bogatej oferty zaopatruje dealerów i producentów. Hurtowy asortyment dostawcy obejmuje opony i koła dla rolnictwa i leśnictwa, robót ziemnych i przemysłu, a także na potrzeby transportu ciężarowego, małych pojazdów i pojazdów specjalnych. Cały międzynarodowy zespół Bohnenkamp oferuje klientom kompleksową obsługę i doradztwo w ponad 30 krajach Europy i Azji.
„Bardzo cieszymy się z nawiązania współpracy z nowym najemcą. Lokalizacja MLP Łódź w centralnej części naszego kraju jest doceniana szczególnie przez dystrybutorów i firmy logistyczne. Dzięki rozbudowanej sieci autostrad i dróg ekspresowych pozwala na sprawne poruszanie się we wszystkich kierunkach. Nasza oferta przyciąga również wysokim standardem powierzchni. Zgodnie z naszą strategią wszystkie powstające obiekty, są poddawane procesowi certyfikacji BREEAM. Stosujemy również rozwiązania mające pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zwiększające komfort dla pracowników” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
Jakub Wojtera, Starszy Doradca w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, AXI IMMO, dodaje: „Wschodnia cześć Łodzi w okolicach al. Ofiar Terroryzmu to jedna z najstarszych i największych stref magazynowych w regionie Polski Centralnej. Klienci od lat doceniają tę lokalizację za szeroką ofertę dostępnych modułów, duże możliwości rozwoju, jak i położenie w pobliżu wjazdu na autostradę A1.”
Projekt MLP Łódź to nowoczesne centrum logistyczno-dystrybucyjne zlokalizowane w południowo wschodniej część Łodzi, w dzielnicy Widzew, zaledwie 4 km od autostrady A1, łączącej Łódź z Trójmiastem oraz ok. 20 km (10 min) od autostrady A2 (Berlin-Poznań-Warszawa). Dużą zaletą jest bliskość komunikacji miejskiej. Powstaje na działce ok. 20,98 ha i docelowo dostarczy 86,8 tys. m2. Nowe centrum zostanie powstaje zgodnie zasadami zrównoważonego rozwoju, a obiekty magazynowe zostaną poddane certyfikacji BREEAM. Kompleks logistyczny MLP Łódź skierowany jest przede wszystkim do najemców z sektora e-commerce, logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.