Przyszłość pracy – pozytywna rola technologii
Europejscy pracownicy postrzegają sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie jako wybawienie od nudnych, żmudnych zadań a nie realne zagrożenie dla swojej pozycji w pracy. Wyniki badań zrealizowanych przez Ricoh pokazują, że 54% z nich wierzy, że innowacyjne rozwiązania sprawią, że codzienne obowiązki w pracy staną się przyjemniejsze. Tylko 28% obawia się, że przyczynią się do zlikwidowania ich stanowiska pracy. Dzięki nowoczesnej technologii pracownicy będą mogli skoncentrować się w dużo większym stopniu na realizacji kreatywnych i strategicznych zadań. Ma to dla nich bardzo duże znaczenie. Aż 72% badanych chce mieć bowiem realny wpływ na sukces i wyniki osiągane przez swojego pracodawcę.
„Nowoczesne technologie zmieniają nasz styl pracy. Warto podkreślić, że te w ogromniej mierze przekładają się na większe możliwości samorealizacji dla pracowników. Dzięki nim będą mogli też czerpać znacznie większą satysfakcję z wykonywania swoich codziennych obowiązków służbowych” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.
Wdrożenie nowych narzędzi wymaga jednak odpowiedniej komunikacji w firmie. Pracownicy muszą rozumieć jaki kształt ma strategia przedsiębiorstwa w tym obszarze. Jedynie 38% badanych uważa, że ich pracodawca ma i działa według określonego planu w zakresie wprowadzenia nowych rozwiązań, takich jak np. sztuczna inteligencja do funkcjonowania firmy. Ten aspekt wiąże się z inwestowaniem w sukcesywne podnoszenie kompetencji technologicznych pracowników. Ci oczekują dostępu do narzędzi, które pozwolą im pracować w nowoczesnym środowisku i przygotować się na wymagania miejsca pracy przyszłości.
O badaniu
Badanie ankietowe zrealizowano na grupie 3000 europejskich pracowników.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.