Rebranding Backbase
Rebranding Backbase odzwierciedla wzrost, inwestycje i wizję Engagement Banking
Po latach wzrostu oraz ostatnich inwestycjach, Backbase przechodzi proces rebrandingu, aby jeszcze skuteczniej dotrzeć do klientów z rozwijającego się sektora bankowości.
AMSTERDAM - 17 października 2022 r. - Oparta na przedsiębiorczości kultura Backbase napędza organiczny wzrost firmy na całym świecie, zarówno pod względem jej przychodów, jak i liczby klientów. Naszą misją jest transformacja bankowości i skupienie jej wokół klienta za pomocą Engagement Banking Platform. Nasza kultura, misja oraz wzrost zostały docenione otrzymanym w czerwcu 2022 roku dofinansowaniem o wartości 120 milionów euro.
Backbase zatrudnia 2 000 pracowników w 14 oddziałach na całym świecie. Firma stanowi cyfrowy fundament dla setek instytucji finansowych, będąc częścią codziennego doświadczenia w bankowości dla ponad 50 milionów klientów. Po pozyskaniu kapitału na przyspieszenie realizacji wizji Engagement Banking, Backbase jeszcze szerzej realizuje swoją misję budowania bankowości wokół klienta.
Konsumenci oczekują obecnie płynnego doświadczenia w realizacji usług bankowych. Backbase jest liderem rozwiązań mających na celu transformację bankowości, która w przeszłości nie odpowiadała w pełni na potrzeby klientów, i wprowadza ją w erę platformizacji. Ujednolicona platforma Backbase Engagement Banking zapewnia klientom płynną realizację usług bankowych oraz umożliwia obsługę pełnego cyklu życia klienta.
„Nowa marka jest wyrazem naszej nieustannej ambicji, mocno zakorzenionej w kulturze Backbase, aby wspierać banki w osiągnięciu sukcesu, zmienić myślenie o bankowości i przeorganizować ją w taki sposób, aby w pełni odpowiadała na potrzeby klientów" - mówi Jouk Pleiter, założyciel i CEO Backbase. „Nasz sprawdzony model rozwoju biznesu doprowadził nas do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj. Nadszedł więc czas na ewolucję naszej marki, która odzwierciedli wzrost firmy. Backbase jest partnerem w zakresie innowacji, umożliwiając tradycyjnym bankom i spółdzielczym kasom oszczędnościowo-kredytowym wejście w erę platformizacji – a to dopiero początek”.
„Z nowym, odważniejszym logo i identyfikacją wizualną oraz wyraźniejszym, bardziej zdecydowanym przekazem i misją, nasza marka patrzy w przyszłość" – wyjaśniła Nicole Rosanella, dyrektorka marketingu i komunikacji Backbase. „Nie zapominając o tym, jak zaczynaliśmy i kim jesteśmy, opowiadamy historię Backbase, dostosowując ją do etapu, na którym jesteśmy jako firma.”
Nowa marka zostanie zaprezentowana podczas ENGAGE, corocznej konferencji firmy dla klientów Backbase. ENGAGE gromadzi ponad 750 dyrektorów i menedżerów wyższego szczebla z sektora bankowości, praktyków i liderów technologicznych z całego świata, którzy spotykają się, aby poszerzyć swoją wiedzę w obszarze cyfrowej transformacji poprzez wykłady, praktyczne warsztaty oraz wymianę opinii i doświadczeń.
„Kiedy zdecydowaliśmy, że nadszedł czas na odświeżenie marki, zapytaliśmy naszych pracowników, co jest najbardziej wyjątkowe w Backbase – wyjaśnia Rosanella. „Podkreślali naszą przedsiębiorczość, nastawienie na rezultat oraz fakt, że nasze produkty poprawiają doświadczenia bankowe milionom ludzi na całym świecie. Łącząc to wszystko, stworzyliśmy markę, która odzwierciedla naszą kulturę i tożsamość oraz napędza nasze ambicje.”
***
Informacje o Backbase:
Misją Backbase jest transformacja bankowości i skupienie jej wokół klienta.
Backbase stworzyło wiodącą w swojej kategorii Engagement Banking Platform (EBP), która pomaga bankom i spółdzielczym kasom oszczędnościowo-kredytowym zarządzać pełnym cyklem życia klienta poprzez jedną, oferowaną pod marką własną platformą, zastępując kilka pojedynczych rozwiązań.
Firmy analityczne takie jak Forrester, Gartner, Celent, Omdia and IDC nieustannie potwierdzają wiodącą pozycję Backbase w branży. Aktualnie na całym świecie rozwiązania Backbase Engagement Banking Platform zostały wdrożone w ponad 150 dużych instytucjach finansowych, w tym: AIB, Barclays, Bank of the Philippine Islands, BNP Paribas, Citibank, Citizens Bank, CheBanca!, Discovery Bank, Greater Bank, HDFC, IDFC First, KeyBank, Lloyds Banking Group, Navy Federal Credit Union, PostFinance, RBC, Société Générale, TPBank, Vantage Bank Texas, Westpac, a także Wildfire Credit Union.
Backbase jest prywatnie finansowaną firmą fintech, założoną w 2003 roku w Amsterdamie (globalna siedziba główna), z regionalnymi biurami w Krakowie, Atlancie (amerykańska siedziba główna), Nowym Jorku, Boise, Mexico City, Toronto, Londynie, Cardiff, Dubaju, Singapurze, Sydney, Australii i Tokio.
Kontakt dla prasy:
Backbase
Will Haskins
press-relations@backbase.com

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.