Rozwiązania dla hoteli. Jak zaprojektować ponadczasową przestrzeń łazienkową?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Wzornictwo, czystość, łatwość sprzątania, komfort, rozwiązania oszczędzające miejsce i dostępność dla osób z niepełnosprawnością – to cechy, które czynią łazienki hotelowe wyjątkowymi. Jednak ostatnie dwa lata pandemiczne wyznaczyły także nowe standardy w branży hotelarskiej. Obecnie podróżujący oczekują nie tylko wypoczynku w komfortowych warunkach, ale również bezpieczeństwa sanitarnego. Dostępna broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli”, opracowana przez firmę Geberit i przeznaczona dla inwestorów i architektów, szczegółowo prezentuje wiedzę i rozwiązania dotyczące wyposażenia łazienek w branży hotelarskiej.
Wymagania względem łazienek hotelowych
Ustawa o usługach hotelarskich oraz obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie obiektów hotelowych szczegółowo określają czynniki, które warunkują kategorie hotelu. Tak wypracowany system ma na celu ujednolicenie standardów dotyczących świadczonych usług. Nadane gwiazdki odzwierciedlają standard i wyposażenie pokoi, w tym także przestrzeni łazienkowych. Im więcej gwiazdek dany obiekt otrzyma, tym wyższego standardu świadczonych usług mogą spodziewać się goście.
Wymagania dotyczące hotelowych łazienek określa szczegółowo „Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie”. Zawarte są w nim informacje dotyczące m.in. urządzeń i wyposażenia węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych, w tym skład wyposażenia podstawowego i uzupełniającego oraz wykaz urządzeń higieniczno-sanitarnych w części pobytowej.
Po pierwsze: funkcjonalność
Wybierając materiały i produkty dostosowane do potrzeb i wymagań gości można zaprojektować wnętrza, które nie tylko odzwierciedlają charakter hotelu, ale w których goście będą czuli się jak w domu. Wartości dodane, takie jak toalety myjące Geberit AquaClean, nocne oświetlenie czy dodatkowe wyciszenie pomieszczeń zwiększą jeszcze bardziej komfort pobytu. Wyposażenie i komfort w łazienkach mają bezpośredni wpływ na zadowolenie gości hotelowych. Broszura hotelowa szeroko omawia i prezentuje produkty, które sprawdzą się w hotelach o różnym standardzie w poszczególnych strefach w łazience.
Wyposażenie łazienki hotelowej
Wygoda gości ma pierwszoplanowe znaczenie. W hotelowej łazience wszystkie elementy wyposażenia powinny być łatwo dostępne i działać bez zarzutu. ,,Wyposażając łazienkę powinniśmy wybierać produkty, które zapewnią gościom maksymalną higienę, ale tez posłużą przez lata, będą trwałe i naprawialne, pozwolą zaoszczędzić wodę i energię.” – podkreśla architekt wnętrz Barbara Kowzan.
Co więcej, należy zagwarantować gościom maksymalne bezpieczeństwo podczas korzystania z łazienki. Sprawdzą się tutaj produkty, takie jak: brodzik Koło Nemea o właściwościach antypoślizgowych, poręcze lub siedziska Lehnen pod prysznicem, systemy dbające o higienę wody pitnej oraz baterie termostatyczne.
Pamiętajmy również o seniorach i osobach z niepełnosprawnościami. Prawo reguluje i jasno określa warunki, jakie powinna spełniać taka toaleta. ,,Najważniejsze kwestie w odniesieniu do łazienek przeznaczonych dla osób starszych lub z niepełnosprawnością to funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo. Projektując taką przestrzeń musimy mieć na uwadze oczywiście zniesienie wszystkich barier architektonicznych jak np. usunięcie progów, w tym dotyczących prysznica czy umieszczenie włączników, szafek czy sanitariatów na indywidualnie dopasowanej wysokości” – mówi Urszula Matjus, architekt wnętrz Decoroom.
Łatwość utrzymania higieny i czystości
Łazienka hotelowa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby obsłudze było łatwo utrzymać ją w doskonałej czystości. Coraz więcej rozwiązań dostępnych na rynku będzie w tym pomocne m.in. kołnierze Rimfree w miskach toaletowych, powłoka produktów ceramicznych KeraTect, krótkie odcinki odpływów w rynnach CleanLine. Na poczucie czystości wpływają również zapachy. Te nieprzyjemne mogą zostać błyskawicznie odciągnięte dzięki systemowi Geberit DuoFresh, który pochłania je bezpośrednio u źródła.
W hotelach sprawdzą się rozwiązania bezdotykowe, które wyznaczyły nowe standardy higieny podczas okresu pandemii. Baterie bezdotykowe Geberit łączą w sobie atrakcyjne wzornictwo z niezawodną funkcjonalnością oraz łatwą konserwacją i czyszczeniem.
Szeroka oferta produktów Geberit i Koło znajdzie swoje zastosowanie w hotelach o różnym standardzie, spełniając wszelkie wymagania i założenia inwestorskie.
Broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli” dostępna jest na stronie: https://view.publitas.com/geberit/geberit-rozwiazania-dla-hoteli/page/1
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.