Komunikaty PR

Ruszyła budowa Panattoni Park Gorzów Wielkopolski

2020-02-14  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozpoczął budowę Panattoni Park Gorzów Wielkopolski o planowanej powierzchni blisko 70 000 m kw. Inwestycja powstaje 7 km od centrum miasta, w pobliżu S3, na trasie ze Szczecina do autostrady A2 i już ma pierwszych najemców. Są nimi Omnipack i Logoplaste Polska, którzy wynajęli łącznie ponad 10 000 m kw.

Symboliczna inauguracja budowy Panattoni Park Gorzów Wielkopolski – 14 lutego br. wmurowano kamień węgielny pod nową inwestycję dewelopera w województwie lubuskim. Jest nią Panattoni Park Gorzów Wielkopolski o planowanej powierzchni blisko 70 000 m kw. w ramach dwóch budynków. Budowa centrum dystrybucyjnego będzie przebiegać w trzech etapach, a zakończenie pierwszego przypada na czerwiec 2020 r. Inwestycja jest pierwszą realizacją dewelopera w Gorzowie Wielkopolskim i zdaniem Doroty Jagodzińskiej-Sasson, Dyrektor Zarządzającej w Panattoni, jedną z ciekawszych – „Panattoni Park Gorzów Wielkopolski to niezwykle atrakcyjne miejsce na magazynowej mapie Polski. To Zachód Polski i bezpośrednie sąsiedztwo z Niemcami, które interesują się województwem lubuskim i lokują w nim swoje inwestycje, tym samym poszerzając swoją działalności na inne rynki. To również wspaniała lokalizacja dla rodzimych przedsiębiorstw, skoncentrowanych na rozwoju biznesu w zachodniej Europie”.

W uroczystości rozpoczęcia budowy Panattoni Park Gorzów Wielkopolski uczestniczyli nie tylko przedstawiciele dewelopera i władz miejskich, ale i pierwsi najemcy – Omnipack oraz Logoplaste Polska, którzy zajmą łącznie ponad 10 000 m kw.

Omnipack dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie usług fulfillmentowych dla sektora e-commerce, a w Panattoni Park Gorzów Wielkopolski wynajął 6,5 tys. m kw. Firma rozwija się niezwykle dynamicznie, a otwarcie nowej przestrzeni magazynowej ma związek z ekspansją usług na rynek europejski. Jak komentuje Rafał Szcześniewski Founder & COO Omnipack: - „Blisko połowa klientów Omnipacku prowadzi biznes międzynarodowy, a my jesteśmy m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Czechach” i dodaje: „Lokalizacja w Gorzowie to część naszej strategii na 2020 r, która obejmuje ekspansję międzynarodową. Dzięki otwarciu naszego magazynu przy granicy z Niemcami, będziemy w stanie zaoferować na tym rynku dostawy już na następny dzień roboczy i w cenie bardzo zbliżonej do lokalnych stawek krajowych w Niemczech. To bardzo ważny element przewagi konkurencyjnej, ułatwiający operowanie na europejskim rynku e-commerce”. W transakcji podpisaniu najmu, Omnipac reprezentowany był przez firmę doradczą Cushman & Wakefield.

Drugim najemcą jest Logoplaste, globalny dostawca usług o wartości dodanej i producent sztywnych plastikowych pojemników dla wielu znanych światowych firm konsumenckich. Obecność w gorzowskim parku komentuje Gerardo Chiaia, CEO Logoplaste „Nasza nowa powierzchnia w Panattoni Park Gorzów Wielkopolski, o metrażu ponad 3700 m kw., wzmacnia obecność Logoplaste Polska w kraju. Inwestycja stanie się ważnym HUBem logistycznym dla nas i dla naszych klientów. Założona w 1976 r. firma jest pionierem wewnętrznego modelu produkcji, który znacznie ogranicza emisje CO2 z transportu i opakowań wtórnych oraz przyczynia się do poprawy ogólnego wpływu na środowisko ze strony łańcucha dostaw klientów. W transakcji najemcę reprezentowała agencja nieruchomości JLL.

Panattoni Park Gorzów Wielkopolski to kolejny projekt dewelopera w województwie lubuskim, wzdłuż drogi ekspresowej S3. W tym regionie firma zrealizowała przede wszystkim obiekty produkcyjne, ale także dwa, nowoczesne centra dystrybucyjne w Zielonej Górze. Gorzowskie centrum logistyczne o powierzchni blisko 70 000 m kw. zaprojektowano w ramach dwóch budynków, dostosowanych do potrzeb klientów z różnych branż. Hale wyposażone są w nowoczesne doki rozładunkowe, bramy z poziomu „0”, a także przestronne biura z możliwością indywidualnej aranżacji. Inwestycja będzie spełniać kryteria certyfikatu BREEAM na poziomie VERY GOOD.
Panattoni Park Gorzów Wielkopolski jest zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, 7 km od centrum miasta, w pobliżu S3, na trasie ze Szczecina do autostrady A2.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.