Komunikaty PR

Czarna owca francuskiego winiarstwa

2020-09-30  |  16:35
Biuro prasowe
Do pobrania LGN ( 0.04 MB )

Francja to niekwestionowany lider branży winiarskiej. Położenie geograficzne kraju, odpowiedni klimat i gleby umożliwiają produkcję win o zróżnicowanym smaku, aromacie i kolorze. Jedni znawcy trunków określają francuskie wina jako najlepsze, o doskonałym smaku, inni zaś uważają je za nudne i zbyt ciężkie. Kompromisem dla tych opinii jest Le Grand Noir, które łączy tradycję ze świeżością Nowego Świata. Sprawdź, jak wino z czarną owcą na etykiecie podbiło podniebienia smakoszy!

Zanim skończy się lato, we Francji zaczyna się winobranie. W zależności od regionu, pogody i stopnia dojrzałości owoców, może ono potrwać nawet do października. Rozpoczyna się w regionie południowym, w okolicach Prowansji, Langwedocji i Bordeaux, następnie w dolinie Loary, w Burgundii, Alzacji, a na koniec na północy – w Szampanii. Kilka dni za wcześnie lub za późno w zbieraniu winogron może decydować o ostatecznym smaku wina, dlatego w tej pracy nie ma przypadków.

Tajemnica francuskiego winiarstwa

Nie od dzisiaj wiemy, jak wielki prestiż i sławę mają francuskie wina. Francja jest światowym liderem pod względem wielkości produkcji i na drugim miejscu pod względem powierzchni upraw winorośli. Jedną z największych tajemnic popularności francuskiego trunku jest zróżnicowanie terenu i doskonałe warunki pogodowo-glebowe do uprawy szczepów winogron. Dzięki temu powstają wina o różnym natężeniu smaku, aromatu i koloru. Pozwala to każdemu znaleźć dla siebie idealne wino. Na sukces win z Francji składa się także niewątpliwe przywiązanie do tradycji i przekazywane z pokolenia na pokolenie receptury oraz procedury produkcji.

Wina z Nowego Świata

Wraz z rozwojem kolonializmu i odkrywania potencjału pozaeuropejskich krajów, odkrywcy z Europy zaczęli zakładać winnice na takich terenach jak Australia, Nowa Zelandia, RPA, Chile czy Argentyna. Idealny klimat, rozwinięta technologia oraz otwartość na nowe smaki sprawiły, że wina spotkały się z ogromnym zainteresowaniem. Filozofią win Nowego Świata jest oddanie specyfiki konkretnego szczepu, z które powstał trunek. Jednocześnie wina wyróżniają się posmakiem owoców, gładkimi taninami i wyższą zawartością alkoholu. Tym śladem podążyli twórcy wina Le Grand Noir, które jest świeże, wyraziste i aromatyczne. Przy komponowaniu poszczególnych win, autorzy dali ponieść się wodzom fantazji, inspiracji Nowym Światem i innowacyjności, co doprowadziło do stworzenia nietuzinkowych trunków. Dla przykładu, do klasycznego szczepu Chardonnay dodano 15% szczepu Viognier, dzięki czemu wyróżnia się on wyjątkową świeżością i szybko podbił podniebienia smakoszy.

Czarne owce

Twórcy Le Grand Noir, Robert Joseph i Hugh Ryman, to cenieni na całym świecie specjaliści w branży winiarskiej. Na bazie francuskiej tradycji stworzyli coś zupełnie nowego. W poszukiwaniu nieprzetartych szlaków, przełamywania utartych schematów i znanych rozwiązań chcieli stworzyć wino, które połączy klasyczne aromaty Francji z dostępnością Nowego Świata. W ten buntowniczy  sposób po swojemu zmieniają świat. Nie bez powodu to właśnie czarna owca dumnie prezentuje się na etykiecie win Le Grand Noir jako znak poszukiwania własnej życiowej drogi i indywidualizmu. W Polsce dostępnych jest już ponad 10 jego rodzajów – różnorodnych, zaskakujących oraz bardzo kuszących.

Wino Le Grand Noir

Wino Le Grand Noir jest idealnym ucieleśnieniem idei, że bycie „czarną owcą”, czyli podążanie własną drogą, wbrew utartym schematom, jest inspirujące, a owoce takiego podejścia mogą okazać się zaskakująco dobre. Tak, jak w przypadku wina Le Grand Noir, stworzonego przez Roberta Josepha oraz mistrza winiarskiego Hugh Rymana, którzy postanowili pójść wbrew utartym schematom i stworzyć wino o buntowniczej duszy, przełamujące klasyczny smak wielowiekowych tradycji winiarskich Francji świeżym i zaskakującym podejściem znanym z win z Nowego Świata.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Więcej stouta i kwasów z PINTY Biuro prasowe
2020-10-23 | 12:20

Więcej stouta i kwasów z PINTY

Rzemieślniczy Browar PINTA wprowadza do swojej stałej oferty owsianego stouta „Dobry Wieczór” i rozpoczyna we własnym zakładzie w Wieprzu warzenie piw kwaśnych. Na
Przemysł spożywczy Delikatesy Centrum tworzą najlepszą gazetkę!
2020-10-21 | 15:00

Delikatesy Centrum tworzą najlepszą gazetkę!

Najlepiej sprofilowane promocje pod potrzeby klientów, atrakcyjne przygotowanie gazetek pod względem graficznym, to właśnie te kryteria przeważyły o bezapelacyjnym zwycięstwie
Przemysł spożywczy Big-Active z kampanią herbat zielonych
2020-10-20 | 12:00

Big-Active z kampanią herbat zielonych

Pod koniec września ruszyła kampania największej kategorii produktowej marki Big-Active – herbat zielonych. Działania obejmują emisję spotów TV oraz VoD i potrwają aż do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.