Trzeci Starter gotowy. Zobacz, jak wygląda
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Zakończyła się budowa nowego Startera przy ul. Dyrekcyjnej. To oznacza, że niedaleko centrum Wrocławia przybyło 255 mikroapartamentów pod wynajem. Starter III wyróżnia się nietypowym układem okien. Architekci zapowiadają, że tego typu budynki będziemy widywać w mieście coraz częściej.
We Wrocławiu są już trzy Startery. Najnowszy został właśnie oddany do użytkowania. To bardzo charakterystyczny budynek, którego układ okien przypomina wygląd gry Tetris. Znajduje się w nim 255 mikroapartamentów, lokale usługowe oraz garaż podziemny. Starter III stoi przy skrzyżowaniu ulic Borowskiej z Dyrekcyjną, nieopodal galerii handlowej Wroclavia.
Lokalizacja nie jest przypadkowa. Inwestorzy zainteresowani mikroapartamentami szukają ich blisko centrum, w miejscach dobrze skomunikowanych z biurowcami i z łatwym dostępem do atrakcji turystycznych, restauracji czy sklepów. Świetne położenie sprawiło, że wszystkie lokale sprzedały się jeszcze przed zakończeniem budowy. Właściciele będą je teraz wynajmować pracownikom biurowym, firmom, studentom i turystom. – To dobrze, że w mieście powstają budynki z funkcją hotelową. Poszerzają one bazę noclegową i są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkaniowe – uważa Artur Szczepaniak, projektant główny z pracowni AP Szczepaniak, która jest autorem projektu Starter III, zrealizowanego przez spółkę Dolnośląskie Inwestycje. – Wizytówką nowego Startera jest frontowa elewacja, wyeksponowana na trzy strony. Budynek się wyróżnia, a jednocześnie pasuje do otoczenia – przekonuje architekt.
Starter III został przysunięty do zabytkowego budynku z czerwonej cegły, w którym dziś mieści się centrum seniora, stąd jego nowoczesna fasada jest wykonana z płytki klinkierowej imitującej cegłę. Na wygląd elewacji miała również wpływ bliskość Wroclavii, do której nawiązuje kolor Startera.
Najbardziej wyróżniającym elementem są bez wątpienia okna ułożone w kształt „L” oraz „I”. Układ sprawia, że na pierwszy rzut oka trudno doliczyć się pięter (jest ich 6). Okna stworzyły powtarzalny wzór. To zabieg kompozycyjny, który ma na celu uporządkowanie przestrzeni miejskiej. Jest wykorzystywany przede wszystkim przy projektowaniu budynków biurowych i hotelowych, ponieważ sprzyja temu modułowość wnętrza obiektów. – Podobna lub taka sama wielkość lokali oraz powtarzalne układy pomieszczeń dają nam duże możliwości, co doskonale widać na przykładzie Startera. Elewacje oparte na patternach coraz częściej projektujemy także w przypadku budynków mieszkalnych. Tu dobrym przykładem jest Kwadrat – wskazuje Artur Szczepaniak.
Tylna elewacja jest bardzo prosta. Wybrano kolor biały, aby rozjaśnić przestrzeń niewielkiego dziedzińca. – Z jednej strony budynku kompozycja jest dynamiczna i zróżnicowana kolorystycznie, a z drugiej bardzo wyważona, minimalistyczna i jednolita – opisuje Artur Szczepaniak. – To celowy zabieg, który niejako stworzył tu dwa różnorodne światy.
Mikroapartamenty w Starterze III są różnej wielkości – od 16 do 69 mkw. Większość z nich to lokale jednopokojowe z aneksem kuchennym i łazienką. Niektóre mikroapartamenty usytuowane na ostatnim piętrze mają tarasy, co jest bardzo rzadko spotykane w tego typu inwestycjach. Wszystkie lokale są klimatyzowane i wykończone pod klucz. Pozostałe dwa Startery, również projektu AP Szczepaniak, znajdują się przy Wybrzeżu Pasteura. Wybudowano je w latach 2013 i 2017.
http://www.apsz.com.pl/
Fundusze PRS konkurencją dla wynajmujących?
STORIA. Willowa dzielnica Gdańska z nową realizacja mieszkaniową Reapolis
Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.