Rozwiązania dla hoteli. Jak zaprojektować ponadczasową przestrzeń łazienkową?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Wzornictwo, czystość, łatwość sprzątania, komfort, rozwiązania oszczędzające miejsce i dostępność dla osób z niepełnosprawnością – to cechy, które czynią łazienki hotelowe wyjątkowymi. Jednak ostatnie dwa lata pandemiczne wyznaczyły także nowe standardy w branży hotelarskiej. Obecnie podróżujący oczekują nie tylko wypoczynku w komfortowych warunkach, ale również bezpieczeństwa sanitarnego. Dostępna broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli”, opracowana przez firmę Geberit i przeznaczona dla inwestorów i architektów, szczegółowo prezentuje wiedzę i rozwiązania dotyczące wyposażenia łazienek w branży hotelarskiej.
Wymagania względem łazienek hotelowych
Ustawa o usługach hotelarskich oraz obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie obiektów hotelowych szczegółowo określają czynniki, które warunkują kategorie hotelu. Tak wypracowany system ma na celu ujednolicenie standardów dotyczących świadczonych usług. Nadane gwiazdki odzwierciedlają standard i wyposażenie pokoi, w tym także przestrzeni łazienkowych. Im więcej gwiazdek dany obiekt otrzyma, tym wyższego standardu świadczonych usług mogą spodziewać się goście.
Wymagania dotyczące hotelowych łazienek określa szczegółowo „Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie”. Zawarte są w nim informacje dotyczące m.in. urządzeń i wyposażenia węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych, w tym skład wyposażenia podstawowego i uzupełniającego oraz wykaz urządzeń higieniczno-sanitarnych w części pobytowej.
Po pierwsze: funkcjonalność
Wybierając materiały i produkty dostosowane do potrzeb i wymagań gości można zaprojektować wnętrza, które nie tylko odzwierciedlają charakter hotelu, ale w których goście będą czuli się jak w domu. Wartości dodane, takie jak toalety myjące Geberit AquaClean, nocne oświetlenie czy dodatkowe wyciszenie pomieszczeń zwiększą jeszcze bardziej komfort pobytu. Wyposażenie i komfort w łazienkach mają bezpośredni wpływ na zadowolenie gości hotelowych. Broszura hotelowa szeroko omawia i prezentuje produkty, które sprawdzą się w hotelach o różnym standardzie w poszczególnych strefach w łazience.
Wyposażenie łazienki hotelowej
Wygoda gości ma pierwszoplanowe znaczenie. W hotelowej łazience wszystkie elementy wyposażenia powinny być łatwo dostępne i działać bez zarzutu. ,,Wyposażając łazienkę powinniśmy wybierać produkty, które zapewnią gościom maksymalną higienę, ale tez posłużą przez lata, będą trwałe i naprawialne, pozwolą zaoszczędzić wodę i energię.” – podkreśla architekt wnętrz Barbara Kowzan.
Co więcej, należy zagwarantować gościom maksymalne bezpieczeństwo podczas korzystania z łazienki. Sprawdzą się tutaj produkty, takie jak: brodzik Koło Nemea o właściwościach antypoślizgowych, poręcze lub siedziska Lehnen pod prysznicem, systemy dbające o higienę wody pitnej oraz baterie termostatyczne.
Pamiętajmy również o seniorach i osobach z niepełnosprawnościami. Prawo reguluje i jasno określa warunki, jakie powinna spełniać taka toaleta. ,,Najważniejsze kwestie w odniesieniu do łazienek przeznaczonych dla osób starszych lub z niepełnosprawnością to funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo. Projektując taką przestrzeń musimy mieć na uwadze oczywiście zniesienie wszystkich barier architektonicznych jak np. usunięcie progów, w tym dotyczących prysznica czy umieszczenie włączników, szafek czy sanitariatów na indywidualnie dopasowanej wysokości” – mówi Urszula Matjus, architekt wnętrz Decoroom.
Łatwość utrzymania higieny i czystości
Łazienka hotelowa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby obsłudze było łatwo utrzymać ją w doskonałej czystości. Coraz więcej rozwiązań dostępnych na rynku będzie w tym pomocne m.in. kołnierze Rimfree w miskach toaletowych, powłoka produktów ceramicznych KeraTect, krótkie odcinki odpływów w rynnach CleanLine. Na poczucie czystości wpływają również zapachy. Te nieprzyjemne mogą zostać błyskawicznie odciągnięte dzięki systemowi Geberit DuoFresh, który pochłania je bezpośrednio u źródła.
W hotelach sprawdzą się rozwiązania bezdotykowe, które wyznaczyły nowe standardy higieny podczas okresu pandemii. Baterie bezdotykowe Geberit łączą w sobie atrakcyjne wzornictwo z niezawodną funkcjonalnością oraz łatwą konserwacją i czyszczeniem.
Szeroka oferta produktów Geberit i Koło znajdzie swoje zastosowanie w hotelach o różnym standardzie, spełniając wszelkie wymagania i założenia inwestorskie.
Broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli” dostępna jest na stronie: https://view.publitas.com/geberit/geberit-rozwiazania-dla-hoteli/page/1
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.