Komunikaty PR

R22 przed czasem spłaciła pożyczki zaciągnięte w PFR TFI

2022-10-20  |  12:10
Biuro prasowe

Notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, dynamicznie rosnąca grupa technologiczna – R22 – dokonała przedterminowej spłaty pożyczek w łącznej kwocie 3 mln EUR, zaciągniętych w 2018 roku w Funduszu Ekspansji Zagranicznej. Środki z pożyczki zostały przeznaczone na szereg przejęć na rynku rumuńskim i chorwackim w latach 2018-2019. Przez ostatnie cztery lata Grupa przejęła dziewięć zagranicznych spółek hostingowych. Wcześniejsza spłata długu jest efektem lepszych – od zakładanych przez spółkę – przepływów operacyjnych.

- Kiedy debiutowaliśmy na GPW, w grudniu 2017 roku, R22 działała jedynie w Polsce, teraz jesteśmy w 180 krajach. To ogromny przeskok, który zaplanowaliśmy kilka lat temu. Od 5 lat stawiamy na ekspansję zagraniczną. Decyzja o współpracy z PFR TFI okazała się strzałem w dziesiątkę. Pożyczone środki pozwoliły nam rozwinąć skrzydła i wejść na rynki globalne, w pierwszej kolejności do Chorwacji i Rumunii – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu R22.

Skuteczna realizacja przejęć w ostatnich latach sprawiła, że obecnie ponad 40 proc. przychodów Grupy pochodzi z rynków innych niż Polska.

– Czujemy się pewnie na międzynarodowym rynku. Jesteśmy liderem w Rumunii i numerem dwa na rynku chorwackim.  W 2018 roku nasza pozycja była zupełnie inna. W tamtym okresie potrzebowaliśmy partnera, który da nam większe poczucie bezpieczeństwa w realizacji naszych planów ekspansji, uwiarygodni naszą działalność i zapewni bezpieczeństwo potencjalnych transakcji. PFR TFI spełnił te oczekiwania w 100 proc. Z uwagi na dynamiczny rozwój Grupy na rynkach zagranicznych, w oczywisty sposób rola Funduszu ulegała zmianie. Czujemy wdzięczność za pomoc jaką otrzymaliśmy na początku naszej “międzynarodowej” drogi. Jednocześnie cieszymy się, że z uwagi na wysoką rentowność podmiotów operujących na rynkach chorwackim i rumuńskim oraz lepszych od zakładanych przez spółkę przepływów operacyjnych, możemy spłacić zaciągnięty dług dwa lata wcześniej niż wynika to z zapisów umowy – dodaje Jakub Dwernicki.

Roczne przychody spółek z Grupy R22 na rynku rumuńskim i chorwackim wyniosły w ubiegłym roku  ponad 30 mln zł, co stanowiło ok. 10 proc. przychodów Grupy R22 ogółem. W ciągu czterech lat działalności w Rumunii i Chorwacji R22 z sukcesem wdrożyła tam swoją technologię, szeroko rozumiany know-how i standardy organizacyjne.

– Patrząc na drogę, jaką przeszła Grupa R22 na międzynarodowych rynkach, widzimy, że odważna i przemyślana decyzja o rozpoczęciu ekspansji kapitałowej, którą firma podjęła kilka lat temu, przyniosła wymierne rezultaty. Jako Fundusz Ekspansji Zagranicznej towarzyszyliśmy Grupie R22 w jej pierwszych inwestycjach zagranicznych. W sumie zrealizowaliśmy wspólnie przejęcia na dwóch rynkach, co potwierdza, że na współpracę patrzymy długofalowo i aktywnie wspieramy polskich przedsiębiorców w realizacji strategii internacjonalizacji. Jako partner finansowy w inwestycjach zagranicznych pomagamy pokonać jedną z kluczowych barier w ekspansji, jaką jest dostęp do kapitału. Oferując stabilne finansowanie, dopasowane do potrzeb i możliwości inwestora, umożliwiamy przeniesienie biznesu na wyższy poziom. Zależy nam na tym, by polskie firmy, podobnie jak Grupa R22, dynamicznie się rozwijały oraz dywersyfikowały swoją działalność. Dzięki temu konsolidują się przychody, wzrasta zatrudnienie, to zaś buduje całą gospodarkę – mówi Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych w PFR TFI.

R22, poprzez bogatą ofertę 360°, kompleksowo wspiera małe, średnie i duże przedsiębiorstwa w ich obecności w Internecie, automatyzacji procesów biznesowych, komunikacji, marketingu i sprzedaży. Portfolio Grupy koncentruje się na skalowalnych produktach w modelu abonamentowym. R22 dostarcza produkty w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Celem Grupy jest dalszym dynamiczny wzrost przede wszystkim na rynkach zagranicznych. Grupa spodziewa się, że w krótkim terminie ponad połowa przychodów będzie pochodzić spoza Polski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.