SCB otrzymał 350 mln zł na finansowanie ekologicznych inwestycji
Santander Consumer Bank nawiązał relacje z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOiR). W ramach tej współpracy otrzymany od EBOiR kredyt zostanie przeznaczony na pożyczki finansujące inwestycje klientów, które pomagają oszczędzić energię w budynkach mieszkalnych. Partnerstwo z EBOiR jest oferowane instytucjom, które mają duży udział w sprzedaży ekologicznych produktów i podejmują inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Wrocław, 12 października 2022 r. Współpraca Santander Consumer Banku z EBOiR pozwoli mu zwiększyć możliwości udzielania kredytów na ekologiczne produkty. Fundusze w złotówkach zostaną przekazane prywatnym właścicielom budynków mieszkalnych, którzy będą chcieli sfinansować m.in. panele fotowoltaiczne, wymianę kotłów węglowych czy inne technologie z kategorii energii odnawialnej.
- Jesteśmy dumni, że ekologiczna oferta Santander Consumer Banku zwróciła uwagę EBOiR – mówi Renata Serafin-Francuz, Menadżer ds. ALM z Departamentu Zarządzania Finansowego z Santander Consumer Banku. – Wspieranie naszych klientów w zakupie rozwiązań przyjaznych środowisku jest dla nas bardzo ważne. W tym celu jako jeden z pierwszych banków, zgłosiliśmy się do programu „Czyste Powietrze”, chcąc wprowadzić do swojej oferty kredyt z dotacją na ekorozwiązania dla domu. Już wcześniej jednak oferowaliśmy raty na pompy ciepła i panele fotowoltaiczne. Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z EBOiR będziemy mogli jeszcze bardziej przyczynić się do zwiększania liczby technologicznych rozwiązań, które wykorzystują energie odnawialne.
Kredyt dla Santander Consumer Banku został udzielony w ramach „Programu Finansowania Efektywności Energetycznej w Budynkach Mieszkalnych w Polsce” – PolREFF, przeznaczonego na inwestycje przyjazne środowisku. Ich celem jest obniżenie zużycia i tym samym kosztów energii ponoszonych przez konsumentów oraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.