Komunikaty PR

Stocznia Cesarska: Budynek Dyrekcji wkrótce zakończenie remontu

2020-02-06  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Remont budynku Dyrekcji Stoczni Gdańskiej na ostatniej prostej.

Zdjęcia do pobrania: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iLJxRlRF35iLY-PMYg?e=qdxUgb 

Był tłem najważniejszych wydarzeń społecznych i politycznych ruchu Solidarności, teraz, staraniem właściciela, spółki Stocznia Cesarska Development, budynek Dyrekcji Stoczni Gdańskiej odzyskuje należyty blask, a inwestor otwiera przed nim nowy rozdział.

Powstały w 1871 roku obiekt przez lata ulegał licznym przemianom. Był modyfikowany, rozbudowywany i znacząco ucierpiał w czasie działań wojennych. Remont Dyrekcji jest pierwszym etapem rewitalizacji Stoczni Cesarskiej - projektu rewitalizacji 16ha postoczniowych w Gdańsku.

Od czasu powstania budynek Dyrekcji przechodzi pierwszy kompleksowy remont zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz, od konstrukcji do najdrobniejszych detali. Wyczyszczeniu i scaleniu kolorystycznemu poddano 160 tyś. historycznych cegieł z czterech różnych zakładów (Kokoszken-Kokoszki, Cadinen-Kadyny, Kolibken-Kolibki, Lenzen- Schmit – Leźno). Naprawiono, uzupełniono lub wymieniono 100 km fug. Olbrzymim wyzwaniem była naprawa i przywrócenie stolarki okiennej i drzwiowej. W czasie remontu wymieniono lub odrestaurowano łącznie 330 okien. Te, które nie zachowały się nawet w szczątkowej formie trzeba było odtworzyć na podstawie dokumentacji zdjęciowej. W budynku założono poziome i pionowe izolacje przeciwwilgociowe. Po raz pierwszy w Dyrekcji pojawi się winda, zapewniając dostępność obiektu dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Budynek zostanie wyposażony w nowoczesne systemy wentylacyjne, grzewcze i p.poż. Po wielu latach na wieżę Dyrekcji powrócił również zegar. Wszystkie działania zrealizowano pod okiem specjalistów z zakresu konserwacji zabytków. Warty podkreślenia jest fakt, że wszystkie firmy zaangażowane w prace przy budynku prowadzą firmy z Pomorza. – mówi Przemysław Kobza, partner w firmie TPS, która pełni rolę koordynatora prac konstrukcyjnych projektu. Napawa nas dumą, że w Polsce mamy doskonale wyspecjalizowane firmy, które z taką pieczołowitością potrafią rewitalizować budynki. Tym bardziej, że w przypadku Dyrekcji, mamy do czynienia z tak ważnym historycznie obiektem.

Naszym zadaniem było połączenie duszy jednego z najciekawszych budynków dawnej Stoczni Gdańskiej z potrzebami innowacyjnych i dynamicznie rozwijających się firm. – mówi Jakub Bladowski, prezes zarządu Roark Studio, pracowni odpowiedzialnej za projekt wnętrz budynku. Postawiliśmy zatem na odrestaurowanie i wyeksponowanie ceglanych murów, drewnianych schodów, okien i drzwi oraz stalowych detali i takie zagospodarowanie wnętrz, aby spełniały wymogi start-upów i innych nowoczesnych firm. Budynek będzie wyposażony w nowoczesne zaplecze techniczne i sprzętowe, przygotowywane są współdzielone sale konferencyjne i mniejsze sale spotkań, przestrzeń co-workingowa ze strefami chill-out’u i integracji.

Wnętrze budynku z założenia stanowić ma przestrzeń elastyczną, gotową na przyjęcie najemcy o różnych potrzebach pod kątem układu funkcjonalnego oraz architektury wnętrz. Zachowane i odrestaurowane historyczne elementy wyposażenia i wykończenia wnętrz stanowić będą tło docelowej aranżacji. Stonowana kolorystyka historycznego tła nie będzie się narzucać, pozwoli na uzupełnienie go aranżacją w dowolnej stylistyce – mówi Paulina Lehmann, architekt prowadzący z Roark Studio.

Po zakończeniu prac remontowych obiekt o pow. użytkowej 4.000 m. kw. nadal będzie pełnić funkcję biurową, jednak rewitalizacja pozwoli znacząco podnieść standard obiektu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowego wyniku prac i dumni z multidyscyplinarnego zespołu, który wspiera nas w tym wyjątkowym projekcie. - mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej. Pozytywna reakcja zainteresowanych najemców, a także większej społeczności, jest dla nas bardzo pozytywnym sygnałem, że jesteśmy na właściwej drodze. 

Przygotowywany jest dla mniejszych firm i start-upów. Układ funkcjonalny sprzyjać ma budowaniu relacji międzyludzkich. W Dyrekcji, poza powierzchnią biurową, przygotowywane są współdzielone sale konferencyjne, strefy relaksu, kawiarnia i współdzielone aneksy kuchenne, ale również powierzchnia do organizacji konferencji, wystaw i imprez. Przestrzeń co-workingowa znajdzie się na dwóch najwyższych, dotychczas wyłączonych z użytkowania piętrach budynku.

Budynek już na tym etapie znalazł swoich pierwszych najemców, wśród których są firmy z branży projektowej i IT. Odwiedziliśmy kilka bardzo ładnych nowoczesnych budynków i po kilku tygodniach od tych wizyt praktycznie nie byliśmy w stanie przypomnieć sobie czym się różniły od siebie te miejsca – mówi Adam Ślipy, prezes zarządu firmy Seatech, przyszłego najemcy budynku Dyrekcji. Do budynku trafiliśmy na bardzo wczesnym etapie remontu, ale wystarczyło nam otwarcie drzwi wejściowych i w sumie podjęliśmy decyzję. To jest to! Wierzymy, że ten wyjątkowy klimat i charakter budynku stworzą nam komfortowe i niepowtarzalne miejsce pracy, co mamy nadzieję wesprze naszą kreatywność w projektowaniu nowych statków.

Jesteśmy z Gdańska i czujemy się związani z tym miastem. Stocznia Cesarska ma olbrzymią szansę stać się nowym nieprzeciętnym miejscem na mapie Trójmiasta. – mówi Piotr Rocławski, CEO Yetiz Interactive. Jesteśmy agencją interaktywną, tak więc naturalne jest, że szukamy ciekawej i niebanalnej przestrzeni, która będzie pobudzała kreatywność. Jesteśmy przekonani, że Stocznia Cesarska to właśnie takie miejsce, dobre miejsce do pracy. Industrialny klimat, wszechobecna historia i ciekawy design sprawiają, że już niedługo każdy będzie chciał tu być.

 

Zainteresowanie najemców powierzchnią biurową w budynku Dyrekcji jest bardzo duże. Pokazuje to, że coraz więcej firm szuka wyjątkowych przestrzeni z historią i charakterem. Nieczęsto zdarza się podpisać pierwsze umowy najmu na 7 miesięcy przed oficjalnym otwarciem budynku – mówi Daria Zagożdżon-Dembicka z międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, odpowiedzialnej za komercjalizację obiektu. W budynku powstał również showroom, w którym zainteresowani najemcy będą mogli zobaczyć przykładową aranżację przyszłego biura.

Ta realizacja to nasza obietnica. Z taką samą pieczołowitością chcemy podejść do każdego budynku, istniejącego na terenie Stoczni Cesarskiej – mówi Gerard Schuurman. Zależy nam na stworzeniu przestrzeni otwartej dla każdego mieszkańca Gdańska, gdzie powstaną nie tylko miejsca pracy, ale również nadwodne bulwary, kawiarnie, restauracje i miejskie place, a wszystko wśród pieczołowicie zrewitalizowanej dzielnicy, którą na każdym kroku wypełni duch historii tego miejsca.

Obecnie w budynku trwają prace wykończeniowe. Planowany termin oddania Dyrekcji do dyspozycji najemców to trzeci kwartał 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.