Salesforce przedstawia innowacyjne rozwiązanie Marketing Cloud i Commerce Cloud
Salesforce, [NYSE: CRM], globalny lider w dziedzinie rozwiązań CRM, wprowadził innowacyjne rozwiązania w ramach usługi Digital 360, pomagając firmom szybciej przechodzić na technologie cyfrowe. W ten sposób firmy zyskują dostęp do nowej generacji rozwiązań dedykowanych dla marketingu, handlu i tworzenia doświadczeń cyfrowych.
Wkroczyliśmy w moment, w którym konsumenci przekraczają granice tego, co oznacza bycie "digital first" - począwszy od kupowania samochodów i artykułów spożywczych przez Internet, aż po składanie wniosków o kredyt hipoteczny przez telefon - klienci coraz bardziej polegają na technologiach. Budżety marketingowe przedsiębiorstw podążają za tymi trendami, co ma odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży online, sięgającej ponad 4 bilionów[1] dolarów i spodziewanym w tym roku udziale technologii cyfrowych na poziomie połowy wszystkich globalnych wydatków na reklamę[2]. Salesforce pomaga firmom wyprzedzić te zmiany, generując średnio ponad 100 miliardów prognoz sztucznej inteligencji Einstein, wysyłając 682 miliardów wiadomości e-mail i realizując średnio trzy miliony transakcji handlowych dziennie (według statystyk z 2020 roku).
Aby w pełni wykorzystać potencjał technologii cyfrowych, firmy muszą tworzyć połączone doświadczenia i mieć pełne zrozumienie preferencji, pasji i potrzeb swoich klientów. Nowe technologie Salesforce łączą dane i technologie cyfrowe - zespalając marketing, handel, sprzedaż i obsługę, dzięki czemu firmy mogą stawiać swoich klientów w centrum strategii cyfrowej.
"Bycie digital first i customer centric nigdy nie było ważniejsze" - powiedział David Schmaier, President and Chief Product Officer w Salesforce. "Dzięki Digital 360, firmy mają do dyspozycji pełną moc narzędzi Salesforce, dzięki czemu mogą przyspieszyć transformację cyfrową, zbudować jedno źródło informacji o swoich klientach i napędzać wzrost marki."
Marketing Cloud 360: Marketing nowej generacji
Nowa generacja Marketing Cloud pozwala marketerom lepiej poznać swoich klientów dzięki danym znajdującym się w jednym miejscu. Sztuczna inteligencja pozwala na angażowanie klientów w sposób spójny, zgodny z ich oczekiwaniami i w pełni spersonalizowany. Kolejną korzyścią jest optymalizacja działań marketingowych, dzięki ujednoliconej analityce danych.
- Salesforce CDP: Salesforce CDP to platforma danych o klientach dla przedsiębiorstw, która zwiększa możliwości interakcji z nimi w każdym miejscu. Firmy mogą gromadzić dane z systemu CRM - w zakresie sprzedaży, obsługi, marketingu czy lojalności klientów i wykorzystywać je do prowadzenia skutecznych działań marketingowych, reklamowych, a także personalizacji, która polepsza relacje z klientami, a co za tym idzie zwiększa przychody. Salesforce CDP integruje dwie technologie, aby pomóc firmom w szybkim dostarczaniu bardziej dynamicznych doświadczeń:
- Interaction Studio analizuje interakcje międzykanałowe marki i wykorzystuje platformę sztucznej inteligencji Einstein, aby szybko określać i wysyłać wiadomości, oferty produktowe lub rekomendacje.
- Loyalty Management zapewnia firmom segmentację klientów w czasie rzeczywistym, biorąc pod uwagę status członkostwa, poziom lojalności i saldo punktów. W ten sposób łatwiej pielęgnować relacje i tworzyć trwałą lojalność.
- Google i Salesforce: Klienci coraz częściej wchodzą dziś w cyfrowe interakcje z markami i mają coraz większe oczekiwania dotyczące ich prywatności w sieci. Strategiczne partnerstwo między Google i Salesforce pomaga marketerom lepiej zrozumieć swoich klientów. Usługa Customer Match, która szanując prywatność klientów i ich zaufanie do marki, dostarcza zaawansowanych narzędzi personalizacji w zakresie marketingu i reklamy. Firmy mogą nadal inwestować w rozwiązania ułatwiające wykorzystanie wiedzy o klientach z produktów Salesforce, w tym Salesforce CDP, do aktywacji w reklamach w Google.
- Raporty Datorama dla Marketing Cloud: Dzięki Salesforce Datorama, marketerzy mają do dyspozycji ofertę analityczną Marketing Cloud, w ramach której mają dostęp do najnowszych raportów, które pozwalają analizować i optymalizować wydajność.
- Ścieżka kariery na Trailhead: Teraz w Trailhead - bezpłatnej platformie edukacyjnej online firmy Salesforce – znajdują się materiały dla każdego, kto chce rozpocząć lub rozwinąć swoją karierę w marketingu. Trailhead zapewnia każdemu dostęp do specjalistycznej wiedzy, społeczności ekspertów w dziedzinie marketingu oraz niestandardowych ścieżek szkoleniowych, umożliwiających podnoszenie kwalifikacji w zakresie e-mailingu, generowania popytu, analityki marketingowej, nauki o danych oraz pełnienia roli CMO.
- Snapchat Audience Match: Marketerzy mogą teraz korzystać z danych przechowywanych w Salesforce, aby realizować spersonalizowane reklamy w serwisie Snapchat. Firmy mogą dzięki temu wykorzystywać wiedzę o swoich klientach do tworzenia treści dopasowanych do ich oczekiwań. Poza tym, dzięki dostępności funkcji lookalikes, która identyfikuje nowych odbiorców o podobnych cechach do tych obecnych, firmy mogą stale poszerzać grono klientów.
- Integracja z WhatsApp: Firmy mogą korzystać z rozwiązania Marketing Cloud's WhatsApp Business Solution, które dzięki integracji z aplikacją WhatsApp umożliwia bezpośredni kontakt z klientami, szybko konfigurując konto i wykorzystując szablony wiadomości. Ponadto funkcja zapewnia większe zaangażowanie klientów między innymi dzięki wykrywaniu słów kluczowych.
Commerce Cloud 360: Następna generacja handlu zorientowana na klienta
Commerce Cloud pomaga firmom wyjść poza pojedynczą transakcję, umożliwiając tworzenie trwałych relacji. Nowe technologie pomagają firmom identyfikować trendy biznesowe, personalizować doświadczenia klientów i integrować całą podróż klienta – od pierwszych odwiedzin witryny sklepu, przez realizację i finalizację zamówienia.
- Salesforce CDP for Commerce: Dzięki zintegrowaniu danych z Commerce Cloud z Salesforce CDP firmy uzyskują pełny wgląd w informacje o klientach, na każdym etapie kontaktu z nim. Takie ujednolicone źródło wiedzy daje możliwość wykorzystania danych handlowych w marketingu wielokanałowym, a co za tym idzie większe zadowolenie klienta.
- B2B2C Commerce: Dzięki nowej aplikacji B2B2C Commerce, firmy B2B mogą o wiele szybciej uruchomić witrynę sklepu internetowego, aktywując model sprzedaży direct-to-consumer (D2C). Dzięki temu firmy, które sprzedają za pośrednictwem dystrybutorów i sprzedawców detalicznych, mogą przejmować i wykorzystywać dane 1st party w marketingu, sprzedaży i usługach. Takie kompleksowe podejście pozwala na lepsze poznanie swoich klientów, a w rezultacie zwiększenie źródła przychodów.
- Salesforce Order Management: Rozwiązanie umożliwia firmom wyjście poza samą transakcję - poprzez kompleksową obsługę i lojalność. Dzięki rozwiązaniom Omnichannel Inventory i Order Management firmy mają wgląd w stany magazynowe w czasie rzeczywistym, w całej sieci sklepów i centrach realizacji zamówień. Narzędzia te umożliwiają bardziej przejrzyste zarządzanie zamówieniami, a z punktu widzenia klienta umożliwiają szybsze i wygodniejsze zakupy – z możliwością odbioru jeszcze tego samego dnia i dowolną formą dostawy. Dzięki dodaniu funkcji zarządzania zamówieniami dla B2B, klienci biznesowi posiadają większą elastyczność i kontrolę realizacji usługi, między innymi dzięki samoobsługowej opcji śledzenia, anulowania i modyfikacji zamówień.
- Headless PWA Kit and Managed Runtime: Dzięki nowemu zestawowi Progressive Web Application (PWA) Kit i Managed Runtime, zespoły programistów mogą szybko i bez konieczności inwestowania dużych sum pieniędzy, oddzielać technologie front-end i back-end, aby tworzyć wysoce spersonalizowane rozwiązania skierowane do klienta – określane mianem headless commerce. Tradycyjne rozwiązania handlowe wymagają miesięcy na wdrożenie i są odseparowane od kompleksowej obsługi klienta. Dzięki Salesforce programiści mogą poświęcać mniej czasu na utrzymywanie infrastruktury, a więcej na tworzenie interaktywnych i innowacyjnych doświadczeń klientów.
"Dane to podstawa wszystkich działań, jakie podejmujemy - od pozytywnych doświadczeń klientów, poprzez bardziej spersonalizowany i strategiczny marketing, po dbanie o członków naszego zespołu” powiedział Jay Farner, CEO Quicken Loans/Rocket Mortgage. "Jeśli dane są świadomie wykorzystywane, mogą zdziałać naprawdę dużo dobrego, w każdym obszarze działalności firmy”.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Salesforce, która umożliwia nam pozyskiwanie i pomiar danych 1st party, z pełnym poszanowaniem prywatności naszych klientów” - powiedział Tript Singh Lamba, dyrektor ds. zarządzania produktami w Google.
"Marketing Cloud umożliwił Align Technology nawiązanie kontaktu z konsumentami, budując przy tym bardziej znaczące doświadczenia" - powiedział Nate Minnich, wiceprezes ds. marketingu w obu Amerykach, Align Technology. "W Align Technology produkujemy rozwiązania dla branży ortodontycznej, w tym system Invisalign. Dane z Marketing Cloud ułatwiają nam kontakt konsumentów z lekarzami – specjalistami w zakresie Invisalign. To autorskie podejście oparte na danych może pomóc nam dotrzeć do potencjalnych 500 milionów nowych klientów na całym świecie, którzy mogliby odmienić swój uśmiech dzięki naszym specjalistom.”
[1] eMarketer, 2021
[2] Marketing Charts, 2021
Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu
2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.