Komunikaty PR

Trzeci Starter gotowy. Zobacz, jak wygląda

2020-02-24  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Zakończyła się budowa nowego Startera przy ul. Dyrekcyjnej. To oznacza, że niedaleko centrum Wrocławia przybyło 255 mikroapartamentów pod wynajem. Starter III wyróżnia się nietypowym układem okien. Architekci zapowiadają, że tego typu budynki będziemy widywać w mieście coraz częściej.

 

We Wrocławiu są już trzy Startery. Najnowszy został właśnie oddany do użytkowania. To bardzo charakterystyczny budynek, którego układ okien przypomina wygląd gry Tetris. Znajduje się w nim 255 mikroapartamentów, lokale usługowe oraz garaż podziemny. Starter III stoi przy skrzyżowaniu ulic Borowskiej z Dyrekcyjną, nieopodal galerii handlowej Wroclavia.

 

Lokalizacja nie jest przypadkowa. Inwestorzy zainteresowani mikroapartamentami szukają ich blisko centrum, w miejscach dobrze skomunikowanych z biurowcami i z łatwym dostępem do atrakcji turystycznych, restauracji czy sklepów. Świetne położenie sprawiło, że wszystkie lokale sprzedały się jeszcze przed zakończeniem budowy. Właściciele będą je teraz wynajmować pracownikom biurowym, firmom, studentom i turystom. – To dobrze, że w mieście powstają budynki z funkcją hotelową. Poszerzają one bazę noclegową i są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkaniowe ­– uważa Artur Szczepaniak, projektant główny z pracowni AP Szczepaniak, która jest autorem projektu Starter III,  zrealizowanego przez spółkę Dolnośląskie Inwestycje. – Wizytówką nowego Startera jest frontowa elewacja, wyeksponowana na trzy strony. Budynek się wyróżnia, a jednocześnie pasuje do otoczenia – przekonuje architekt.

 

Starter III został przysunięty do zabytkowego budynku z czerwonej cegły, w którym dziś mieści się centrum seniora, stąd jego nowoczesna fasada jest wykonana z płytki klinkierowej imitującej cegłę. Na wygląd elewacji miała również wpływ bliskość Wroclavii, do której nawiązuje kolor Startera.

 

Najbardziej wyróżniającym elementem są bez wątpienia okna ułożone w kształt „L” oraz „I”. Układ sprawia, że na pierwszy rzut oka trudno doliczyć się pięter (jest ich 6). Okna stworzyły powtarzalny wzór. To zabieg kompozycyjny, który ma na celu uporządkowanie przestrzeni miejskiej. Jest wykorzystywany przede wszystkim przy projektowaniu budynków biurowych i hotelowych, ponieważ sprzyja temu modułowość wnętrza obiektów. – Podobna lub taka sama wielkość lokali oraz powtarzalne układy pomieszczeń dają nam duże możliwości, co doskonale widać na przykładzie Startera. Elewacje oparte na patternach coraz częściej projektujemy także w przypadku budynków mieszkalnych. Tu dobrym przykładem jest Kwadrat ­– wskazuje Artur Szczepaniak.

 

Tylna elewacja jest bardzo prosta. Wybrano kolor biały, aby rozjaśnić przestrzeń niewielkiego dziedzińca. – Z jednej strony budynku kompozycja jest dynamiczna i zróżnicowana kolorystycznie, a z drugiej bardzo wyważona, minimalistyczna i jednolita – opisuje Artur Szczepaniak. – To celowy zabieg, który niejako stworzył tu dwa różnorodne światy.

 

Mikroapartamenty w Starterze III są różnej wielkości – od 16 do 69 mkw. Większość z nich to lokale jednopokojowe z aneksem kuchennym i łazienką. Niektóre mikroapartamenty usytuowane na ostatnim piętrze mają tarasy, co jest bardzo rzadko spotykane w tego typu inwestycjach. Wszystkie lokale są  klimatyzowane i wykończone pod klucz. Pozostałe dwa Startery, również projektu AP Szczepaniak, znajdują się przy Wybrzeżu Pasteura. Wybudowano je w latach 2013 i 2017.

 

http://www.apsz.com.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.