Ruszyła budowa Panattoni Park Gorzów Wielkopolski
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozpoczął budowę Panattoni Park Gorzów Wielkopolski o planowanej powierzchni blisko 70 000 m kw. Inwestycja powstaje 7 km od centrum miasta, w pobliżu S3, na trasie ze Szczecina do autostrady A2 i już ma pierwszych najemców. Są nimi Omnipack i Logoplaste Polska, którzy wynajęli łącznie ponad 10 000 m kw.
Symboliczna inauguracja budowy Panattoni Park Gorzów Wielkopolski – 14 lutego br. wmurowano kamień węgielny pod nową inwestycję dewelopera w województwie lubuskim. Jest nią Panattoni Park Gorzów Wielkopolski o planowanej powierzchni blisko 70 000 m kw. w ramach dwóch budynków. Budowa centrum dystrybucyjnego będzie przebiegać w trzech etapach, a zakończenie pierwszego przypada na czerwiec 2020 r. Inwestycja jest pierwszą realizacją dewelopera w Gorzowie Wielkopolskim i zdaniem Doroty Jagodzińskiej-Sasson, Dyrektor Zarządzającej w Panattoni, jedną z ciekawszych – „Panattoni Park Gorzów Wielkopolski to niezwykle atrakcyjne miejsce na magazynowej mapie Polski. To Zachód Polski i bezpośrednie sąsiedztwo z Niemcami, które interesują się województwem lubuskim i lokują w nim swoje inwestycje, tym samym poszerzając swoją działalności na inne rynki. To również wspaniała lokalizacja dla rodzimych przedsiębiorstw, skoncentrowanych na rozwoju biznesu w zachodniej Europie”.
W uroczystości rozpoczęcia budowy Panattoni Park Gorzów Wielkopolski uczestniczyli nie tylko przedstawiciele dewelopera i władz miejskich, ale i pierwsi najemcy – Omnipack oraz Logoplaste Polska, którzy zajmą łącznie ponad 10 000 m kw.
Omnipack dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie usług fulfillmentowych dla sektora e-commerce, a w Panattoni Park Gorzów Wielkopolski wynajął 6,5 tys. m kw. Firma rozwija się niezwykle dynamicznie, a otwarcie nowej przestrzeni magazynowej ma związek z ekspansją usług na rynek europejski. Jak komentuje Rafał Szcześniewski Founder & COO Omnipack: - „Blisko połowa klientów Omnipacku prowadzi biznes międzynarodowy, a my jesteśmy m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Czechach” i dodaje: „Lokalizacja w Gorzowie to część naszej strategii na 2020 r, która obejmuje ekspansję międzynarodową. Dzięki otwarciu naszego magazynu przy granicy z Niemcami, będziemy w stanie zaoferować na tym rynku dostawy już na następny dzień roboczy i w cenie bardzo zbliżonej do lokalnych stawek krajowych w Niemczech. To bardzo ważny element przewagi konkurencyjnej, ułatwiający operowanie na europejskim rynku e-commerce”. W transakcji podpisaniu najmu, Omnipac reprezentowany był przez firmę doradczą Cushman & Wakefield.
Drugim najemcą jest Logoplaste, globalny dostawca usług o wartości dodanej i producent sztywnych plastikowych pojemników dla wielu znanych światowych firm konsumenckich. Obecność w gorzowskim parku komentuje Gerardo Chiaia, CEO Logoplaste „Nasza nowa powierzchnia w Panattoni Park Gorzów Wielkopolski, o metrażu ponad 3700 m kw., wzmacnia obecność Logoplaste Polska w kraju. Inwestycja stanie się ważnym HUBem logistycznym dla nas i dla naszych klientów. Założona w 1976 r. firma jest pionierem wewnętrznego modelu produkcji, który znacznie ogranicza emisje CO2 z transportu i opakowań wtórnych oraz przyczynia się do poprawy ogólnego wpływu na środowisko ze strony łańcucha dostaw klientów. W transakcji najemcę reprezentowała agencja nieruchomości JLL.
Panattoni Park Gorzów Wielkopolski to kolejny projekt dewelopera w województwie lubuskim, wzdłuż drogi ekspresowej S3. W tym regionie firma zrealizowała przede wszystkim obiekty produkcyjne, ale także dwa, nowoczesne centra dystrybucyjne w Zielonej Górze. Gorzowskie centrum logistyczne o powierzchni blisko 70 000 m kw. zaprojektowano w ramach dwóch budynków, dostosowanych do potrzeb klientów z różnych branż. Hale wyposażone są w nowoczesne doki rozładunkowe, bramy z poziomu „0”, a także przestronne biura z możliwością indywidualnej aranżacji. Inwestycja będzie spełniać kryteria certyfikatu BREEAM na poziomie VERY GOOD.
Panattoni Park Gorzów Wielkopolski jest zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, 7 km od centrum miasta, w pobliżu S3, na trasie ze Szczecina do autostrady A2.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.