Rozwój CEVA Logistics w krajach nordyckich
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, wzmacnia obecność na rynkach nordyckich i zapowiada inwestycje w rozwój usług, innowacji oraz cyfryzacji. Dynamiczny rozwój na tym rynku będzie mieć duże znaczenie dla polskich eksporterów i importerów, prowadzących biznes w tej części Europy, jak i dalszego rozwoju paneuropejskich korytarzy transportowych łączących Północ z Południem.
CEVA stawia na szybki rozwój usług w krajach nordyckich
CEVA tworzy oddziały w Finlandii i Szwecji - operacyjne w Helsinkach i Göteborgu oraz biura w Sztokholmie i Malmö. W kolejnych krajach, czyli Danii, Norwegii i Islandii operator współpracuje z siecią sprawdzonych i doświadczonych agentów. CEVA odpowiada za obsługę ponad 1000 klientów w krajach nordyckich, zapewniając im kompleksowe i elastyczne rozwiązania logistyczne w ramach łańcuchów dostaw, dzięki szerokiej ofercie usług transportu lotniczego, morskiego i naziemnego, project cargo oraz usług o wartości dodanej tj. magazynowanie i pośrednictwo celne.
CEVA, umacniając swoją pozycję na rynkach nordyckich, będzie opierać się na bardzo dobrej znajomości lokalnych realiów i eksperckiej wiedzy zespołów, wspieranych globalną siecią operatora obejmującą ponad 160 krajów. Silnym wsparciem w zakresie usług morskich i lotniczych jest dostęp do potencjału grupy CMA CGM, w tym również działu CMA CGM AIR CARGO z flotą 4 samolotów cargo Airbus A330-200F.
Potencjał i nowa strategia
CEVA systematycznie poszerza portfolio nowych klientów w krajach nordyckich, od początku roku odnotowując wzrost wolumenów. Kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju CEVA na tych rynkach będzie miał wzrost popytu na usługi frachtu lotniczego i morskiego oraz rozwiązania logistyczne dla branży przemysłowej, FMCG, retail oraz health&care (tj. m.in. wprowadzone w tym roku dedykowane usługi FORPATIENTS).
Mattias Kellgren, dyrektor zarządzający CEVA w krajach nordyckich, zapowiada: „Nadszedł czas na rozwój, dlatego wprowadzamy nową strategię, która pozwoli nam rozwijać się wraz z nowymi i przyszłymi klientami. Inwestujemy w obsługę klienta, usługi o wartości dodanej oraz innowacje i cyfryzację, tak aby oferować najlepsze w swojej klasie kompleksowe rozwiązania logistyczne, spełniające ich potrzeby. Niezbędne dla realizacji naszych planów są inwestycje w ludzi, rozwój zespołów ekspertów i rekrutacja nowych talentów. Przykładem jest zespół Business Development, który teraz powiększamy o nowych, utalentowanych specjalistów" .
Na rzecz zrównoważonego rozwoju
Liderem w rankingu zrównoważonego rozwoju od 2015 roku jest Szwecja. CEVA również angażuje się w rozwiązania przyjazne środowisku. Przykładem może być, wprowadzona w maju br., nowa usługa we frachcie morskim Green Ocean (m.in. wykorzystanie alternatywnych źródeł energii - biopaliwa z odpadowego oleju spożywczego, LNG i Bio-Metanu, kompensacja emisji CO2 poprzez certyfikowane programy ponownego zalesiania lub bioróżnorodności).
Nowe możliwości dla polskich eksporterów i importerów
Kraje nordyckie są ważnym partnerem gospodarczym dla Polski. Na przykład w 1. kwartale br. Szwecja znalazła się w pierwszej dziesiątce największych eksporterów Polski (7 miejsce), z wynikiem 8,5 mld zł (źr. GUS). Teraz dzięki silnej sieci logistycznej, know-how i doświadczeniu zespołów CEVA w krajach nordyckich, polski oddział będzie mógł wzmocnić ofertę usług skierowaną do firm prowadzących wymianę handlową z tym regionem, przyspieszając przepływy i dystrybucję towarów w ramach zintegrowanych łańcuchów dostaw.
Guillaume Sauzedde, dyrektor zarządzający CEVA w krajach Europy Wschodniej, mówi „Kraje nordyckie będą odgrywać coraz większe znaczenie w rozwoju usług i rynku nie tylko w Polsce, ale i całym regionie. Zarówno ze względu na bliskość i potencjał wymiany handlowej, jak i szczególną pozycję, jaką odgrywają w inicjatywach tworzenia paneuropejskich korytarzy transportowych na osi północ - południe, takich jak Korytarz Bałtyk – Adriatyk”.
Warto też podkreślić wzrost znaczenia polskiego oddziału w europejskiej i globalnej sieci logistycznej CEVA. Na przykład w tym roku, w odpowiedzi na wzrost popytu, CEVA uruchomiła nowy serwis we frachcie morskim dla ładunków drobnicowych (LCL) między Chinami a Europą Wschodnią, z portów w Hong Kongu, Szanghaju i Ningbo do Gdańska. CEVA, przy współpracy z CMA CGM, uruchomiła też usługi cross-sellingowe tj. short sea shipping LCL między Europą Wschodnią a Wlk. Brytanią wykorzystujące kontenerowce Containerships zasilane LNG. Od czerwca przez Polskę i port w Małaszewiczach realizowane są regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem opcji pociągu blokowego z chińskiego Xi'an do Duisburga w Niemczech.
O CEVA LOGISTICS
CEVA Logistics jest jednym z największych globalnych operatorów logistycznych na świecie. To również jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na rynku usług logistycznych. Od maja 2019 roku CEVA Logistics jest częścią CMA CGM - globalnego lidera w spedycji i logistyce. CEVA Logistics świadczy pełen wachlarz usług transportowo-logistycznych, od zarządzania frachtem drogowym, morskim i lotniczym, globalnymi łańcuchami dostaw i dystrybucją, aż po rozwiązania w zakresie dedykowanej logistyki kontraktowej w ok. 1000 lokalizacjach w ponad 160 krajach. Obsługuje najbardziej wymagające branże, oferując doskonałość operacyjną dla przemysłu: motoryzacyjnego, energetycznego, retail, health&care, lotniczego oraz technologicznego. Średnie roczne obroty CEVA Logistics w 2019 r. wyniosły ponad 7 mld USD. Firma zarządza magazynami o łącznej powierzchni 9 mln mkw. w 750 lokalizacjach na świecie. CEVA zatrudnia ponad 78 tys. pracowników. W Polsce, CEVA Logistics działa od 1996 roku w ponad 20 lokalizacjach, zatrudniając ponad 2,2 tys. pracowników.
Więcej na www.cevalogistics.com
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.