Komunikaty PR

Vectra AI wybrała Clico na swojego strategicznego partnera w Polsce

2022-10-14  |  09:00
Biuro prasowe

CLICO sfinalizowało umowę z firmą Vectra AI i do swojej oferty dystrybucyjnej wprowadziło platformę klasy NDR, która służy do monitorowania oraz wykrywania zagrożeń w sieciach IT. Dla Vectry jest to strategiczne partnerstwo, dzięki któremu polskie firmy zyskają łatwy dostęp do jej rozwiązań.

 

Współpraca sprawi, że portfolio CLICO rozszerzone zostaje o rozwiązania Vectra, służące do wykrywania oraz reagowania na zagrożenia występujące w sieci. Dzięki możliwościom przechwytywania i analizowania ruchu z wykorzystaniem opatentowanych algorytmów uczenia maszynowego, pozwala identyfikować w czasie rzeczywistym nawet nieznane wcześniej ataki. System może zbierać dane z wielu środowisk takich jak sieci prywatne, chmura publiczna czy aplikacje SaaS. Sztuczna inteligencja wykrywa oraz priorytetyzuje zaawansowane zagrożenia, a dzięki możliwościom integracji z aktualnie wykorzystywanymi rozwiązaniami firm trzecich, pozwala na szybką i skuteczną reakcję.

 

–  Rozwiązania typu NDR działają na podstawie zaawansowanej sztucznej inteligencji w celu zapewnienia analizy ryzyka. Można powiedzieć, że wykorzystują mocne strony uczenia maszynowego i jego praktycznie nieograniczone możliwości. Platforma Vectra zapewnia ciągłe, automatyczne monitorowanie sieci w celu ujawnienia nieznanych cyberataków. System dostarcza również możliwości integracji z gamą rozwiązań firm trzecich, dzięki czemu jest w stanie nie tylko wykrywać zagrożenia, ale również aktywnie na nie odpowiadać. Rozwiązania od Vectry dostępne są już w portfolio dystrybucyjnym CLICO i bardzo się cieszymy, że możemy tym dzielić się z partnerami biznesowymi Vectra Tech Alliance w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, takimi jak SentinelOne, Juniper Networks, Forescout i Checkpoint – skomentował Mateusz Gajda, Security Consultant w firmie CLICO.

 

Christian Putz, Country Manager w Vectra AI podkreślił strategiczne znaczenie partnerstwa. Umowa dystrybucyjna z CLICO obowiązuje w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

 

– Wybraliśmy CLICO na naszego strategicznego partnera, ponieważ cenimy proaktywne podejście firmy do dystrybucji, znajomość rynku i doświadczenie w zakresie technologii. Dzięki tej współpracy organizacje w Polsce i całej Europie Środkowo-Wschodniej zyskują łatwiejszy dostęp do portfolio produktów Vectry i możliwość ich wykorzystania, by proaktywnie identyfikować i powstrzymywać potencjalnie niebezpieczne cyberataki. To ważne, ponieważ zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa jest obecnie bardzo duże i stale rośnie – zaznaczył. 

 

* CLICO

CLICO to polski dystrybutor rozwiązań z obszarów bezpieczeństwa, sieci i zarządzania. Skutecznie wprowadza i promuje w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej unikalne rozwiązania liderów rynku światowego. Firma od początku konsekwentnie skupia swoją działalność na współpracy z partnerami handlowymi, oferując najlepsze warunki obsługi technicznej, logistycznej i handlowej, stawiając przy tym na kompleksową obsługę projektów i dzielenie się kompetencjami. Wysoka jakość obsługi dystrybutora potwierdzona jest certyfikatem PN-EN ISO 9001:2015 z Kryteriami WSK przyznanym przez IQNet i utrzymywanym od grudnia 2002 roku.

 

* Vectra AI

Platforma Vectry wykorzystuje AI by dostarczać zaawansowane rozwiązania bezpieczeństwa, które pozwalają analizować pakiety i logi w sieci, chmurze publicznej, SaaS oraz uwierzytelnianie i kontrolę dostępu. Jedynie Vectra optymalizuje sztuczną inteligencję tak by wykrywała również metody ataku – rozpoznawała TTP (Tactic, Technics and Procedures) leżące u podstaw wszystkich ataków – zamiast podstawowego alarmowania o "innych” zagrożeniach. Dzięki takiemu podejściu zespoły ds. bezpieczeństwa otrzymują bardzo precyzyjny sygnał o zagrożeniu i przejrzysty kontekst, co umożliwia im szybsze reagowanie na zagrożenia i zatrzymanie trwających ataków.

 

Źródło: vectra.ai

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.