Komunikaty PR

Raport Vela Poland - które narodowości kupują najdroższe nieruchomości?

2022-10-14  |  14:00
Biuro prasowe

Według danych opracowanych przez Market Hub Research na zlecenie Vela Poland, właściciela platformy Tripinvest, wynika, że w 2021 roku najbardziej aktywni w Hiszpanii na rynku nieruchomości byli inwestorzy z Niemiec, którzy płacili średnio 2950 EUR za metr kwadratowy. Tuż za nimi są Szwedzi, którzy wydawali 2827 EUR za metr kwadratowy, podium zamykają Włochy z kwotą 2420 EUR. Na czwartym miejscu są inwestorzy z Wielkiej Brytanii, którzy wydawali 2118 EUR za metr kwadratowy i Belgii z kwotą 2112 EUR. Zaskoczeniem w zestawieniu jest Rumunia, która zajęła 8 miejsce. Inwestorzy z tego rynku kupowali nieruchomości w Hiszpanii za średnio 1597 EUR za metr kwadratowy. 

– Obserwujemy globalne tendencje i zauważamy, że rynek nieruchomości w przyciąga coraz więcej narodowości. Wyniki badania mogą zaskoczyć rynek, jednak zauważamy, że to właśnie Rumunia staje się coraz to bardziej rynkiem pełnym inwestorów. Z naszych szacunków wynika, że najczęściej wybieranymi obszarami przez inwestorów z Rumunii są tereny przybrzeżne, szczególnie Castilla, Aragon, Rioja i Pais Vasco – mówi Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland. – Zdecydowanie inaczej wygląda to w przypadku inwestorów z Wielkiej Brytanii i Niemiec, gdzie dominują zakupy w centralnej części Hiszpanii. Sądzimy, że różnice te wynikają z przekonań inwestycyjnych, profil inwestora z Rumunii podobny jest do polskich inwestorów, którzy częściej szukają nieruchomości przybrzeżnych, w słonecznych, wypoczynkowych terenach Hiszpanii – dodaje Michał Ćwierzyk.

Analizując oferty nieruchomości dostępne na platformie Tripinvest do powyższych danych, w cenie 6000 EUR/mkw można przykładowo kupić apartament w Benidorm o powierzchni 297 m2 w cenie 1.650.000,00 euro. Natomiast do 1000 EUR/mkw można nabyć nieruchomość w Murcji w cenie 90.000 euro za 112 m2.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.