Vectra AI wybrała Clico na swojego strategicznego partnera w Polsce
CLICO sfinalizowało umowę z firmą Vectra AI i do swojej oferty dystrybucyjnej wprowadziło platformę klasy NDR, która służy do monitorowania oraz wykrywania zagrożeń w sieciach IT. Dla Vectry jest to strategiczne partnerstwo, dzięki któremu polskie firmy zyskają łatwy dostęp do jej rozwiązań.
Współpraca sprawi, że portfolio CLICO rozszerzone zostaje o rozwiązania Vectra, służące do wykrywania oraz reagowania na zagrożenia występujące w sieci. Dzięki możliwościom przechwytywania i analizowania ruchu z wykorzystaniem opatentowanych algorytmów uczenia maszynowego, pozwala identyfikować w czasie rzeczywistym nawet nieznane wcześniej ataki. System może zbierać dane z wielu środowisk takich jak sieci prywatne, chmura publiczna czy aplikacje SaaS. Sztuczna inteligencja wykrywa oraz priorytetyzuje zaawansowane zagrożenia, a dzięki możliwościom integracji z aktualnie wykorzystywanymi rozwiązaniami firm trzecich, pozwala na szybką i skuteczną reakcję.
– Rozwiązania typu NDR działają na podstawie zaawansowanej sztucznej inteligencji w celu zapewnienia analizy ryzyka. Można powiedzieć, że wykorzystują mocne strony uczenia maszynowego i jego praktycznie nieograniczone możliwości. Platforma Vectra zapewnia ciągłe, automatyczne monitorowanie sieci w celu ujawnienia nieznanych cyberataków. System dostarcza również możliwości integracji z gamą rozwiązań firm trzecich, dzięki czemu jest w stanie nie tylko wykrywać zagrożenia, ale również aktywnie na nie odpowiadać. Rozwiązania od Vectry dostępne są już w portfolio dystrybucyjnym CLICO i bardzo się cieszymy, że możemy tym dzielić się z partnerami biznesowymi Vectra Tech Alliance w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, takimi jak SentinelOne, Juniper Networks, Forescout i Checkpoint – skomentował Mateusz Gajda, Security Consultant w firmie CLICO.
Christian Putz, Country Manager w Vectra AI podkreślił strategiczne znaczenie partnerstwa. Umowa dystrybucyjna z CLICO obowiązuje w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
– Wybraliśmy CLICO na naszego strategicznego partnera, ponieważ cenimy proaktywne podejście firmy do dystrybucji, znajomość rynku i doświadczenie w zakresie technologii. Dzięki tej współpracy organizacje w Polsce i całej Europie Środkowo-Wschodniej zyskują łatwiejszy dostęp do portfolio produktów Vectry i możliwość ich wykorzystania, by proaktywnie identyfikować i powstrzymywać potencjalnie niebezpieczne cyberataki. To ważne, ponieważ zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa jest obecnie bardzo duże i stale rośnie – zaznaczył.
* CLICO
CLICO to polski dystrybutor rozwiązań z obszarów bezpieczeństwa, sieci i zarządzania. Skutecznie wprowadza i promuje w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej unikalne rozwiązania liderów rynku światowego. Firma od początku konsekwentnie skupia swoją działalność na współpracy z partnerami handlowymi, oferując najlepsze warunki obsługi technicznej, logistycznej i handlowej, stawiając przy tym na kompleksową obsługę projektów i dzielenie się kompetencjami. Wysoka jakość obsługi dystrybutora potwierdzona jest certyfikatem PN-EN ISO 9001:2015 z Kryteriami WSK przyznanym przez IQNet i utrzymywanym od grudnia 2002 roku.
* Vectra AI
Platforma Vectry wykorzystuje AI by dostarczać zaawansowane rozwiązania bezpieczeństwa, które pozwalają analizować pakiety i logi w sieci, chmurze publicznej, SaaS oraz uwierzytelnianie i kontrolę dostępu. Jedynie Vectra optymalizuje sztuczną inteligencję tak by wykrywała również metody ataku – rozpoznawała TTP (Tactic, Technics and Procedures) leżące u podstaw wszystkich ataków – zamiast podstawowego alarmowania o "innych” zagrożeniach. Dzięki takiemu podejściu zespoły ds. bezpieczeństwa otrzymują bardzo precyzyjny sygnał o zagrożeniu i przejrzysty kontekst, co umożliwia im szybsze reagowanie na zagrożenia i zatrzymanie trwających ataków.
Źródło: vectra.ai

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.