Raport Vela Poland - które narodowości kupują najdroższe nieruchomości?
Według danych opracowanych przez Market Hub Research na zlecenie Vela Poland, właściciela platformy Tripinvest, wynika, że w 2021 roku najbardziej aktywni w Hiszpanii na rynku nieruchomości byli inwestorzy z Niemiec, którzy płacili średnio 2950 EUR za metr kwadratowy. Tuż za nimi są Szwedzi, którzy wydawali 2827 EUR za metr kwadratowy, podium zamykają Włochy z kwotą 2420 EUR. Na czwartym miejscu są inwestorzy z Wielkiej Brytanii, którzy wydawali 2118 EUR za metr kwadratowy i Belgii z kwotą 2112 EUR. Zaskoczeniem w zestawieniu jest Rumunia, która zajęła 8 miejsce. Inwestorzy z tego rynku kupowali nieruchomości w Hiszpanii za średnio 1597 EUR za metr kwadratowy.
– Obserwujemy globalne tendencje i zauważamy, że rynek nieruchomości w przyciąga coraz więcej narodowości. Wyniki badania mogą zaskoczyć rynek, jednak zauważamy, że to właśnie Rumunia staje się coraz to bardziej rynkiem pełnym inwestorów. Z naszych szacunków wynika, że najczęściej wybieranymi obszarami przez inwestorów z Rumunii są tereny przybrzeżne, szczególnie Castilla, Aragon, Rioja i Pais Vasco – mówi Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland. – Zdecydowanie inaczej wygląda to w przypadku inwestorów z Wielkiej Brytanii i Niemiec, gdzie dominują zakupy w centralnej części Hiszpanii. Sądzimy, że różnice te wynikają z przekonań inwestycyjnych, profil inwestora z Rumunii podobny jest do polskich inwestorów, którzy częściej szukają nieruchomości przybrzeżnych, w słonecznych, wypoczynkowych terenach Hiszpanii – dodaje Michał Ćwierzyk.
Analizując oferty nieruchomości dostępne na platformie Tripinvest do powyższych danych, w cenie 6000 EUR/mkw można przykładowo kupić apartament w Benidorm o powierzchni 297 m2 w cenie 1.650.000,00 euro. Natomiast do 1000 EUR/mkw można nabyć nieruchomość w Murcji w cenie 90.000 euro za 112 m2.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.