Komunikaty PR

Sygnis S.A. publikuje strategię rozwoju na lata 2022-2027

2022-03-21  |  11:00
Biuro prasowe

Sygnis S.A., notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych, ogłosiła strategię rozwoju na lata 2022-2027. Spółka zamierza podtrzymać wielowątkowy rozwój inwestycyjny i strategiczny, a także stawia na cross-selling produktów oraz kontynuację współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami R&D, które będą motorem napędowym dla Sygnis. Spółka planuje w ciągu najbliższych 5 lat osiągnąć pozycję największej firmy innowacji hardware w Europie Środkowej i Wschodniej.

Spółka prowadzi działalność w branży produkcji urządzeń specjalistycznych w zakresie nowych technologii. Liczny zespół badawczo-rozwojowy dostarcza nowatorskie i innowacyjne urządzenia na rynek, często w autorskich technologiach. Na co dzień specjaliści Sygnis pracują nad innowacyjnymi projektami R&D z segmentów: biotechnologia, nowe technologie addytywne, nanotechnologia, energetyka oraz zautomatyzowana fotografia.

Nowa strategia rozwoju na lata 2022-2027 zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach:

  1. Wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży
  2. Rozwój dystrybucyjny
  3. Sprzedaż usług badawczo-rozwojowych oraz wzorniczych
  4. Sprzedaż pozostałych usług

- Prawie 3 miesiące od debiutu oraz w przeddzień publikacji naszego pierwszego raportu rocznego, zdecydowaliśmy się na publikację naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Będzie to okres pierwszych komercjalizacji naszych autorskich rozwiązań. W pierwszej kolejności zamierzamy wprowadzić na rynek urządzenie Syglass, które w 2021 roku zostało zaprezentowane podczas najważniejszych międzynarodowych targów dot. technologii addytywnych „Formnext” we Frankfurcie nad Menem. Jeszcze w tym roku pierwsze maszyny trafią do użytkowników. W 2023 roku zamierzamy zakończyć kolejne projekty, w tym maszynę do biodruku 3D oraz uniwersalną drukarkę 3D drukującą z materiałów płynnych z kontrolą jakości w czasie rzeczywistym. Prace nad nimi przebiegają zgodnie z harmonogramem  – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis S.A.

Jednym z istotnych celów firmy jest zwiększenie udziału przychodu ze sprzedaży produktów własnych do poziomu 40% całości przychodów spółki. W szczególności istotnym rynkiem jest rynek eksportowy do krajów Europy Zachodniej oraz USA. Oprócz własnych projektów R&D spółka zamierza dalej rozwijać działalność w zakresie projektów badawczo-rozwojowych realizowanych na zlecenie.

Spółka zamierza rozwijać się również w zakresie sprzedaży pozostałych usług. W 2021 roku dział produkcyjny Sygnis został wzbogacony o dodatkowe maszyny, natomiast w tym roku planowana jest jego modernizacja. W kolejnych latach planowane są dalsze nakłady na rozbudowanie możliwości postprocessingowych umożliwiających dalej idącą oraz zautomatyzowaną w wyższym stopniu obróbkę gotowych elementów (wydruków). Spółka zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w zakresie sprzedaży.

- Obecnie posiadamy umowy dystrybucji sprzętu na większość Europy Centralnej. W celu zwiększenia jakości obsługi oraz dalszego rozwoju sprzedaży na rynkach zagranicznych planujemy powiększyć zespół sprzedażowy o 3-4 osoby, zwiększyć magazyn, a także założyć oddział zagraniczny w Czechach, ponieważ to tam sprzedaje się najwięcej naszych urządzeń spośród sprzedaży zagranicznej. Będziemy również kontynuować roadtrip’y oraz udział w międzynarodowych spotkaniach branżowych – informuje Andrzej Burgs. – Nie wykluczamy również inwestycji w obiecujące start-upy z branży hardware. Regularnie otrzymujemy zgłoszenia od młodych innowatorów zainteresowanych naszym wsparciem. Jesteśmy w stanie działać w formie tech venture angażując naszą wiedzę, zasoby sprzętowe oraz niewielkie środki grantowe – dodaje.

Rok 2022 poza stałym poszukiwaniem nowych możliwości, będzie przede wszystkim opierał się na zwiększeniu efektywności wykorzystania obecnych zasobów. W ocenie Zarządu spółka w tym zakresie posiada znaczną rezerwę, której zagospodarowanie podniesie jeszcze bardziej rentowność firmy.

***

O Spółce:

Sygnis S.A. to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii.

Zespoły badawczo-rozwojowe Sygnis, a także działy sprzedaży i marketingu, zajmują się zagadnieniami w czterech głównych obszarach działalności spółki:

- Energetyka

- Biokonwergencja (biotechnologia)

- Nanotechnologia

- Nowe technologie przyrostowe

W każdym z powyższych obszarów spółka Sygnis prowadzi prace badawczo-rozwojowe własne i na zlecenie, a także dystrybuuje produkty swoich partnerów biznesowych. W celu budowania bardziej klarownej komunikacji, pojawiające się informacje prasowe o spółce zazwyczaj będą posiadały we wstępie adnotację dotyczącą obszaru działań, którego dana publikacja dotyczy.

Spółka jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.