Uber Eats podsumowuje 7 lat w Polsce. Zjedliśmy pizzę wielkości Gniezna
Jedna z najpopularniejszych w Polsce platform do zamawiania jedzenia z dostawą do domu - Uber Eats - obchodzi swoje 7. urodziny. Z tej okazji aplikacja nie tylko przygotowała kampanię promocyjną, ale także udostępniła zestawienie najpopularniejszych wyborów kulinarnych użytkowników z Polski oraz nietypowych rekordów. W tym czasie zjedliśmy tyle pizz, które pokryłoby obszar wielkości Gniezna, a na podium najpopularniejszych dań znalazły się pomidorowa, pad thai oraz ciastko z jabłkami.
Uber Eats swoją działalność w Polsce rozpoczął od stolicy. Warszawa była pierwszym miastem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym uruchomiono tę usługę i dziesiątym w Europie. Od tamtej pory platforma nieustannie rozwija swój zasięg, zarówno terytorialnie, jak i zwiększając liczbę dostępnych w ofercie restauracji i sklepów. Zamawianie Uber Eats stało się dla wielu Polaków codziennością, niezależnie od tego czy szukają pomysłu na lunch w pracy, robią zakupy, czy potrzebują urozmaicić swój filmowy wieczór jakąś przekąską.
Świętując swoje 7. urodziny platforma postanowiła przyjrzeć się zamówieniom dokonywanym przez Polaków, aby lepiej poznać ich wybory.
Najpopularniejsze dania wśród Polaków
Nasze preferencje kulinarne od lat są dość niezmienne. Od 2017 roku w kraju nad Wisłą prym wiedzie kuchnia amerykańska z burgerami na czele, a także specjały kuchni włoskiej. Podium wśród ulubionych potraw Polaków zamykają dania japońskie, jak sushi
Co ciekawe, preferencje kulinarne Polaków różnią się w zależności od lokalizacji. Od Małopolski, przez Polskę centralną, Mazowsze, Warmię i Mazury aż po Pomorze, Uber Eats odnotował najwięcej zamówień potraw ze słonecznej Italii. Jednak na Dolnym Śląsku użytkownicy Uber Eats zamawiali najczęściej dania kuchni meksykańskiej, a na Śląsku - japońskiej. Z kolei we wschodniej Polsce, m.in. w Lubelskiem, popularne były kuchnie bliskowschodnia oraz turecka.
Co typowy Polak wybiera na obiad?
Platforma przeanalizowała także, jaki był najczęściej wybierany zestaw obiadowy w Polsce. Jak się okazuje, lubimy łączyć smaki. O ile na pierwsze danie najchętniej wybieraliśmy tradycyjną pomidorową, o tyle w kontekście drugiego dania bardziej stawialiśmy na kuchnię azjatycką, jak pad thai. Z kolei jeśli chodzi o deser, to Polacy szczególnie polubili ciastko jabłkowe, czyli typowy, amerykański „apple pie”.
Zjedliśmy pizze wielkości Gniezna…
To, że jako Polacy uwielbiamy pizzę, wiadomo nie od dziś – na kulinarnej mapie Polski lwią część stanowią restauracje włoskie, a okrągły placek z sosem pomidorowym, serem i dodatkami to jedno z najchętniej wybieranych przez nas dań. Niezbicie świadczą o tym liczby. W ciągu 7 lat użytkownicy Uber Eats zamówili tyle pizz, ile pokryłoby obszar równy wielkości takiego miasta, jak pierwsza stolica Polski. Gniezno, bo o nim mowa, rozciąga się na obszarze 40km² powierzchni i ma 67 tys. mieszkańców.
…a zamówione burgery ważyły tyle, co 2,5 łodzi podwodnej
Jedne z najczęściej zamawianych dań w aplikacji to burgery. Od początku istnienia Uber Eats w Polsce zjedliśmy 2559 ton tych specjałów kuchni amerykańskiej. Żeby to lepiej zobrazować – typowa łódź podwodna ma wagę własną około 1000 ton. To oznacza, że zjedliśmy burgery o wadze ponad 2 takich łodzi. Taka waga odpowiada również masie ok. 26 wielorybów błękitnych, największych zwierząt na Ziemi.
Rozpoczęliśmy też wegański BOOM
Na naszych talerzach coraz częściej lądują roślinne zamienniki. Ten trend dostrzegli restauratorzy, adaptując swoją ofertę do wymagań rynku. W roku 2023 opcje wegańskie na Uber Eats oferowało aż o 37% więcej restauracji niż w 2017 roku.
Absolutny rekordzista jest z nami od początku
Najaktywniejszy użytkownik Uber Eats przez 7 lat istnienia platformy w Polsce pochodzi ze stolicy. Od startu Uber Eats w naszym kraju minęły 2492 dni, a rekordzista złożył w tym czasie 3487 zamówień – daje to ponad 1,4 dostawy dziennie. W tym czasie użytkownik złożył zamówienia w 198 różnych restauracjach, ale jego najpopularniejszym wyborem była oferta sieci restauracji Salad Story.
Najdłuższy paragon wprost z Warszawy
Również największe zamówienie pod względem liczby pozycji na rachunku pochodzi ze stolicy. W sierpniu 2023 roku na warszawskim Żoliborzu zamówiono hamburgery McDonald’s. Zamawiający zapłacił za nie 1770 zł, a na rekordowym rachunku pojawiły się aż 172 artykuły. Z kolei największe pojedyncze zamówienie zrealizowane za pomocą Uber Eats pochodziło z Wrocławia i wyniosło 2408 zł.
Na Księżyc i z powrotem
Świętując urodziny nie można zapomnieć także o tych, bez których zamówienia nie dotarłyby do celu. Tylko w zeszłym roku kurierzy współpracujący z platformą Uber Eats pokonali niemal 28,5 miliona km, co równa się pokonaniu drogi na Ziemi na Księżyc i z powrotem ponad 36 razy.
Z kolei od początku obecności Uber Eats w Polsce, kurierzy przejechali ponad 118 milionów kilometrów. Zgodnie z szacunkami platformy, pod koniec tego roku kurierzy powinni pokonać odległość równą Ziemia - Słońce.
Jak urodziny, to prezenty!
Obchody 7. urodzin Uber Eats to doskonała okazja do podziękowania użytkownikom za ich zaufanie. Niech kolejne lata będą równie smakowite! Żeby zachęcić użytkowników do wspólnego ucztowania, platforma przygotowała aż 10 dni promocji do -30%* na zamówienia z wybranych restauracji. Pełna lista lokali biorących udział w jest dostępna pod [linkiem].
Warunki promocji: *Promocja obowiązuje do 03.03.2024 r. w wybranych restauracjach. Minimalna wartość każdego zamówienia wynosi 49 zł. Promocja obejmuje tylko wartość produktów w koszyku. Po osiągnięciu minimalnej wartości koszyka zniżka zostanie naliczona automatycznie. Oferta nie łączy się z innymi ofertami. Opłata za dostawę oraz pozostałe opłaty mogą nadal obowiązywać, w zależności od przypadku.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.