Raport Vela Poland - które narodowości kupują najdroższe nieruchomości?
Według danych opracowanych przez Market Hub Research na zlecenie Vela Poland, właściciela platformy Tripinvest, wynika, że w 2021 roku najbardziej aktywni w Hiszpanii na rynku nieruchomości byli inwestorzy z Niemiec, którzy płacili średnio 2950 EUR za metr kwadratowy. Tuż za nimi są Szwedzi, którzy wydawali 2827 EUR za metr kwadratowy, podium zamykają Włochy z kwotą 2420 EUR. Na czwartym miejscu są inwestorzy z Wielkiej Brytanii, którzy wydawali 2118 EUR za metr kwadratowy i Belgii z kwotą 2112 EUR. Zaskoczeniem w zestawieniu jest Rumunia, która zajęła 8 miejsce. Inwestorzy z tego rynku kupowali nieruchomości w Hiszpanii za średnio 1597 EUR za metr kwadratowy.
– Obserwujemy globalne tendencje i zauważamy, że rynek nieruchomości w przyciąga coraz więcej narodowości. Wyniki badania mogą zaskoczyć rynek, jednak zauważamy, że to właśnie Rumunia staje się coraz to bardziej rynkiem pełnym inwestorów. Z naszych szacunków wynika, że najczęściej wybieranymi obszarami przez inwestorów z Rumunii są tereny przybrzeżne, szczególnie Castilla, Aragon, Rioja i Pais Vasco – mówi Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland. – Zdecydowanie inaczej wygląda to w przypadku inwestorów z Wielkiej Brytanii i Niemiec, gdzie dominują zakupy w centralnej części Hiszpanii. Sądzimy, że różnice te wynikają z przekonań inwestycyjnych, profil inwestora z Rumunii podobny jest do polskich inwestorów, którzy częściej szukają nieruchomości przybrzeżnych, w słonecznych, wypoczynkowych terenach Hiszpanii – dodaje Michał Ćwierzyk.
Analizując oferty nieruchomości dostępne na platformie Tripinvest do powyższych danych, w cenie 6000 EUR/mkw można przykładowo kupić apartament w Benidorm o powierzchni 297 m2 w cenie 1.650.000,00 euro. Natomiast do 1000 EUR/mkw można nabyć nieruchomość w Murcji w cenie 90.000 euro za 112 m2.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.