Savills Investment Management powiększa portfolio obiektów magazynowych w Polsce
Savills Investment Management, międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, nabył centrum logistyczne pod Wrocławiem. Wartość transakcji wyniosła 32,7 mln EUR. Nowoczesny obiekt o powierzchni 46 tys. mkw. został zakupiony przez Savills Investment Management od Panattoni Europe w imieniu funduszu logistycznego Savills IM European Logistics Fund 3 (ELF 3).
Podczas transakcji Savills Investment Management doradzały firmy: Wolf Theiss, EY, Gleeds i Savills.
Obiekt, którego powierzchnia wynosi 46 tys. mkw., powstał w 2019 roku i jest w pełni wynajęty przez polskie oraz międzynarodowe firmy m.in. z sektora spedycyjnego, spożywczego i chemicznego. Inwestycja znajduje się w Nowej Wsi Wrocławskiej k. Wrocławia, w obszarze głównego hubu logistycznego, przy skrzyżowaniu autostrad A4 i A8, drogi ekspresowej S8 oraz drogi krajowej nr 5.
Piotr Trzciński, Head of Transactions – Poland, Savills Investment Management, powiedział:
„Dzięki korzystnemu położeniu w pobliżu granicy z Niemcami i Czechami, bardzo dobrym połączeniom drogowym z głównymi polskimi miastami oraz chłonnemu rynkowi lokalnemu, prężnie rozwijający się Wrocław aspiruje do bycia jednym z największych rynków magazynowych w kraju. Doskonałe położenie parku, bliskość ważnego klastra przemysłowego oraz zróżnicowany profil najemców wpłynęły na naszą decyzję o debiucie we Wrocławiu. Bardzo dobrze wpisuje się on w strategię funduszu ELF3, zakładającą inwestowanie w nowoczesne obiekty magazynowe o potencjale wzrostu wartości, zlokalizowane na kluczowych rynkach w Europie, w pobliżu głównych korytarzy komunikacyjnych.
Skalę naszych działań w sektorze logistycznym w Polsce obrazuje fakt, iż tylko w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy do naszego portfolio dołączyły aktywa magazynowe o łącznej powierzchni blisko 400 tys. mkw., a wartość transakcji sięgnęła 300 mln EUR.”
Portfel nieruchomości logistycznych Savills Investment Management uzupełniły w ostatnich miesiącach również parki magazynowe w Warszawie (42 tys. mkw.) oraz w Sosnowcu (37 tys. mkw.). W portfelu znajdują się także dwa nowoczesne obiekty typu BTS (build-to-suit) nabyte przez Savills Investment Management z ramienia inwestora azjatyckiego. Pierwszym z nich jest centrum logistyczne Amazon Gliwice, powstałe w 2019 roku. Obiekt o rekordowej powierzchni ponad 200 tys. mkw. został wybudowany według wytycznych Amazon, globalnego lidera w branży e-commerce. Drugą inwestycją jest oferujące 75 tys. mkw. powierzchni centrum dystrybucyjne H&M w okolicach Bolesławca. Oba obiekty zostały wybudowane przez Panattoni Europe.
W Polsce Savills Investment Management zarządza obecnie aktywami logistycznymi o łącznej powierzchni ponad 720 tys. mkw. i wartości ponad 500 mln EUR.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.