SAP wprowadza kolejne innowacje wspierające klientów w erze AI
Linkleaders
Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
SAP wprowadza do swojego portfolio innowacje wspierające klientów w przeprowadzaniu transformacji biznesowej. Dzięki temu klienci będą mogli w pełni wykorzystywać potencjał swoich danych, generując jeszcze trafniejsze informacje oraz osiągając szybszy wzrost i większą wydajność w erze sztucznej inteligencji.
Nowe możliwości pojawią się w rozwiązaniu SAP Datasphere. Będą to m.in. nowe funkcje oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które pozwolą na zmiany w procesach planowania, upraszczając strukturę danych i pozwalając na bardziej intuicyjną interakcję z nimi.
– Wykorzystywanie danych w celu podejmowania bardziej trafnych decyzji jest imperatywem technologicznym przedsiębiorstw. W miarę jak sztuczna inteligencja (koniecznie oparta na danych wysokiej jakości) rewolucjonizuje każdy aspekt działalności biznesowej, trend ten tylko zyskuje na znaczeniu. Nasze innowacje w obrębie SAP Datasphere, a także rozszerzone partnerstwo z Collibra to kamienie milowe, dzięki którym jeszcze pełniej możemy wspierać klientów w przeprowadzaniu inteligentnych transformacji biznesowych za pomocą danych – mówi Juergen Mueller, dyrektor ds. technologii i członek zarządu SAP.
Sednem zapowiadanych nowości jest koncepcja data fabric (pol. tkanina danych). To architektura, która pomaga sprawiać, że dane biznesowe nie są tylko zasobem, ale stają się podstawą inicjatyw strategicznych. Ogłoszone przez SAP innowacje i partnerstwo umożliwiają organizacjom dostarczanie istotnych danych użytkownikom, przy zachowaniu kontekstu biznesowego i logiki.
– By w pełni wykorzystywać dane, organizacja musi wyciągać z nich znaczące wnioski, a można to osiągnąć jedynie poprzez zachowanie nienaruszonego kontekstu biznesowego. Wyodrębnianie i przenoszenie danych przekłada się na utratę większości ich znaczenia, ponieważ tracą wtedy związek z procesami biznesowymi. Koncepcja data fabric pozwala na uproszczenie dostępu do kluczowych informacji biznesowych, rozproszonych w wielu aplikacjach, chmurze i lokalnych magazynach, niezależnie od tego, gdzie się znajdują, przy jednoczesnym zachowaniu nienaruszonego kontekstu biznesowego i znaczenia. W ten sposób organizacje mogą natychmiast podejmować działania i dostarczać znaczące i centralnie zarządzane dane użytkownikom biznesowym, aby te cenne zasoby wspierały podejmowanie decyzji opartych na danych – podsumowuje Alex-Luis Militaru, dyrektor SAP Business Technology Platform, SAP Central and Eastern Europe.
Innowacje w obrębie SAP Datasphere pomagają klientom uzyskać ujednolicony widok danych, który upraszcza ich krajobraz, zachowując kontekst i logikę – umożliwiając szybsze dostosowywanie się do zmian rynkowych i podejmowanie bardziej efektywnych decyzji. Od nowych funkcji copilot i wektorowej bazy danych, dzięki którym kontekst biznesowy pozostaje stały w wynikach dostarczanych przez AI, po nowy graf wiedzy, pomagający odkrywać spostrzeżenia i wzorce w złożonych danych, innowacje SAP w zakresie danych wspierają klientów w pełnym i sprawnym wykorzystaniu potencjału ich danych.
– Zdecydowaliśmy się wykorzystać SAP Datasphere do stworzenia nowoczesnej architektury danych biznesowych w połączeniu z naszym środowiskiem SAP S/4HANA. Pozwoliło nam to na stworzenie nowoczesnej platformy analizy danych biznesowych, która działa w oparciu o zaufane dane i ich modele – dodaje Achim Welter, Senior Director ERP, Digital & IT Strategy, Hershey’s.
Copilot AI i zarządzanie AI
Generatywny asystent biznesowy (copilot) AI o nazwie Joule jest teraz dostępny w SAP Analytics Cloud, aby między innymi zautomatyzować tworzenie i rozbudowywanie raportów, prezentacji czy planów. Automatyzacja ta jest możliwa dzięki funkcjom inżynierii wektorowej SAP HANA Cloud, które łączą moc dużych modeli językowych z istotnymi danymi organizacji – by kontekst biznesowy w informacjach dostarczanych przez AI pozostawał stały.
Wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji w organizacji jest możliwe tylko przy wsparciu zaufanych i odpowiednio zarządzanych danych. Aby zapewnić organizacjom rozwiązanie do zarządzania politykami, procesami i praktykami AI, SAP rozszerza współpracę z Collibra w celu zintegrowania rozwiązania Collibra AI Governance z zasobami danych SAP. Wesprze to klientów w przejrzystym i odpowiedzialnym podejściu do zarządzania danymi, a także dbaniu o zgodność z przepisami, wymogami i polityką prywatności.
Odkrywanie ukrytych zależności i wzorców za pomocą Knowledge Graph
Dzięki nowemu grafowi wiedzy SAP Datasphere organizacje mogą odkrywać ukryte zależności i wzorce w swoich aplikacjach i systemach. Umożliwia to zarówno użytkownikom technicznym, jak i biznesowym dogłębne zrozumienie relacji między danymi, metadanymi i procesami biznesowymi, a także zwiększenie skuteczności uczenia maszynowego i dużych modeli językowych.
Ujednolicone i zaawansowane planowanie i analityka
Nowa integracja SAP Datasphere z SAP Analytics Cloud oznacza pojedynczy system zarządzania danymi i zaawansowaną analitykę, wspierające planowanie w obrębie organizacji. Użytkownicy mogą korzystać z jednego elastycznego modelu, aby uniknąć silosowania danych między procesami planowania, używając jednego narzędzia do przygotowywania danych, modelowania i planowania.
Ponadto użytkownicy biznesowi mogą korzystać z nowej funkcji kompasu w SAP Analytics Cloud, która dzięki symulacji opartej na danych umożliwia uzyskanie lepszych wyników planowania i analizy. Pozwala to firmom korzystać ze złożonych symulacji za pośrednictwem interfejsu czatu do oceny wyników predykcji i stałego dostosowywania kontrolowanych zmiennych. To wpływa na proces planowania – poprzez natywne połączenie różnych jego aspektów (np.: finansowego, operacyjnego, związanego z łańcuchem dostaw i zasobami ludzkimi) z aplikacjami SAP i danymi z zewnątrz.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie https://news.sap.com/?p=221995

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.