Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami
Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutam. Ponad jedna trzecia użytkowników portfeli kryptowalutowych chce wydawać kryptowaluty na gry, podróże i codzienne zakupy
Bitget Wallet opublikował swój trzeci raport Onchain - Przypadki Użycia Płatności Kryptowalutowych - przedstawiający szczegółowe spojrzenie na to, jak globalni użytkownicy chcą wydawać swoje cyfrowe aktywa. Opierając się na ankiecie przeprowadzonej wśród 4599 użytkowników portfeli kryptowalutowych na początku 2025 r., raport podkreśla, że gry (36%), codzienne zakupy (35%) i rezerwacje podróży (35%) to najważniejsze kategorie, w których użytkownicy wyrażają największe zainteresowanie płaceniem kryptowalutami. Wyniki wskazują na potrzebę praktycznych, codziennych zastosowań zasobów cyfrowych zarówno w środowisku online, jak i offline.
Raport przedstawia preferencje różnych pokoleń. Pokolenie Z (w wieku 18-29 lat) wykazuje duże zainteresowanie zastosowaniami społecznościowymi i rozrywkowymi, w tym grami i prezentami. Milenialsi (30-44 lata) wyrażają bardziej zróżnicowane wykorzystanie w podróżach, subskrypcjach i towarach cyfrowych. Pokolenie X (45+) preferuje kategorie o wysokiej wartości lub o kluczowym znaczeniu, takie jak podróże (40%), produkty cyfrowe i nieruchomości. Taki przekrój odzwierciedla potrzebę elastycznych i bezpiecznych płatności kryptowalutowych dostosowanych do różnych etapów życia i priorytetów.
Analiza regionalna ujawnia różne motywacje kształtowane przez infrastrukturę i lokalne zachowania. Azja Południowo-Wschodnia zajmuje najwyższe miejsce pod względem gier (41%) i prezentów, odzwierciedlając młodą, mobilną populację oraz silne przyjęcie portfeli cyfrowych i modeli „play-to-earn”. W Azji Wschodniej codzienne zakupy i wydatki na produkty cyfrowe osiągnęły poziom 41% - najwyższy na świecie - wspierany przez solidne systemy płatności QR i integrację handlu elektronicznego. Afryka wyróżnia się pod względem płatności związanych z edukacją (38%), co jest odzwierciedleniem roli kryptowalut w poprawie dostępu do usług transgranicznych w środowiskach słabo ubankowionych. Ameryka Łacińska przoduje w zakupach produktów cyfrowych (38%) i zakupach online (35%), wskazując na użyteczność kryptowalut na rynkach podatnych na inflację. Tymczasem Bliski Wschód wykazuje wyraźny popyt na zakupy luksusowe i związane ze stylem życia, przy czym 31% jest zainteresowanych płatnościami kryptowalutowymi za towary z wyższej półki, a 29% za samochody.
"Płatności kryptowalutowe nie są już zachowaniem marginalnym - stają się częścią sposobu, w jaki ludzie dokonują transakcji w różnych regionach i grupach wiekowych.," powiedział Jamie Elkaleh, Dyrektor Marketingu w Bitget Wallet. "Użytkownicy oczekują niezawodności, kompatybilności i kontroli. Niezależnie od tego, czy jest to kod QR przy kasie, czy zakup online zasilany stablecoinami, oczekuje się, że korzystanie z kryptowalut będzie równie płynne, jak korzystanie z gotówki. Wyzwaniem dla portfeli jest spełnienie tego oczekiwania bez naruszania zasad samokontroli".
Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, Bitget Wallet rozszerza swoją infrastrukturę PayFi, wprowadzając ostatnio kartę powiązaną z kryptowalutami obsługiwaną przez Mastercard, która umożliwia użytkownikom wydawanie cyfrowych zasobów u ponad 150 milionów akceptantów na całym świecie. Portfel bez depozytu obsługuje również płatności oparte na QR w systemach natywnych dla blockchain, takich jak Solana Pay i krajowe standardy QR na wybranych rynkach, umożliwiając użytkownikom płacenie w kryptowalutach, podczas gdy sprzedawcy otrzymują fiat. Za pośrednictwem sekcji Sklep w aplikacji użytkownicy mogą bezpośrednio kupować towary związane ze stylem życia, doładowania telefonów komórkowych, kredyty do gier, subskrypcje cyfrowe oraz rezerwować bilety lotnicze i hotele za pomocą stablecoinów, takich jak USDT lub USDC.
Report Preview: Bitget Wallet_Onchain_Report_Crypto_Payment_Use_Cases_p1-11.pdf
Ostrzeżenie o ryzyku: Ceny aktywów cyfrowych mogą ulegać wahaniom i doświadczać zmienności. Inwestuj tylko tyle, ile możesz stracić. Może to mieć wpływ na wartość inwestycji i możliwe jest, że nie osiągniesz swoich celów finansowych lub nie będziesz w stanie odzyskać swojej głównej inwestycji. Należy zawsze zasięgać niezależnej porady finansowej i brać pod uwagę własne doświadczenie finansowe i sytuację finansową. Dotychczasowe rezultaty nie są wiarygodnym wskaźnikiem przyszłych wyników. Autor nie ponosi odpowiedzialności za żadne straty poniesione przez użytkownika. Żadne z tych informacji nie może być interpretowane jako porada finansowa.
Źródło informacji: Bitget

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.