Stormshield z antywirusem Bitdefendera
Po rozpoczęciu rosyjskiej agresji na Ukrainę francuski producent Stormshield rozpoczął poszukiwania nowego dostawcy, który dostarczy alternatywne rozwiązanie dla skanera rosyjskiego Kaspersky Lab. Ostatecznie wybór padł na rumuńską firmę Bitdefender. Stormshield zintegruje antywirusa Bitdefendera jako opcję „Advanced Antivirus” w grupie produktów Stormshield Network Security. Nowy skaner zadebiutuje w wersjach 4.3 i 4.6 pod koniec bieżącego roku.
Stromhsield wybierając Bitdefendera, dąży do budowy ekosystemu bezpieczeństwa, bazując na europejskich dostawcach. Produkty francuskiej firmy posiadają certyfikaty NATO oraz UE. Dlatego zaraz po wybuchu wojny na Ukrainie, Stromshield wprowadził zakaz sprzedaży rosyjskiego oprogramowania, a także zaprzestał działalności w Rosji. Przed rozpoczęciem współpracy z Bitdefenderem użytkownicy systemów Stromshielda mieli do wyboru skanery ClamAV oraz wspomnianego wcześniej Kaspersky Lab.
O wyborze Bitdefendera zdecydowało kilka czynników: długa obecność firmy na globalnym rynku bezpieczeństwa IT, zaawansowane technologiczne produkty oraz kraj pochodzenia - jak wiadomo Rumunia jest członkiem Unii Europejskiej i NATO.
Stormshield, należący do koncernu Airbus Group, jest producentem rozwiązań klasy UTM i Next Gen Firewall. Firma specjalizuje się w ochronie infrastruktury przemysłowej, w tym krytycznej. Rozwiązania Stormshield chronią obecnie około 2000 polskich organizacji.
Bitdefender rozpoczął swoją działalność w 2001 roku w Bukareszcie, obecnie zatrudnia 1800 pracowników rozsianych po całym świecie. Bitdefender od początku koncentruje się na misji jaką jest walka z cyberprzestępczością. Producent opracował wiele patentów wydanych na innowacje technologiczne w zakresie wykrywania zagrożeń, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.