Przyszłość pracy – pozytywna rola technologii
Europejscy pracownicy postrzegają sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie jako wybawienie od nudnych, żmudnych zadań a nie realne zagrożenie dla swojej pozycji w pracy. Wyniki badań zrealizowanych przez Ricoh pokazują, że 54% z nich wierzy, że innowacyjne rozwiązania sprawią, że codzienne obowiązki w pracy staną się przyjemniejsze. Tylko 28% obawia się, że przyczynią się do zlikwidowania ich stanowiska pracy. Dzięki nowoczesnej technologii pracownicy będą mogli skoncentrować się w dużo większym stopniu na realizacji kreatywnych i strategicznych zadań. Ma to dla nich bardzo duże znaczenie. Aż 72% badanych chce mieć bowiem realny wpływ na sukces i wyniki osiągane przez swojego pracodawcę.
„Nowoczesne technologie zmieniają nasz styl pracy. Warto podkreślić, że te w ogromniej mierze przekładają się na większe możliwości samorealizacji dla pracowników. Dzięki nim będą mogli też czerpać znacznie większą satysfakcję z wykonywania swoich codziennych obowiązków służbowych” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.
Wdrożenie nowych narzędzi wymaga jednak odpowiedniej komunikacji w firmie. Pracownicy muszą rozumieć jaki kształt ma strategia przedsiębiorstwa w tym obszarze. Jedynie 38% badanych uważa, że ich pracodawca ma i działa według określonego planu w zakresie wprowadzenia nowych rozwiązań, takich jak np. sztuczna inteligencja do funkcjonowania firmy. Ten aspekt wiąże się z inwestowaniem w sukcesywne podnoszenie kompetencji technologicznych pracowników. Ci oczekują dostępu do narzędzi, które pozwolą im pracować w nowoczesnym środowisku i przygotować się na wymagania miejsca pracy przyszłości.
O badaniu
Badanie ankietowe zrealizowano na grupie 3000 europejskich pracowników.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.