Szczecin: Hanza Tower - w dwie godziny do Berlina
Drawbridge Media
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 Warszawa
k.zarska|drawbridge.pl| |k.zarska|drawbridge.pl
601 888 957
www.jwc.pl
Szczecin: Hanza Tower - w dwie godziny do Berlina
Najwyższy obiekt apartamentowo-komercyjny pomiędzy Berlinem a Trójmiastem, Hanza Tower, jest już częściowo skomercjalizowany. Wkrótce inwestor J.W. Construction odda do użytku ponad 11 tys. m kw. powierzchni handlowej, biurowej, usługowej i konferencyjnej.
Rynek nowoczesnych nieruchomości biurowych w Szczecinie jest na relatywnie wczesnym etapie rozwoju, stąd podaż nowych powierzchni jest niezwykle ważna dla jego rozwoju. W minionych trzech latach w Szczecinie oddano do użytku siedem nowoczesnych projektów biurowych. Rok 2019 był pod tym względem wyjątkowy, bo oddano ponad 23 tys. m kw. powierzchni. Budynek o charakterze mixed-use, łączący funkcję mieszkalną i biurowo-usługową, Hanza Tower, który powstaje w centrum Szczecina, to kolejne prawie 5 tys. m kw. potrzebnej miastu powierzchni biurowej.
Szczecin staje się jednym z głównych ośrodków nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Zatrudnienie w centrach usług, ma według prognoz Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, osiągnąć w 2025 roku nawet 10 tys. pracowników, a to może się przełożyć na wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości powierzchnię biurową. Dzięki podaży kolejnych projektów biurowych miasto zyskuje na znaczeniu wśród inwestorów z branży usług BPO/SSC szukających alternatyw do obecnych hubów w Krakowie i Wrocławiu.
Hanza Tower to blisko 500 nowoczesnych i prestiżowych apartamentów i największe centrum biurowo-konferencyjne w regionie. Najwyższy standard powierzchni biurowych, stwarzających doskonałe warunki pracy i rozwoju biznesu i położenie budynku w centrum Szczecina, to najbardziej atrakcyjne elementy inwestycji, które kuszą potencjalnych właścicieli.
- Obiekt jest częściowo skomercjalizowany, trwają rozmowy z kolejnymi partnerami. Z uwagi na położenie, przy al. Wyzwolenia, i dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej z każdej strony miasta, lokale biurowe są łakomym kąskiem dla najemców - mówi Małgorzata Ostrowska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction S.A.
Lokale biurowe zajmują w budynku Hanza Tower prawie 5 tys. m kw. Znajdują się na piętrach od drugiego do piątego. Są to powierzchnie od 113 do 149 m kw. i większe ok. 630 m kw. Można je dowolnie przekształcać, łączyć lub dzielić według potrzeb. Nie bez znaczenia dla wynajmujących powierzchnie biurowe jest zaplanowana przez dewelopera powierzchnia usługowa. Lokale przeznaczone na handel i usługi, o łącznej powierzchni użytkowej 6 tys. m kw., rozmieszczone są na parterze i pierwszym piętrze. Lokale na parterze zostały zaprojektowane tak, by były dostępne dla klientów z ulicy. Znakomicie sprawdzą się jako sklepy, lokale gastronomiczne i usługowe, biura podróży, kancelarie czy prywatne gabinety lekarskie.
Centralnym punktem pierwszego piętra budynku jest basen z przepięknym świetlikiem i towarzyszący mu kompleks saun do użytku mieszkańców Hanza Tower. Będą oni mogli też korzystać z tarasu widokowego na dachu budynku, na wysokości 100 metrów, skąd roztacza się spektakularny widok na panoramę miasta. Budynek będzie obsługiwany przez 12 wind osobowych. Zastosowane w nich systemy napędowe i sterowania zwiększają prędkość jazdy oraz eliminują hałasy i drgania, a dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym zużywają niewiele energii. Na trzech piętrach podziemnych usytułowany jest parking na 403 samochody i 120 rowerów.
- Położenie miasta i perspektywy dalszego rozwoju dostrzega coraz więcej inwestorów, którzy obierają kurs na Szczecin. W regionie biegnie autostrada A6 przechodząca w niemiecką autostradę A11, którą można dojechać do Berlina w dwie godziny. Są tu liczne drogi ekspresowe a w przygotowaniu kolejna - Zachodnia Obwodnica Szczecina. Krzyżują się tu linie kolejowe krajowe i zagraniczne, obsługujące transport osobowy i towarowy. Międzynarodowy port lotniczy położony jest ok. 33 km od centrum miasta. Lot do Warszawy i Krakowa trwa niewiele ponad godzinę, do Kopenhagi zaledwie 55 minut Szczecin to miasto pod wieloma względami unikalne - mówi Małgorzata Ostrowska.
***
J.W. Construction jest jednym z największych polskich deweloperów mieszkaniowych. W ciągu 28 lat zbudował ponad 32,8 tys. lokali i 570 domów w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Gdyni i Szczecinie. Aktywny jest także na rynku nieruchomości komercyjnych i luksusowych, m.in. jako właściciel i operator sieci Hoteli 500, Hotelu Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdrój, Hotelu Dana w Szczecinie i aparthotelu Varsovia Apartamenty Kasprzaka oraz inwestor realizujący projekty aparthotelowo-komercyjne.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.