SCB i Fundacja Kapitan Światełko z akcją profilaktyczną „Biustowniczki”
„Biustowniczki” to akcja skierowana do kobiet w wieku 18-35 lat, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Już wiosną br. będą one mogły skorzystać z bezpłatnego USG piersi, bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów, w największych miastach Polski. Badania odbędą się na terenie wybranych galerii handlowych w specjalnie przygotowanych gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, odpowiedzialna za bliźniaczą kampanię „Mosznowładcy”, natomiast jej wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.
Wrocław, 20 lutego 2024 r. W ramach akcji „Biustowniczki” Santander Consumer Bank sfinansuje badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla każdej zainteresowanej kobiety w wieku 18-35 lat. By wziąć w niej udział, należy jedynie pojawić się w miejscu wyznaczonym przez organizatora i poczekać na swoją kolej w gabinecie mobilnym. Celem akcji jest edukacja uczestniczek w kwestii troski o zdrowie niezależnie od wieku. To szczególnie ważne w świetle tego, że rak piersi jest rozpoznawany co roku u blisko 2 mln kobiet na całym świecie. Jest to też najczęściej występujący nowotwór złośliwy u pań.
- Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Rak piersi to groźny wróg, z którym trzeba walczyć bez względu na metrykę – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – To właśnie dlatego projekt „Biustowniczki” jest tak istotny. Zapewnia on kobietom przed 36 rokiem życia 320 godzin darmowych badań, na które mogą przyjść z osobą towarzyszącą, bez skierowania, ubezpieczenia i zapisów. W ciągu 15 minut każda z pań, która zdecyduje się wziąć udział w akcji, może upewnić się, że nie ma powodów do niepokoju o swoje zdrowie lub zareagować odpowiednio wcześniej w przypadku wykrycia jakiejkolwiek zmiany.
Dzień Kobiet jak żaden inny
Akcja „Biustowniczki” rozpocznie się symbolicznie 8 marca br. we Wrocławiu w Galerii Dominikańskiej przy pl. Dominikańskim 3. W kolejne piątki i soboty, aż do 18 maja br., zainteresowane panie przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarze i pielęgniarki poświęcą 10 godzin na zbadanie uczestniczek w dwóch gabinetach mobilnych. O tym, kto skorzysta z tej możliwości w pierwszej kolejności, zdecyduje czas przyjścia na miejsce.
- W ramach „Biustowniczek” planujemy również e-mailową kampanię edukacyjną skierowaną do klientek banku z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych opracowanych na potrzeby akcji – dodaje Sylwia Małycha, Menadżerka ds. Komunikacji Wewnętrznej i PR z Santander Consumer Banku. – Każda z nich dostanie też zaproszenie do udziału w darmowych badaniach. Finansowanie „Biustowniczek” jest dla nas również okazją do tego, żeby promować zdrowie piersi i jąder wśród załogi naszego banku oraz ich rodzin. Mamy zaplanowaną w tym celu specjalną serię działań m.in. badania przesiewowe w gabinetach mobilnych w naszym biurze dla pracowników oraz ich rodziców i cykl spotkań z ekspertami w obszarach związanych z profilaktyką zdrowia piersi i jąder.
Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/
- Biustowniczki to kampania, jakiej jeszcze w Polsce nie było. Chcemy zapewnić jak najszerszy dostęp do badań przesiewowych młodym kobietom - czyli grupie, której problemy często bywają bagatelizowane. Biustowniczki zapraszają do aktywnego dbania o swoje zdrowie, jak najbardziej skracając drogę do profesjonalnych badań USG piersi - uczestniczki nie poniosą żadnych kosztów, nie potrzebują skierowań ani dokumentacji. Nowotwory w wieku 20-30 lat zdarzają się rzadziej, natomiast mają bardziej agresywny przebieg - dzięki badaniom profilaktycznym dajemy kobietom potężne narzędzie w walce z nimi - wiedzę. Kampanię wesprą influencerki z całego kraju, które pomogą nam informować młode dziewczyny, że pomimo wielu stereotypów, o zdrowie należy dbać bez względu na wiek – podsumowuje Sabina Żurek, koordynatorka „Biustowniczek” z Fundacji Kapitan Światełko.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.