Twitter udaremnił atak na swoją społeczność. Atakujący wykorzystali interfejs AP
Nawet tak wielkie media społecznościowe jak Twitter nie są bezpieczne. W ostatnim czasie
w popularnym serwisie wykryto atak, który miał na celu wykradnięcie numerów telefonów
użytkowników Twittera i dopasowanie ich do nazw użytkowników. Atakujący postanowili
wykorzystać działający w serwisie interfejs API (Application Programming Interface).
Twitter posiada funkcję, dzięki której nowi użytkownicy dołączający do społeczności
“ćwierkacza” mogą znajdować znajomych przy wykorzystaniu ich numeru telefonu. Jest to
możliwe tylko i wyłącznie wtedy, gdy wskazany numer został powiązany z danym kontem na
Twitterze.
Atak zlecony przez organizację rządową?
Grupa hakerów, posiadająca dużą liczbę istniejących już kont na Twitterze, wykorzystywała
tę funkcję w celu dopasowania nazwy użytkownika do numeru telefonu. Mimo, że ataki nie
pochodziły z jednego miejsca, to podejrzane czynności były powiązane z IP w Iranie, Izraelu
czy Malezji. Nie wykluczone, że atak cyberprzestępczy na społeczność Twittera został
zlecony przez organizację państwową.
Naturalną kolejnością rzeczy było zablokowanie wszystkich kont powiązanych z tą operacją.
Twitter zajął się równiez interfejsem API, który nie będzie dłużej wykorzystywany do procesu
wiązania numeru telefonu z kontem w serwisie.
“Gdy funkcja używana jest zgodnie z przeznaczeniem, znacząco ułatwia nowym
użytkownikom kontakt ze znajomymi, których bez problemu wyszukają”, wyjaśnia ekspert ds.
bezpieczeństwa pracujący dla Twittera.
Interfejs API jednym z głównych celów hakerów
Na atak narażonych było około 17 milionów kont na Twitterze. Osoby, które nie powiązały
swojego numeru telefonu z kontem lub wyłączyły tę funkcję mogą spać spokojnie, gdyż nie
były narażone na działania ze strony cyberprzestępców.
“Interfejs API używany jest praktycznie w każdej branży, czy to z sektora e-commerce,
rozrywki czy telekomunikacyjnego. Daje on wiele możliwości, jest w stanie zgromadzić
ogromną ilość danych.”- mówi Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Bitdefender
“Nie jest więc zaskoczeniem, że właśnie interfejs Application Programming Interface jest najczęstszym celem podczas ataków cybernetycznych.”
Twitter poradził sobie z atakiem, więc użytkownicy nie muszą podejmować dodatkowych
kroków w celu zabezpieczenia swoich danych.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.