Twitter udaremnił atak na swoją społeczność. Atakujący wykorzystali interfejs AP
Nawet tak wielkie media społecznościowe jak Twitter nie są bezpieczne. W ostatnim czasie
w popularnym serwisie wykryto atak, który miał na celu wykradnięcie numerów telefonów
użytkowników Twittera i dopasowanie ich do nazw użytkowników. Atakujący postanowili
wykorzystać działający w serwisie interfejs API (Application Programming Interface).
Twitter posiada funkcję, dzięki której nowi użytkownicy dołączający do społeczności
“ćwierkacza” mogą znajdować znajomych przy wykorzystaniu ich numeru telefonu. Jest to
możliwe tylko i wyłącznie wtedy, gdy wskazany numer został powiązany z danym kontem na
Twitterze.
Atak zlecony przez organizację rządową?
Grupa hakerów, posiadająca dużą liczbę istniejących już kont na Twitterze, wykorzystywała
tę funkcję w celu dopasowania nazwy użytkownika do numeru telefonu. Mimo, że ataki nie
pochodziły z jednego miejsca, to podejrzane czynności były powiązane z IP w Iranie, Izraelu
czy Malezji. Nie wykluczone, że atak cyberprzestępczy na społeczność Twittera został
zlecony przez organizację państwową.
Naturalną kolejnością rzeczy było zablokowanie wszystkich kont powiązanych z tą operacją.
Twitter zajął się równiez interfejsem API, który nie będzie dłużej wykorzystywany do procesu
wiązania numeru telefonu z kontem w serwisie.
“Gdy funkcja używana jest zgodnie z przeznaczeniem, znacząco ułatwia nowym
użytkownikom kontakt ze znajomymi, których bez problemu wyszukają”, wyjaśnia ekspert ds.
bezpieczeństwa pracujący dla Twittera.
Interfejs API jednym z głównych celów hakerów
Na atak narażonych było około 17 milionów kont na Twitterze. Osoby, które nie powiązały
swojego numeru telefonu z kontem lub wyłączyły tę funkcję mogą spać spokojnie, gdyż nie
były narażone na działania ze strony cyberprzestępców.
“Interfejs API używany jest praktycznie w każdej branży, czy to z sektora e-commerce,
rozrywki czy telekomunikacyjnego. Daje on wiele możliwości, jest w stanie zgromadzić
ogromną ilość danych.”- mówi Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Bitdefender
“Nie jest więc zaskoczeniem, że właśnie interfejs Application Programming Interface jest najczęstszym celem podczas ataków cybernetycznych.”
Twitter poradził sobie z atakiem, więc użytkownicy nie muszą podejmować dodatkowych
kroków w celu zabezpieczenia swoich danych.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.