Komunikaty PR

System opłat drogowych jest zbyt skomplikowany? Eurowag pomaga firmom zrozumieć

2022-10-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/

Poruszanie się w skomplikowanym systemie opłat drogowych w Europie to trudne zadanie, które stanowi obciążenie dla wielu firm logistycznych i transportowych. W Unii Europejskiej brakuje jednolitego systemu, zarówno z finansowego, jaki i technologicznego punktu widzenia. Dlatego, usługi i technologie, które Eurowag oferuje swoim klientom w całej Europie, ułatwiają proces uiszczania i przetwarzania opłat za drogi, umożliwiają otrzymywanie bieżących danych, oraz gwarantują zarówno bezpieczeństwo podróżowania, jak i oszczędność czasu i pieniędzy.  

Niejednolite prawo

W większości krajów europejskich, stawki opłat za przewóz towarów transportem ciężkim są zróżnicowane w zależności od typu pojazdu i normy emisji spalin. Najwyższe poziomy opłat dla pojazdów ciężarowych pobierane są w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech. W niektórych krajach, takich jak np. Francja czy Włochy, płatności pobierane są na bramkach poboru opłat i są uzależnione od pokonanej odległości. Nie są zróżnicowane natomiast, pod względem normy emisji spalin – dla samochodów ciężarowych spełniających np. normę Euro 3 i Euro 6, stosuje się takie same poziomy opłat.

Firmy muszą pozostać rentowne, bez względu na to, jak trudne może być koordynowanie niezliczonej miriady opłat drogowych. Filozofią działania firm fintech, takich jak Eurowag, jest ułatwienie procesu radzenia sobie z opłatami i tankowaniem podczas podróży. Eurowag oferuje bezproblemowe rozwiązania płatnicze w 23 krajach, a firmy mogą korzystać z EVA, urządzenia do poboru opłat drogowych z certyfikatem EETS. System posiada wbudowaną ochronę przed fraudami z użyciem karty paliwowej „Fuel Guard”, oraz narzędzia do zarządzania flotą. Jest to innowacyjne urządzenie pokładowe, które może pomóc firmom transportowym w obniżeniu kosztów i jednoczesnym uproszczeniu poboru opłat.

"Eurowag rozumie potrzebę uproszczenia obsługi systemów opłat drogowych i innych kwestii związanych z kosztami. Dlatego dostarczamy naszym klientom zintegrowane rozwiązania, które sięgają od interfejsu użytkownika na portalu klienta Eurowag, aż do urządzenia pokładowego, pozwalającego kierowcom płacić za przejazdy w wielu regionach, za pośrednictwem jednego OBU. Dzięki temu kierowcy mogą skupić się na celu podróży, z czystą szybą, a firmy zaoszczędzić znaczne środki" – mówi Paweł Wydymus, Country Manager Polska w Eurowagu.

Jedno, proste rozwiązanie

Najwyższe opłaty drogowe dla ciężarówek w klasie emisji Euro 6 pobierane są w Szwajcarii, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii i Austrii. Wszystkie te kraje mają różne taryfy za kilometr i różne sposoby pobierania opłat. Ponadto wystarczy wyobrazić sobie, przez ile krajów, z autostradami, płatnymi mostami i tunelami, zawodowy kierowca i jego ciężarówka muszą przejechać każdego roku, aby uzyskać pogląd na to, jak skomplikowany stał się współczesny transport ciężki.

Eurowag oferuje możliwość zarządzania opłatami drogowymi za pomocą swojej autorskiej platformy i usług. Oprócz tego firma stara się pomóc przewoźnikom w Europie w optymalizacji ich płynności finansowej i ilości pokonywanych kilometrów, aby mogli oni poprawiać swoją wydajność i zoptymalizować swoje marże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.