Rośnie dostępność rozwiązań automatyzacji magazynów
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Automatyzacja magazynu przestaje być domeną liderów branży. Technologia upowszechnia się, jest coraz łatwiej dostępna i cieszy się coraz szerszym zainteresowaniem nierozważających jej dotąd podmiotów. Znajduje to odzwierciedlenie w ofercie dostawców rozwiązań transportu wewnętrznego.
Ze względów demograficznych zmniejsza się ogólna liczba dostępnych pracowników. To powoduje rosnącą od lat lukę kadrową, a w efekcie także – presję płacową. Jednocześnie dynamicznie rozwijają się technologie automatyzacji magazynu. Coraz skuteczniej i z coraz krótszym czasem zwrotu z inwestycji można wdrażać je w coraz większej liczbie zadań intralogistycznych. – Automatyzacja jest odpowiedzią na występujący w wielu branżach niedobór wykwalifikowanych pracowników, który najpewniej będzie się pogłębiał wraz z odchodzeniem na emeryturę grup wyżu demograficznego – mówi Frank Müller, Senior Vice President STILL ds. Brand Management. – Widzimy, że dążenie do automatyzacji przestaje być domeną jedynie najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw. Coraz częściej staje się ona domyślnym sposobem radzenia sobie z presją na wydajność. Decydujący się na wdrożenie klienci oczekują, że będzie ono szybkie i proste, a zastosowane rozwiązania – niezawodne. Mile widziana jest także jak najmniejsza ilość modyfikacji istniejącej infrastruktury – relacjonuje Müller.
Coraz szersze możliwości automatyzacji istniejących magazynów
Wdrożenia automatyzacyjne w obiektach budowanych od podstaw, z możliwością zaprojektowania całkowicie wydzielonych, w pełni przewidywalnych magazynów automatycznych są stosunkowo proste. Szczególnym wyzwaniem są natomiast strefy pracy mieszanej, w której pojazdy klas AGV i AMR muszą być w stanie reagować na występowanie na trasach przeszkód, ludzi i środków transportu wewnętrznego. W zastosowaniach tego typu sprawdzają się samouczące się wózki przemysłowe będące w stanie bezpiecznie i efektywnie przemieszczać się i wykonywać zadania transportowe również w ciasnych alejkach roboczych z ludzką obsługą i nieoczekiwanymi obiektami na trasach przejazdu.
Specjalizacja w cenie
Będąc w stanie optymalnie dobrać pojazdy do specyfiki zadań, można osiągać maksymalne wskaźniki wydajności. Od kompaktowych autonomicznych robotów mobilnych po zdolne komunikować się ze sobą i obsługiwać regały wysokiego składowania wózki systemowe VNA i kompletacji pionowej – ważne, by dostawca był w stanie kompleksowo zabezpieczyć zróżnicowane potrzeby z obszaru automatyzacji. O możliwości ich zastosowania w pracy mieszanej i w istniejących magazynach decydują sprawdzone systemy nawigacji i rozpoznawania otoczenia. Dzięki nim przeszkody na trasie przejazdu mogą być omijane. W przypadku zablokowania alejki wyposażone w tego typu rozwiązania nowoczesne pojazdy AGV i AMR są w stanie całkowicie zmienić wcześniej zaplanowaną trasę i znaleźć alternatywne drogi do celu.
Sekret skalowalności: modułowa budowa sprzętu i oprogramowania
– Chcąc nadążyć za wymaganiami klientów wobec tempa dostaw i wdrożeń zautomatyzowanych pojazdów, stosujemy znormalizowane moduły, których połączenia dają zindywidualizowane rozwiązania – wyjaśnia Frank Müller, Senior Vice President STILL ds. Brand Management. Standardowe moduły umożliwiają projektowanie i szybkie dostarczanie skalowalnych rozwiązań automatyzacyjnych. Co więcej, usprawniają i pozwalają redukować koszty konserwacji, napraw i modernizacji. Modułowa konstrukcja umożliwia także sprawną integrację dodatkowych funkcji, a tym samym bardziej elastyczne reagowanie na trendy, życzenia klientów i nowe wymagania.
Uniwersalny interfejs powszechnej automatyzacji
Do dalszego upowszechniania rozwiązań automatyzacyjnych niezbędny jest uniwersalny język umożliwiający współdziałania urządzeń i systemów różnych producentów. Odpowiedzią na tę potrzebę jest protokół VDA 5050. Tworzony wspólnie przez grupę dostawców interfejs umożliwia wymianę danych we flotach mieszanych. Skuteczności tego ciągle rozwijanego rozwiązania dowiedziono już niejednokrotnie, w tym roku między innymi podczas IFOY Test Days 2023 oraz targów automatica.
Elementy potrzebne do tego, by automatyzacja wyszła z niszy i stała się rozwiązaniem głównego nurtu, są już dostępne. Dzięki modułowej budowie urządzeń i oprogramowania oraz uniwersalnym interfejsom komunikacyjnym wdrożenia mogą być szybkie i skalowalne. Technologiczna gotowość na wplatanie AGV i AMR w istniejące procesy poszerza spektrum zastosowań o firmy nieplanujące w najbliższym czasie wznoszenia nowych, w pełni zautomatyzowanych obiektów logistycznych. Wszystko to sprawia, że automatyzacja jest coraz bardziej inteligentna, przystępna i uzasadniona ekonomicznie.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.