Komunikaty PR

Trzeci Starter gotowy. Zobacz, jak wygląda

2020-02-24  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Zakończyła się budowa nowego Startera przy ul. Dyrekcyjnej. To oznacza, że niedaleko centrum Wrocławia przybyło 255 mikroapartamentów pod wynajem. Starter III wyróżnia się nietypowym układem okien. Architekci zapowiadają, że tego typu budynki będziemy widywać w mieście coraz częściej.

 

We Wrocławiu są już trzy Startery. Najnowszy został właśnie oddany do użytkowania. To bardzo charakterystyczny budynek, którego układ okien przypomina wygląd gry Tetris. Znajduje się w nim 255 mikroapartamentów, lokale usługowe oraz garaż podziemny. Starter III stoi przy skrzyżowaniu ulic Borowskiej z Dyrekcyjną, nieopodal galerii handlowej Wroclavia.

 

Lokalizacja nie jest przypadkowa. Inwestorzy zainteresowani mikroapartamentami szukają ich blisko centrum, w miejscach dobrze skomunikowanych z biurowcami i z łatwym dostępem do atrakcji turystycznych, restauracji czy sklepów. Świetne położenie sprawiło, że wszystkie lokale sprzedały się jeszcze przed zakończeniem budowy. Właściciele będą je teraz wynajmować pracownikom biurowym, firmom, studentom i turystom. – To dobrze, że w mieście powstają budynki z funkcją hotelową. Poszerzają one bazę noclegową i są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkaniowe ­– uważa Artur Szczepaniak, projektant główny z pracowni AP Szczepaniak, która jest autorem projektu Starter III,  zrealizowanego przez spółkę Dolnośląskie Inwestycje. – Wizytówką nowego Startera jest frontowa elewacja, wyeksponowana na trzy strony. Budynek się wyróżnia, a jednocześnie pasuje do otoczenia – przekonuje architekt.

 

Starter III został przysunięty do zabytkowego budynku z czerwonej cegły, w którym dziś mieści się centrum seniora, stąd jego nowoczesna fasada jest wykonana z płytki klinkierowej imitującej cegłę. Na wygląd elewacji miała również wpływ bliskość Wroclavii, do której nawiązuje kolor Startera.

 

Najbardziej wyróżniającym elementem są bez wątpienia okna ułożone w kształt „L” oraz „I”. Układ sprawia, że na pierwszy rzut oka trudno doliczyć się pięter (jest ich 6). Okna stworzyły powtarzalny wzór. To zabieg kompozycyjny, który ma na celu uporządkowanie przestrzeni miejskiej. Jest wykorzystywany przede wszystkim przy projektowaniu budynków biurowych i hotelowych, ponieważ sprzyja temu modułowość wnętrza obiektów. – Podobna lub taka sama wielkość lokali oraz powtarzalne układy pomieszczeń dają nam duże możliwości, co doskonale widać na przykładzie Startera. Elewacje oparte na patternach coraz częściej projektujemy także w przypadku budynków mieszkalnych. Tu dobrym przykładem jest Kwadrat ­– wskazuje Artur Szczepaniak.

 

Tylna elewacja jest bardzo prosta. Wybrano kolor biały, aby rozjaśnić przestrzeń niewielkiego dziedzińca. – Z jednej strony budynku kompozycja jest dynamiczna i zróżnicowana kolorystycznie, a z drugiej bardzo wyważona, minimalistyczna i jednolita – opisuje Artur Szczepaniak. – To celowy zabieg, który niejako stworzył tu dwa różnorodne światy.

 

Mikroapartamenty w Starterze III są różnej wielkości – od 16 do 69 mkw. Większość z nich to lokale jednopokojowe z aneksem kuchennym i łazienką. Niektóre mikroapartamenty usytuowane na ostatnim piętrze mają tarasy, co jest bardzo rzadko spotykane w tego typu inwestycjach. Wszystkie lokale są  klimatyzowane i wykończone pod klucz. Pozostałe dwa Startery, również projektu AP Szczepaniak, znajdują się przy Wybrzeżu Pasteura. Wybudowano je w latach 2013 i 2017.

 

http://www.apsz.com.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Fundusze PRS konkurencją dla wynajmujących? Biuro prasowe
2024-05-13 | 11:00

Fundusze PRS konkurencją dla wynajmujących?

Rodzimy rynek najmu jest niewielki w porównaniu na przykład z niemieckim i cechuje się sporym rozdrobnieniem. Ta sytuacja będzie się jednak powoli zmieniać w kolejnych latach. Dowodem
Nieruchomości STORIA. Willowa dzielnica Gdańska z nową realizacja mieszkaniową Reapolis
2024-05-13 | 10:30

STORIA. Willowa dzielnica Gdańska z nową realizacja mieszkaniową Reapolis

STORIA. Willowa dzielnica Gdańska z nową realizacja mieszkaniową
Nieruchomości Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej
2024-05-10 | 12:00

Autodesk partnerem PZFD. Wspólny cel: cyfryzacja branży budowlanej

Warszawa, maj 2024 – Autodesk, został partnerem Polskiego Związku Firm Deweloperskich - największej organizacji branży deweloperskiej w Polsce, zaangażowanej w tworzenie najlepszych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.