Tymczasowy punkt szczepień przeciw Covid-19 w Galerii Dominikańskiej
Już wkrótce wrocławianie będą mogli zaszczepić się przeciw COVID-19 w Galerii Dominikańskiej. Tymczasowy punkt szczepień powstanie w lokalu znajdującym się na poziomie -1 w galerii. Opiekę medyczną w nim zapewni LUX MED. Placówka będzie przyjmowała pacjentów w dniach 24-26 czerwca. Każda osoba, która w tym czasie zgłosi się do punktu, będzie mogła zaszczepić się bez konieczności wcześniejszego umówienia wizyty.
Od najbliższego czwartku do soboty mieszkańcy Wrocławia i okolic mogą zaszczepić się przeciw COVID-19 w tymczasowym punkcie szczepień utworzonym przez centrum medyczne LUX MED, na terenie Galerii Dominikańskiej. Nowo powstały punkt szczepień wyposażony jest w odpowiednią infrastrukturę organizacyjno-techniczną. Do dyspozycji pacjentów są dwa stanowiska obsługiwane przez wykwalifikowany personel medyczny. Pacjenci przyjmowani będą w nim przy zachowaniu reżimu sanitarnego zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Szczepienia będą realizowane pierwszą dawką szczepionki firmy Pfizer, preparatem Comirnaty. Natomiast drugą dawkę szczepionki będzie można przyjąć w wyznaczonym terminie w placówce LUX MED.
Tymczasowy punkt szczepień w Galerii Dominikańskiej przyjmuje pacjentów według harmonogramu:
– czwartek i piątek, w godz. 16.00- 20.00
–sobota, w godz. 11.00 – 18.00.
Z myślą o najmłodszych pacjentach w wieku 12-15 lat, przez cały czas dostępny będzie lekarz udzielający kwalifikacji lekarskiej. Podczas szczepienia dzieci przeciw COVID-19 konieczna jest obecność rodzica lub opiekuna prawnego, który wyrazi zgodę na szczepienie.
Uruchamianie tymczasowych punktów szczepień w Polsce ma na celu usprawnienie procesu szczepienia powszechnego. Swoje wsparcie w utworzeniu nowego miejsca wraz z udostępnieniem zaplecza organizacyjno-technicznego zadeklarowała także Galeria Dominikańska wspólnie z centrum medycznym LUX MED. Nowo otwarty punkt we wrocławskiej galerii to kolejny tymczasowy punkt szczepień, utworzony w centrum handlowym należącym do Grupy Atrium – pierwszy funkcjonuje w Atrium Plejada w Bytomiu.
Grupa LUX MED aktywnie współdziała w walce z pandemią, biorąc udział w Narodowym Programie Szczepień przeciw COVID-19. Obecnie realizuje szczepienia we własnych centrach medycznych, zapewniając pacjentom bezpieczeństwo i najwyższą jakość obsługi.
- Bez wahania włączyliśmy się w organizację tymczasowego punktu szczepień wspólnie z naszym najemcą. Współpracując możemy osiągnąć bardzo wiele dobrego, a wspólne zaangażowanie Galerii Dominikańskiej i LUX MED w szczytny cel jest najlepszym przykładem wzajemnych działań na rzecz lokalnej społeczności - zauważa Ewa Hiller, dyrektor Galerii Dominikańskiej. - Tworząc dodatkowe miejsce szczepień, rozszerzamy możliwości zaszczepienia się przeciw COVID-19, zapewniając mieszkańcom szybszy powrót do normalności. Wszystkie osoby, które zgłoszą się do punktu, będą mogły zaszczepić się bez zbędnych formalności – mówi Ewa Hiller.
Więcej informacji na temat punktu szczepień i aktualnej oferty Galerii Dominikańskiej znajduje się na stronie: https://galeria-dominikanska.pl/aktualnosci/

Logi rozszerza funkcje analizy nawyków i raportowania – nowe narzędzia wspierają współpracę pacjenta ze specjalistą w walce z insulinoopornością

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.