Savills IM expands its portfolio of warehouse facilities in Poland
Savills Investment Management (Savills IM), the international real estate investment manager, acquired a logistics center near Wrocław. The purchase price amounts to EUR 32,7 million. This modern facility with a total area of 46,000 sqm. was purchased by Savills IM on behalf of Savills IM European Logistics Fund 3 (ELF 3) from Panattoni Europe.
During that transaction Savills IM was advised by Wolf Theiss, EY, Gleeds and Savills.
The property totalling 46,000 sqm. was built in 2019 and is fully leased by domestic and international companies from the logistics, food and chemical sectors. The investment is located in Nowa Wieś Wrocławska near Wrocław, within a major logistics hub and next to A4 / A8 highway interchange, the S8 expressway and the national road No. 5.
Piotr Trzciński, Director, Head of Transactions – Poland, Savills IM, said:
“Owing to its’ favourable location near the border with Germany and the Czech Republic, very good road connections with major Polish cities and an absorptive local market, Wrocław is developing rapidly and aspires to become one of the largest warehouse markets in the country. Outstanding location of the park, the proximity of an important industrial cluster and a diverse profile of tenants influenced our decision to debut in Wrocław. The investment presents a very good fit to the strategy of the ELF3 fund, which assumes investing in modern warehouse facilities with the potential to increase their value, located on the key markets in Europe, close to major transport corridors.
The scale of our activities in the logistics sector in Poland is manifested by the fact that in recent months only our Polish portfolio was expanded with new logistics assets totalling nearly 400,000 sqm and EUR 300 million in transaction value.”
Savills IM’s logistics real estate portfolio has been expanded in recent months by warehouse parks in Warsaw (42,000 sqm.) and Sosnowiec (37,000 sqm.). Its portfolio also includes two modern BTS (build-to-suit) facilities acquired by Savills IM on behalf of an Asian investor. The first one is the Amazon Gliwice logistics center, established in 2019. The facility with a record space of over 200,000 sqm. was built according to the guidelines provided by Amazon, the global e-commerce leader. The second investment of this kind is the H&M Bolesławiec distribution center offering 75,000 sqm. of space. Both projects were developed by Panattoni Europe.
In Poland, Savills IM currently manages logistics assets with a total area of over 720,000 sqm. and a total value of EUR 500 million.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.