Komunikaty PR

Mazars publikuje Indeks Płatności Mobilnych

2019-09-26  |  10:35
Biuro prasowe
Kontakt

Renata Stefanowska
Mazars

ul. Piekna 18
00-549 Warszawa
r.stefanowska|mazars.pl| |r.stefanowska|mazars.pl
22 25 55 200
mazars.pl
Do pobrania Telco PR ( 0.29 MB )

Mazars publikuje Indeks Płatności Mobilnych podkreślając potencjał rozwojowy dla operatorów telekomunikacyjnych

- Chiny czołowym rynkiem rozwoju płatności mobilnych i krajem będącym na najlepszej drodze do stania się społeczeństwem bezgotówkowym.


Mazars ogłasza wydanie Indeksu Płatności Mobilnych Mazars, który identyfikuje rynki o największym potencjale rozwoju mobilnych usług finansowych. W zestawieniu tym przeanalizowano 17 rynków i 10 zmiennych związanych z zachowaniami klientów, stopniem penetracji rynku płatności mobilnych oraz regulacjami i infrastrukturą. Chiny, Stany Zjednoczone, i Wielka Brytania okazały się krajami o największym potencjale, a RPA, Meksyk i Indie znalazły się na samym dole Indeksu.

 

26 września 2019 r.: Mazars, międzynarodowa firma audytorsko-doradcza opublikowała nowy raport – „Przyszłość sektora telekomunikacyjnego: Wygrać walkę o doświadczenie klienta. Przypadek mobilnych usług finansowych”. Ta zawierająca wypowiedzi 10 ekspertów publikacja przedstawia w jaki sposób firmy telekomunikacyjne wzmacniają lojalność klientów i poprawiają wynik finansowy wykorzystując możliwości jakie dają finanse mobilne do tworzenia i promowania doświadczeń klientów.

 

Centralną częścią raportu jest Indeks Płatności Mobilnych Mazars, który pokazuje ogromne szanse na zdobycie przewagi konkurencyjnej dzięki oferowaniu mobilnych usług finansowych przez firmy z sektora telekomunikacyjnego. Wśród 17 przeanalizowanych rynków, pierwsze trzy pozycje zajęły Chiny, USA i Wielka Brytania, natomiast RPA, Meksyk i Indie plasują się na 3 ostatnich miejscach.

Julien Huvé, Lider Sektora Usług Telekomunikacyjnych w Grupie Mazars komentuje:

Branża telekomunikacyjna nieustannie się zmienia. Zwykłe łączenie ludzi nie jest już wystarczające - zamiast tego operatorzy telekomunikacyjni chcą odgrywać wiodącą rolę w modelowaniu doświadczeń klientów. Korzystając ze swoich urządzeń, aby odblokowywać współdzielone, autonomiczne samochody i robiąc zakupy typu „shop and go” bez potrzeby sięgania po portfel, klienci wkraczają w nową erę bezproblemowych rozwiązań. I właśnie tu pojawiają się szanse dla firm telekomunikacyjnych, które teraz mogą je urzeczywistnić”.

Julien Huvé dodaje: “ Indeks Płatności Mobilnych Mazars wskazuje które rynki przedstawiają największe możliwości i wyzwania dla firm telekomunikacyjnych dążących do rozwoju biznesu i wyjścia z ofertą poza zwykłe usługi łączności i dostęp cyfrowy”.

 

Analizując rynki na podstawie dziesięciu różnych zmiennych związanych z regulacjami i infrastrukturą, zachowaniami klienta i wskaźnikiem penetracji płatności mobilnych, Indeks stanowi podstawę do porównywania możliwości mobilnych usług finansowych na całym świecie.

 

Chiny: Rosnące społeczeństwo bezgotówkowe

Chiny jako kraj numer 1 w Indeksie Płatności Mobilnych Mazars znacznie wyprzedza inne kraje pod względem płatności dokonywanych za pomocą telefonu. Ilość takich transakcji na rynku zdominowanym przez dwa giganty technologiczne: WeChat Pay firmy Tencent oraz Alipay koncernu Alibaba, wzrosła aż dziesięciokrotnie od 2012 roku.

Oto kilka kluczowych wskaźników dla Chin:

  • 6,8 biliona USD – wartość rynku płatności mobilnych w Chinach (2018)
  • 132% - wskaźnik zarejestrowanych płatności mobilnych dokonanych przez osoby dorosłe  (2017)
  • 13.5% -  udział firm telekomunikacyjnych w rynku płatności mobilnych
  • 9.2% - populacja osób korzystających wyłącznie z usług bankowości mobilnej

 

USA: Dojrzały rynek zmieniający się stopniowo

Digitalizacja usług finansowych na znajdującym się na drugiej pozycji Mazars Mobile Payments Index rynku amerykańskim, następowała stopniowo. Pomimo dużego rozproszenia, rynek USA oferuje doskonałe warunki do wdrożenia mobilnych usług finansowych.

Kluczowe dane dla USA:

  • 36% - udział populacji dorosłych aktywnie korzystających z płatności mobilnych (2017)
  • 3,8% - stosunek płatności mobilnych do pozostałych płatności (2017)
  • +55% - klienci amerykańscy zgłaszający obawy dotyczące prywatności danych
    w latach 2016 i 2017

 

Wielka Brytania: Pionier rynku europejskiego

Zjednoczone Królestwo okazuje się być europejskim pionierem w Indeksie Płatności Mobilnych Mazars, głównie dzięki dobrym wynikom w dziedzinie regulacji i infrastruktury. Promowane przez Wielką Brytanie podejście kontrolowanych przez regulatora testów
i innowacji, tzw. sandbox approach okazuje się być niezwykle skuteczne i sprzyjające innowacjom.  

Kluczowe dane dla Wielkiej Brytanii:

  • +225% - wzrost płatności zbliżeniowych (2016)
  • 40 konkurentów na rynku płatności mobilnych
  • 14% stosunek płatności mobilnych do pozostałych płatności (w porównaniu do <8%
    - średnia panelu europejskiego)

 

Afryka Wschodnia: Kontynent możliwości

W ostatniej dekadzie Afryka wyrosła na globalnego lidera usług finansów mobilnych – ponad połowa firm z sektora mobilnego pieniądza działa na tym kontynencie. Najlepsze wyniki osiągnęły Kenia i Wybrzeże Kości Słoniowej, a usługi finansów mobilnych odgrywają ważną rolę w procesie transformacji gospodarczej i integracji społecznej na kontynencie, szczególnie w odniesieniu do kobiet.

Kluczowe dane dla Afryki Wschodniej:

  • 82% wskaźnik średniej penetracji mobilnej w Afryce
  • 70% oczekiwany wskaźnik penetracji rynku płatności przez smartfony w 2024
  • 40 konkurentów na rynku płatności mobilnych

 

Mimo, że raport nie omawia szczegółowo sytuacji w Polsce, warto nadmienić, że w Indeksie Płatności Mobilnych Mazars, Polska plasuje się na 7 na 17 miejsc, pod względem “zachowań konsumentów”. Biorąc pod uwagę czynnik “użytkownicy oraz dokonujący płatności za pośrednictwem urządzeń mobilnych” znajduje się na 8. Miejscu. Oceniając natomiast “dopasowanie regulacji prawnych oraz infrastruktury”, skutkującym szybkim rozwojem płatności mobilnych Polska zajmuje 14 miejsce na 17 występujących w raporcie.

„Rynek płatności mobilnych w Polsce jest jednym z bardziej zaawansowanych w Europie. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem technologii 5G, która może znacznie przyspieszyć rozwój tego rynku. Wykorzystanie potencjału technologii w tym zakresie może zależeć w dużej mierze od przychylności polskich ustawodawców co do skonstruowania regulacji i dostosowania infrastruktury.” – uważa Monika Kaczorek, Partner, Lider Sektora Usług Telekomunikacyjnych Mazars w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja GIAP przyciąga nowe technologie do Polski Biuro prasowe
2020-09-10 | 10:00

GIAP przyciąga nowe technologie do Polski

Wzrasta zapotrzebowanie na cyfrowe mapowanie dróg. Technologia ta będzie już niedługo wykorzystywana powszechnie przez administrację publiczną oraz GDDKiA. Pilotażowy projekt
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-08-20 | 11:00

Infobip zaufanym partnerem GSMA

Reprezentujacą interesy operatorów komórkowych GSMA przyznała firmie Infobip, specjalizującej się w globalnej komunikacji w chmurze, status zaufanego partnera w programie Identity Revenue Acceleration Initiative. Wspiera to
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-08-18 | 12:30

One Equity Partners zainwestował w Infobip – światowego lidera CPaaS

Fundusz private equity One Equity Partners zainwestował w Infobip, globalną platformę komunikacyjną w chmurze pozwalającą na płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ich klientami, a także ułatwiająca integrację

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Patronat Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Festiwal Biegowy Tauron 2020

Handel

Zmiany w procesie globalizacji szansą dla Polski. Coraz więcej firm będzie przenosić tu swoją produkcję

Osłabienie globalizacji spowolni rozwój światowej gospodarki, ale dla Polski może być szansą na rozwój. – Firmy na całym świecie będą szukały tanich miejsc produkcji, żeby obniżyć koszty działalności, ale będą rozsądnie wybierać lokalizacje – mówi Stefan Kawalec, prezes zarządu Capital Strategy. Dla wielu – przede wszystkim z Europy Zachodniej, lecz także z Azji – dobrą lokalizacją będzie właśnie Polska, ze względu na położenie w Europie Środkowej, przynależność do Unii Europejskiej i fakt, że wciąż mamy dużo niższe koszty pracy niż na Zachodzie.

Edukacja

Trwają prace nad nową ustawą o rzemiośle. Ma zmienić model edukacji i zwiększyć katalog zawodów branżowych

Nad ustawą o rzemiośle i kształceniu dualnym pracuje kilkudziesięcioosobowy zespół powołany z inicjatywy Ministerstwa Rozwoju. Jego celem jest wypracowanie takiego sposobu kształcenia zawodowego, który byłby dostosowany do współczesnego rynku i pozwolił odpowiadać na potrzeby szybko zmieniającego się świata. Szkoły branżowe mają być powiązane m.in. ze specjalnymi strefami ekonomicznymi oraz nowymi kierunkami: ekologią, elektromobilnością czy Przemysłem 4.0.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Media i PR

Pandemia zaostrzyła kryzysy wizerunkowe w sieci. Polskie firmy nie są do nich przygotowane

Na całym świecie jest już niemal 4 mld aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, a w czasie pandemii ponad połowa z nich zwiększyła swoją aktywność w sieci. To z kolei spowodowało, że obecne w internecie organizacje musiały od nowa budować swoje strategie komunikacyjne i częściej stawiać czoła sytuacjom kryzysowym. – Polskie firmy i instytucje nie są przygotowane do radzenia sobie z kryzysami wizerunkowymi w social mediach – ocenia Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications, autor książki „e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie”. Jak podkreśla, większość z nich uczy się tego na własnych błędach, w sytuacji kryzysu reagując na gorąco, zamiast zawczasu się do niego przygotować. Właśnie z myślą o tej grupie powstała publikacja.

Ochrona środowiska

Polska w gronie państw najbardziej zagrożonych deficytem wody. Spodziewane dramatyczne konsekwencje społeczne i gospodarcze

– W Polsce do 2025 roku kryzys wodny będzie się pogłębiał, później będzie już tylko gorzej. Biznesy wodochłonne oczywiście wiedzą o tych analizach i one będą wycofywać się od nas w kierunku krajów, gdzie ten kryzys wodny jest mniejszy – mówi Kamil Wyszkowski, prezes UN Global Compact w Polsce. Jak wskazuje, Polska jest jednym z najuboższych w wodę krajów w Europie i na dodatek ma problem z jej magazynowaniem. Poziom retencji oscyluje wokół 6 proc., podczas gdy np. w Hiszpanii przekracza 40 proc. Jednak problem z niedoborem wody gwałtownie zaostrza się nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. – Konsekwencje będą potężne. To będzie wielka wędrówka ludów i prawdopodobnie wojna o wodę, zasoby i żywność – mówi ekspert.